| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Matematik I | MAT111 | Türkçe | Zorunlu | 1. Yarıyıl | 5 + 1 | 6,0 | 6,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Anlatım |
| Dersin Koordinatörü | Prof. Dr. Emrah Evren KARA |
| Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. Emrah Evren KARA (Güz) |
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı, Matematiğin temel mantığını kavratmak, düşünce sistemini analitik forma sokmak ve Karşılaşılan problemlerde analitik düşünceyi ve temel matematik mantığını uygulamak. |
| Dersin İçeriği | Sayılar sınıflandırmasını yapabilmek, Eşitsizlik ve mutlak değer kavramlarını bilmek. Analitik Düzlemi ve koordinat sistemi kavrayabilmek. Polinomları ve özdeşlikleri kavrayabilmek. Fonksiyonu tanımlayıp çeşitlerini ve özelliklerini söyleyebilmek. Trigonometriyi ve trigonometrik fonksiyonları kavrayabilmek. Trigonometrik fonksiyonların grafiklerini çizebilmek |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | 1) Küme ve sayı kavramlarını tanımlar. 2) Fonksiyon ve bazı özel fonksiyonları tanır. 3) Fonksiyonlarda bir noktada limit alabilmeyi ifade eder. 4) Sürekli fonksiyonlarının özelliklerini kullanır. 5) Türev kavramını açıklar. 6) Türevin fiziksel ve geometrik anlamını karşılaştırır. 7) Türevle ilgili teoremleri yorumlar. 8) Belirsiz ifadelerde limit hesaplar. 9) Eğri çizimlerini açıklar |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Kümeler, Mutlak Değer ve Özellikleri,Eşitsizlikler, Doğrunun ve Çemberin Analitik İncelenmes | Görüşme, Uygulama |
| 2. Hafta | Fonksiyon Kavramı, Bazı Özel Fonksiyonlar (Kuvvet, Polinom, Mutlak Değer Fonk.), Trigonometrik ve Ters Trigonometrik fonksiyonlar,Üstel, Logaritmik ve Hiperbolik Fonksiyonlar | Görüşme, Uygulama |
| 3. Hafta | Limit Kavramı, Sağ ve Sol Taraflı Limitler, Belirsiz Şekiller, Trigonometrik Fonksiyonların Limitleri | Uygulama, Görüşme |
| 4. Hafta | Fonksiyonlarda Süreklilik,Sürekli Fonksiyonların Özellikleri ( Aradeğer Teoremi, Mutlak Maks, Min, Yerel Maks, Min tanımları ) | Uygulama, Görüşme |
| 5. Hafta | Türev kavramı, Türev Alma Kuralları | Sunum (Hazırlık), Görüşme |
| 6. Hafta | Yüksek Mertebeden Türev, Ters Fonksiyonun Türevi, Trigonometrik Fonksiyonların Türevi | Uygulama, Görüşme |
| 7. Hafta | Ters Trigonometrik Fonksiyonların Türevi, Logaritma Fonksiyonunun Türevi, Hiperbolik ve Ters Hiperbolik Fonksiyonların Türevi | Görüşme, Uygulama |
| 8. Hafta | Parametrik Denklemleri Verilen Fonksiyonların Türevleri, Kapalı Fonksiyonların Türevi | Görüşme |
| 9. Hafta | Parametrik Denklemleri Verilen Fonksiyonların Türevleri, Kapalı Fonksiyonların Türevi | Uygulama, Görüşme |
| 10. Hafta | Türevin Geometrik anlamı, Rolle Teoremi, Ortalama Değer Teoremi, Artan ve Azalan Fonksiyonlar, Konkav ve Konveks Fonksiyonlar, Dönüm Noktaları | Görüşme |
| 11. Hafta | Maksimum ve Minimum Kavramları , Maksimum ve Minimum Problemleri , Taylor Teoremi,Belirsiz Şekiller ( L’ Hospital Kuralı ) | Uygulama, Görüşme |
| 12. Hafta | Belirsiz Şekiller ( L’ Hospital Kuralı ) Devam, Diferensiyel Kavramı | Görüşme, Uygulama |
| 13. Hafta | Kutupsal Koordinatlar, Asimptotlar | Uygulama, Görüşme |
| 14. Hafta | Eğri çizimleri | Uygulama, Görüşme |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | ✔ | |||||
| 2 | Gerek bireysel gerekse çok disiplinli gruplarda mesleki gelişime yönelik faaliyet ve projelerde aktif çalışma becerisi kazanma ve bu süreçte ortaya çıkabilecek durumlarda sorumluluk alabilme | ✔ | |||||
| 3 | Alanındaki meslektaşları ile iletişim kurabilecek ve güncel gelişmeleri takip edebilecek düzeyde en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ✔ | |||||
| 4 | Evrensel ve toplumsal değerlere duyarlı, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgiye sahip bireyler olabilme | ✔ | |||||
| 5 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ✔ | |||||
| 6 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ✔ | |||||
| 7 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin tanımlanması, formüle edilmesi, analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ✔ | |||||
| 8 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ✔ | |||||
| 9 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık, yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği ve kendini sürekli yenileme becerisi kazanmak. | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 |
|---|---|
| PY1 | 5 |
| PY2 | 4 |
| PY3 | 5 |
| PY4 | 4 |
| PY5 | 3 |
| PY6 | 3 |
| PY7 | 4 |
| PY8 | 3 |
| PY9 | 4 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 14 | 6 | 84 |
|
Ders Dışı |
Araştırma | 4 | 2 | 8 |
| Uygulama | 10 | 1 | 10 | |
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 1,5 | 1,5 |
| Ödev 1 | 4 | 2 | 8 | |
| Ödev 2 | 4 | 2 | 8 | |
| Final | 1 | 1,5 | 1,5 | |
| Uygulama | 14 | 1 | 14 | |
| Uygulama DS | 6 | 2 | 12 | |
| Sınıf İçi Etkinlik | 6 | 1 | 6 | |
| Toplam İş Yükü | 153 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 6,0 | ||