| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Fizik I | FIZ111 | Türkçe | Zorunlu | 1. Yarıyıl | 3 + 2 | 4,0 | 6,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| Dersin Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Gülsüm KOCAKÜLAH, Prof. Dr. MERT YILDIRIM |
| Dersi Veren(ler) | Doç. Dr. Songül TARAN (Güz) |
| Dersin Amacı | Bu dersin başlıca amacı, matematiğe dayalı mekanğin temel ilkeleri ışığında, matematik, fizik ve mühendislik bilimleri arasındaki ilişkiyi ortaya koymak ve fiziğin temel ilkelerini mühendislik alanlarına uygulamaktır. |
| Dersin İçeriği | Ölçme ve Birim Sistemleri, Vektörler, Bir Boyutta Hareket, İki Boyutta Hareket, Newton’un Hareket Yasaları, Newton’un Hareket Yasalarının Uygulamaları, İş ve Enerji, Potansiyel Enerji ve Enerjinin Korunumu, Lineer Momentum, Çarpışmalar ve Kütle Merkezi, Katı Cisimlerin Dönme Hareketi. |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Öğrenciler mekanik alanındaki kuramsal bilgileri hatırlayabilir. |
| 2 | Öğrenciler mekanik verilerini analiz edebilir. |
| 3 | Öğrenciler mekanik problemlerinin çözümü için uygun denklem ve yöntem seçimi yapabilir. |
| 4 | Öğrenciler mekanik problemlerinin nicel çözümünde cebirsel ve trigonometrik yöntemleri kullanabilir. |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Ölçme ve Birim Sistemleri | Görüşme, Sunum (Hazırlık), Diğer Faaliyetler, Araştırma |
| 2. Hafta | Vektörler | Diğer Faaliyetler, Görüşme, Sunum (Hazırlık), Araştırma |
| 3. Hafta | Bir Boyutta Hareket | Araştırma, Sunum (Hazırlık), Görüşme, Diğer Faaliyetler |
| 4. Hafta | İki Boyutta Hareket | |
| 5. Hafta | İki boyutta hareket | Görüşme, Diğer Faaliyetler, Araştırma, Sunum (Hazırlık) |
| 6. Hafta | Newton’un Hareket Yasaları | Sunum (Hazırlık), Diğer Faaliyetler, Görüşme, Araştırma |
| 7. Hafta | Newton’un Hareket Yasalarının Uygulamaları | Görüşme, Araştırma, Diğer Faaliyetler, Sunum (Hazırlık) |
| 8. Hafta | İş ve Enerji | Görüşme, Diğer Faaliyetler, Araştırma, Sunum (Hazırlık) |
| 9. Hafta | İş ve Enerji | Araştırma, Diğer Faaliyetler, Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 10. Hafta | Potansiyel Enerji ve Enerjinin Korunumu | Diğer Faaliyetler, Araştırma, Sunum (Hazırlık), Görüşme |
| 11. Hafta | Lineer Momentum | Sunum (Hazırlık), Araştırma, Diğer Faaliyetler, Görüşme |
| 12. Hafta | Çarpışmalar ve Kütle Merkezi | Araştırma, Diğer Faaliyetler, Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 13. Hafta | Katı Cisimlerin Dönme Hareketi | Araştırma, Görüşme, Sunum (Hazırlık), Diğer Faaliyetler |
| 14. Hafta | Katı Cisimlerin Dönme Hareketi | Diğer Faaliyetler, Sunum (Hazırlık), Araştırma, Görüşme |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | ✔ | |||||
| 2 | Gerek bireysel gerekse çok disiplinli gruplarda mesleki gelişime yönelik faaliyet ve projelerde aktif çalışma becerisi kazanma ve bu süreçte ortaya çıkabilecek durumlarda sorumluluk alabilme | ✔ | |||||
| 3 | Alanındaki meslektaşları ile iletişim kurabilecek ve güncel gelişmeleri takip edebilecek düzeyde en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ✔ | |||||
| 4 | Evrensel ve toplumsal değerlere duyarlı, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgiye sahip bireyler olabilme | ✔ | |||||
| 5 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ✔ | |||||
| 6 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ✔ | |||||
| 7 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin tanımlanması, formüle edilmesi, analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ✔ | |||||
| 8 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ✔ | |||||
| 9 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık, yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği ve kendini sürekli yenileme becerisi kazanmak. | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 |
|---|---|---|---|---|
| PY1 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY2 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY3 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY4 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY5 | 2 | 2 | 2 | 2 |
| PY6 | 2 | 2 | 2 | 2 |
| PY7 | 2 | 2 | 2 | 2 |
| PY8 | 2 | 2 | 2 | 2 |
| PY9 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 14 | 5 | 70 |
|
Ders Dışı |
Araştırma | 14 | 1 | 14 |
| Diğer Faaliyetler | 14 | 2 | 28 | |
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
| Ödev 1 | 13 | 1 | 13 | |
| Ödev 2 | 13 | 1 | 13 | |
| Final | 1 | 1 | 1 | |
| Uygulama | 13 | 1 | 13 | |
| Toplam İş Yükü | 153 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 6,0 | ||