Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Linear Algebra | CE213 | İngilizce | Zorunlu | 3. Yarıyıl | 3 + 0 | 3,0 | 3,0 |
Ön Koşul Dersleri | |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Verilişi | Yüz Yüze |
Dersin Koordinatörü | Doç. Dr. Nejla ÖZMEN, Dr. Öğr. Üyesi Esra KORKMAZ |
Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Esra KORKMAZ (Güz) |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı lineer cebirin temel kavramlarını ve bilgisayar mühendisliğindeki uygulamalarını tanıtmaktır. |
Dersin İçeriği | Lineer Denklem Sistemleri, Matrisler, Determinantlar, Vektör Uzayları, Lineer Dönüşümler, Lineer Dönüşümlerin Matris Gösterimleri, İç Çarpım Uzayları, Özdeğerler ve Özvektörler |
# | Öğrenme Kazanımı |
1 | Doğrusal denklem sistemlerini çeşitli yöntemler kullanarak çözer ve çözümlerin geometrik yorumunu anlar. |
2 | Doğrusal denklem sistemlerini çözmek, verileri analiz etmek ve dönüşümleri temsil etmek için matris işlemlerini uygular. |
3 | Gauss eliminasyonunu kullanarak doğrusal denklem sistemlerini indirgenmiş satır ekelon formuna dönüştürür ve bu teknikleri pratik problemleri çözmek için uygular. |
4 | Cramer kuralını kullanarak doğrusal sistemleri çözer, determinantlar ile doğrusal sistemlerin çözümü arasındaki ilişkiyi anlar ve bu kavramları verileri analiz etmek ve işlemek için uygular. |
5 | Bilgisayar bilimleri ile ilgili problemleri çözmek için lineer cebir araçlarını nasıl kullanacağını bilir. |
6 | Vektörleri ve vektör uzaylarını kullanarak verileri ve problemleri ifade edebilir; germe, doğrusal bağımsızlık ve temel kavramlarını bilir |
7 | Matrislerin özdeğerlerini ve özvektörlerini hesaplar ve bunları doğrusal davranış gösteren sistemleri anlamak ve analiz etmek için uygular. |
8 | Doğrusal dönüşümlerin, verilerin temsil edilmesi ve manipüle edilmesindeki rolünü anlar ve bu kavramları farklı alanlardaki problemleri çözmek için uygular. |
Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
---|---|---|
1. Hafta | Doğrusal Denklem Sistemleri, Matrisler | |
2. Hafta | Matris Çarpımı, Matris İşlemlerinin Cebirsel Özellikleri, Özel Matris Türleri | |
3. Hafta | Bir Matrisin Echelon Formu, Lineer Denklem Sistemlerinin Çözümü | |
4. Hafta | Elementer Matrisler, Bir Matrisin Tersini Bulma | |
5. Hafta | Determinantlar, Cramer Kuralı | |
6. Hafta | Vektör Uzayları, Alt uzaylar | |
7. Hafta | Germe, Lineer Bağımsızlık | |
8. Hafta | Ara Sınav | |
9. Hafta | Taban ve Boyut | |
10. Hafta | İç çarpım Uzayları ve Gram-Schmidt Yöntemi | |
11. Hafta | Doğrusal Dönüşümler, Doğrusal Dönüşümlerin Çekirdeği ve Görüntü Kümesi | |
12. Hafta | Doğrusal Dönüşümlerin Matris Gösterimi | |
13. Hafta | Özdeğerler ve Özvektörler | |
14. Hafta | Köşegenleştirme |
No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi | ✔ | |||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi | ✔ | |||||
8 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi | ✔ |
Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | DK6 | DK7 | DK8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
PY1 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 |
PY2 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 |
PY8 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 |
Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
---|---|
Diğer Kaynaklar |
|
Güz Dönemi | |||
Sorumlu Personel | Grup | Değerlendirme Yöntemi | Yüzde |
---|---|---|---|
Dr. Öğr. Üyesi Esra KORKMAZ | N.Ö | Vize | 40,00 |
Dr. Öğr. Üyesi Esra KORKMAZ | N.Ö | Ders İçi Performans | 5,00 |
Dr. Öğr. Üyesi Esra KORKMAZ | N.Ö | Final | 55,00 |
Toplam | 100,00 |
AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
---|---|---|---|---|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 2 | 2 |
Ödev 1 | 2 | 7 | 14 | |
Ödev 2 | 2 | 7 | 14 | |
Final | 1 | 2 | 2 | |
Uygulama | 13 | 1 | 13 | |
Uygulama DS | 2 | 2 | 4 | |
Sınıf İçi Etkinlik | 14 | 2 | 28 | |
Toplam İş Yükü | 77 | |||
*AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 3,0 |