| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi II | AIB102 | Türkçe | Zorunlu | 2. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 2,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | 1) Türk inkılâbının tarihî köklerine inerek, Atatürk inkılâplarına bilinçli bir şekilde sahip çıkar. 2) Türk tarihinden ve Türk millî mücadelesinden aldığı güçle devletine ve milletine sahip çıkar. 3) Cumhuriyete, lâikliğe ve Türk milletine yönelik iç ve dış tehditleri doğru bir şekilde tanıyarak, bu tehditler karşısında uyanık olur. 4) Ülkesini, vatanını ve milletini tanıyarak, onlara uygun politikalar üreten bir şuura sahip olur. |
| Dersin Koordinatörü | Öğr. Gör. Tuğba AŞAN |
| Dersi Veren(ler) | |
| Dersin Amacı | Türk Gençliği´ni millî, insanî, manevî ve kültür değerlerinin bilincinde, Yüce Atatürk´ün kurduğu Türkiye Cumhuriyeti´nin birer ferdi olarak, devletine karşı görev ve sorumluluklarını bilen, Türk Devleti´nin ülkesi ve milleti ile bölünmez bir bütün olduğuna inanan ve bundan haklı bir gurur duyan, Atatürk İlkeleri´ni yürekten anlayarak, içtenlikle benimseyen, bu inançlardan aldığı güçle memleketine daha yararlı olmaya çalışan kimseler olarak yetiştirmek. |
| Dersin İçeriği | Siyasi alanda yapılan devrimler, siyasi partiler ve çok partili siyasi hayata geçiş denemeleri, hukuk alanında yapılan devrimler, toplumsal yaşayışın düzenlenmesi, ekonomik alanda yapılan yenilikler. 1923-1938 döneminde Türk dış politikası, Atatürk sonrası Türk dış politikası, Türk Devriminin İlkeleri (Cumhuriyetçilik, Halkçılık, Laiklik, Devrimcilik, Devletçilik, Milliyetçilik), bütünleyici ilkeler. |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Türk inkılâbının tarihî köklerine inerek, Atatürk inkılâplarına bilinçli bir şekilde sahip çıkar. |
| 2 | Türk tarihinden ve Türk millî mücadelesinden aldığı güçle devletine ve milletine sahip çıkar. |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Cumhuriyet Öncesi: -Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi dersini okumanın gerekliliği, -İnkılâp kavramı ve Atatürk | Görüşme |
| 2. Hafta | Cumhuriyete Yönelik Tehditler | Görüşme |
| 3. Hafta | Milliyetçilik: -Atatürk’ün tarih ve dil anlayışı; -Atatürk’e göre Türk milli eğitimin esasları; -Atatürk’ün millet ve kültür anlayışı. | Görüşme |
| 4. Hafta | Laiklik: -Halifelik ve halifeliğin kaldırılması; -Tekke ve zaviyelerin kaldırılması; -Atatürk ve din; -Laiklik. | Görüşme |
| 5. Hafta | Halkçılık: -Sosyal alandaki inkılâplar; -Halkçılık. | Görüşme |
| 6. Hafta | Devletçilik: -İktisadi alandaki inkılâplar (İzmir İktisat Kongresi ve kararları) | |
| 7. Hafta | İnkılâpçılık: -Hukuki alanda yapılan inkılâplar; -Anayasa hareketleri; -İnkılâpçılık | Görüşme |
| 8. Hafta | Dış politika: -Mustafa Kemal Atatürk’ün dış politika esasları | Görüşme |
| 9. Hafta | Dış politika: -Mustafa Kemal Atatürk’ün dış politika esasları; -Lozan’ın bıraktığı meselelerin çözümü. | Görüşme |
| 10. Hafta | Milletlerarası birlikler: -Milletler cemiyetinin kuruluşu; -Balkan antantı; -Sadabat paktı. | Görüşme |
| 11. Hafta | II. Dünya savaşı öncesinde Türkiye Avrupa münasebetleri | Görüşme |
| 12. Hafta | II. Dünya savaşı sonrası Türkiye | Görüşme |
| 13. Hafta | Kıbrıs meselesi ve Türk Yunan ilişkileri | Görüşme |
| 14. Hafta | Türkiye’ye yönelik tehditler: -Atatürk ilke ve inkılâplarına yönelik tehditler; -Üniter devlet yapısına yönelik tehditler. | Görüşme |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 2 | Gerek bireysel gerekse çok disiplinli gruplarda mesleki gelişime yönelik faaliyet ve projelerde aktif çalışma becerisi kazanma ve bu süreçte ortaya çıkabilecek durumlarda sorumluluk alabilme | ✔ | |||||
| 4 | Evrensel ve toplumsal değerlere duyarlı, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgiye sahip bireyler olabilme | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 |
|---|---|---|
| PY2 | 5 | 5 |
| PY4 | 5 | 5 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|