| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Teknik Resim | ENM101 | Türkçe | Zorunlu | 1. Yarıyıl | 3 + 1 | 4,0 | 4,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| Dersin Koordinatörü | Doç. Dr. Menderes KAM, Dr. Öğr. Üyesi Ahmet İPEKÇİ, Öğr. Gör. Furkan GÜNEY |
| Dersi Veren(ler) | Doç. Dr. Menderes KAM (Güz), Öğr. Gör. Furkan GÜNEY (Güz) |
| Dersin Amacı | Makine parçalarının imalat ve montaj resimlerini çizebilme, makine tasarımları yapabilme, çizilmiş resimlere okuyabilme bilgi ve becerisini kazandırmak. |
| Dersin İçeriği | Geometrik çizimler. İzdüşüm metotları ve görünüşler. Ölçülendirme. Kesit görünüşler. Yardımcı görünüşler. İzometrik resim. |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Teknik resim temel ilkelerini kavrar |
| 2 | Bir makine parçasının perspektif resmini çizer |
| 3 | Perspektif resmi verilen bir makine parçasının temel görünüşlerini çizer. |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Genel tanımlar, resim türleri, resim araçları ve norm yazı çalışması. | Diğer Faaliyetler, Sunum (Hazırlık) |
| 2. Hafta | Çizgi tipleri, ölçekler ve çizgi çalışması. | Sunum (Hazırlık), Diğer Faaliyetler |
| 3. Hafta | Temel geometrik çizimler ve Bayrak çalışması (A3) | Uygulama |
| 4. Hafta | Geometrik çizimler | Diğer Faaliyetler, Sunum (Hazırlık) |
| 5. Hafta | İz Düşüm, Altı temel görünüş ve ilgili uygulamalar | Diğer Faaliyetler, Sunum (Hazırlık) |
| 6. Hafta | Görünüşler ve görünüş çıkarma | Diğer Faaliyetler, Sunum (Hazırlık) |
| 7. Hafta | Görünüşler ve görünüş tamamlama | Diğer Faaliyetler, Sunum (Hazırlık) |
| 8. Hafta | Perspektif resimden görünüş çıkarma ve uygulamaları | Diğer Faaliyetler, Sunum (Hazırlık) |
| 9. Hafta | Perspektif resimler; İzometrik, eğik perspektif resimler ve uygulamaları. | Sunum (Hazırlık), Diğer Faaliyetler |
| 10. Hafta | Ölçülendirme ve uygulamaları. | Diğer Faaliyetler, Sunum (Hazırlık) |
| 11. Hafta | Kesit (tam, yarım, profil, kısmi, kademeli, bölgesel ve döndürülmüş) görünüşler. | Sunum (Hazırlık), Diğer Faaliyetler |
| 12. Hafta | Görünüşlerden perspektif resmin çıkarılması ve ilgili uygulamalar. | Sunum (Hazırlık), Diğer Faaliyetler |
| 13. Hafta | Toleranslar, Yüzey durumları ve Yüzey işleme işaretleri | Diğer Faaliyetler, Sunum (Hazırlık) |
| 14. Hafta | Montaj resmi, imalat resmi ve tasarım programlarının tanıtılması | Diğer Faaliyetler, Sunum (Hazırlık) |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | ✔ | |||||
| 2 | Gerek bireysel gerekse çok disiplinli gruplarda mesleki gelişime yönelik faaliyet ve projelerde aktif çalışma becerisi kazanma ve bu süreçte ortaya çıkabilecek durumlarda sorumluluk alabilme | ✔ | |||||
| 3 | Alanındaki meslektaşları ile iletişim kurabilecek ve güncel gelişmeleri takip edebilecek düzeyde en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ✔ | |||||
| 5 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ✔ | |||||
| 6 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ✔ | |||||
| 7 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin tanımlanması, formüle edilmesi, analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ✔ | |||||
| 8 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 |
|---|---|---|---|
| PY1 | 3 | 3 | 3 |
| PY2 | 3 | 3 | 3 |
| PY3 | 3 | 3 | 3 |
| PY5 | 3 | 5 | 4 |
| PY6 | 3 | 4 | 4 |
| PY7 | 3 | 4 | 3 |
| PY8 | 4 | 5 | 4 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| Güz Dönemi | |||
| Sorumlu Personel | Grup | Değerlendirme Yöntemi | Yüzde |
|---|---|---|---|
| Doç. Dr. Menderes KAM | A GRUBU | Vize | 30,00 |
| Doç. Dr. Menderes KAM | A GRUBU | ÇİZİM | 30,00 |
| Doç. Dr. Menderes KAM | A GRUBU | Final | 40,00 |
| Toplam | 100,00 | ||
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 3 | 14 | 42 |
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 5 | 5 |
| Final | 1 | 5 | 5 | |
| Uygulama | 10 | 2 | 20 | |
| Sınıf İçi Etkinlik | 10 | 3 | 30 | |
| Toplam İş Yükü | 102 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 4,0 | ||