Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Differential Equations | CE211 | Türkçe | Zorunlu | 3. Yarıyıl | 4 + 0 | 4,0 | 5,0 |
Ön Koşul Dersleri | |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü | Prof. Dr. Filiz BİRBİR ÜNAL |
Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. Fatih TAŞPINAR (Güz) |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, adi diferansiyel denklemlerin ve bunların çözüm yöntemlerinin öğretilmesidir. |
Dersin İçeriği | Adi diferansiyel denklemler, Lineer diferansiyel denklemler, çözüm yöntemleri |
# | Öğrenme Kazanımı |
1 | Diferansiyel denklemleri sınıflandırabilme, |
2 | Birinci ve yüksek mertebeden diferansiyel denklemleri sınıflandırabilme ve çözebilme, |
3 | Lineer diferansiyel denklemleri çözebilme, |
4 | Lineer diferansiyel denklem sistemlerini çözebilme |
Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
---|---|---|
1. Hafta | Temel tanımlar, ayrılabilir denklemler ve bu forma indirgenebilir denklemler | |
2. Hafta | Tam diferansiyel denklemler ve integral çarpanları | |
3. Hafta | Birinci mertebeden lineer denklemler | |
4. Hafta | Bazı özel tipte diferansiyel denklemler | |
5. Hafta | Yüksek mertebeden diferansiyel denklemler | |
6. Hafta | Lineer sabit katsayılı diferansiyel denklemler | |
7. Hafta | Belirsiz katsayılar yöntemi | |
8. Hafta | Lagrange sabitlerin değişimi yöntemi | |
9. Hafta | Ters operatör yöntemi | |
10. Hafta | Değişken katsayılı diferansiyel denklemler | |
11. Hafta | Kanonik forma indirgeme | |
12. Hafta | Tam denklemler | |
13. Hafta | Seri çözüm yöntemi | |
14. Hafta | Lineer adi diferansiyel denklem sistemleri |
No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi | ✔ | |||||
1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi | ✔ | |||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi | ✔ | |||||
4 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | ✔ | |||||
5 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | ✔ | |||||
6 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | ✔ | |||||
8 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi | ✔ | |||||
10 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi | ||||||
11 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi | ✔ | |||||
12 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi |
Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 |
---|---|---|---|---|
PY1 | 5 | 5 | 5 | 5 |
PY2 | 4 | 4 | 4 | 4 |
PY4 | 1 | 1 | 1 | 1 |
PY5 | 3 | 3 | 3 | 3 |
PY6 | 2 | 2 | 2 | 2 |
PY8 | 2 | 2 | 2 | 2 |
PY10 | 0 | 0 | 0 | 0 |
PY11 | 2 | 2 | 2 | 2 |
PY12 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
---|---|
Diğer Kaynaklar |
|
Güz Dönemi | |||
Sorumlu Personel | Grup | Değerlendirme Yöntemi | Yüzde |
---|---|---|---|
Prof. Dr. Fatih TAŞPINAR | N.Ö | Vize | 50,00 |
Prof. Dr. Fatih TAŞPINAR | N.Ö | Final | 50,00 |
Toplam | 100,00 |
AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
---|---|---|---|---|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 1,5 | 1,5 |
Ödev 1 | 4 | 4 | 16 | |
Ödev 2 | 4 | 4 | 16 | |
Final | 1 | 1,5 | 1,5 | |
Uygulama | 3 | 4,5 | 13,5 | |
Uygulama DS | 6 | 4,5 | 27 | |
Sınıf İçi Etkinlik | 13 | 4 | 52 | |
Toplam İş Yükü | 127,5 | |||
*AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 5,0 |