Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Dili Türü Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Ayrık İşlemsel Yapılar BM217 Türkçe Zorunlu 3. Yarıyıl 3 + 0 3,0 3,0
Ön Koşul Dersleri
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Verilişi Yüz yüze
Dersin Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Sultan ZAVRAK, Dr. Öğr. Üyesi Tunahan TİMUÇİN
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi Tunahan TİMUÇİN (Güz)
Dersin Amacı Basit mantıksal iddiaların nasıl ispatlanacağını öğrenmek. Basit algoritmaların doğruluğunun nasıl gösterileceğini öğrenmek. Doğru mantıksal iddialar ve algoritmalar oluşturmayı öğrenmek. Çizgeler, ağaçlar, kümeler gibi ayrık yapılarla çalışmayı öğrenmek
Dersin İçeriği Mantık ve İspatlar, Kümeler, Fonksiyonlar, Matrisler, Diziler, Toplamlar, Algoritmalar, Sayı Teorisi, Graflar, Graf Algoritmaları, Ağaçlar, Minimum Yayılım Ağaçları, Tümevarım, Bağıntılar
Ders Öğrenme Kazanımları
# Öğrenme Kazanımı
1 Öğrenci, basit mantıksal iddiaları ispat etmeyi öğrenir.
2 Öğrenci, algoritmaların doğruluklarını göstermeyi öğrenir.
3 Öğrenci, doğru mantıksal iddialar ve algoritmalar oluşturmayı öğrenir.
4 Öğrenci, temel ayrık yapılarla çalışmayı öğrenir.
Ders Planı (Haftalık Konular)
Hafta Konular/Uygulamalar Yöntem
1. Hafta Mantık ve İspatlar
2. Hafta Mantık ve İspatlar
3. Hafta Mantık ve İspatlar
4. Hafta Kümeler
5. Hafta Fonksiyonlar, Matrisler, Diziler, Toplamlar
6. Hafta Algoritmalar
7. Hafta Algoritmalar
8. Hafta Sayı Teorisi
9. Hafta Graflar
10. Hafta Graf Algoritmaları
11. Hafta Ağaçlar
12. Hafta Minimum Yayılım Ağaçları
13. Hafta Tümevarım
14. Hafta Bağıntılar
*Ara sınav ve final sınav tarihleri 14 haftalık ders işleyiş planında belirtilmemiştir. Ara sınav ve final sınav tarihleri Üniversitemiz Senatosu kararı ile akademik takvimde belirtilen tarihlerde yapılmaktadır.
Ders - Program Yeterlilikleri İlişkileri
No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi
2 Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi
3 Bilişim Teknolojilerinin yönetim, denetim, gelişim ve güvenliği/güvenilirliği hakkında bilgi sahibi olma ve farkındalık
4 Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi
5 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi
6 Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi
7 Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi
8 Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi
9 Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık
10 Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik DK1 DK2 DK3 DK4
PY1 3 3 3 3
PY2 4 4 4 4
PY3 3 3 3 3
PY4 3 3 3 3
PY5 4 4 4 4
PY6 4 4 4 4
PY7 3 3 3 3
PY8 3 3 3 3
PY9 3 3 3 3
PY10 4 4 4 4
Kaynaklar
Ders Kitabı veya Notu Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır.
Diğer Kaynaklar
  • Ayrık Matematik ve Uygulamaları, Kenneth H. Rosen, Çevirmenler: A. Murat Özbayoğlu , Ömer Akın, Yayınevi: Palme Yayınevi - Akademik Kitaplar ISBN: 9786053553571
Değerlendirme Yöntemi
Güz Dönemi
Sorumlu Personel Grup Değerlendirme Yöntemi Yüzde
Dr. Öğr. Üyesi Tunahan TİMUÇİN N.Ö Vize 40,00
Dr. Öğr. Üyesi Tunahan TİMUÇİN N.Ö Final 60,00
Toplam 100,00
AKTS / İş Yükü Tablosu
AKTS / İş Yükü Tablosu Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders İçi
Ders Saati (14 Hafta) 14 3 42
Sınavlar
Ara Sınav 1 1 2 2
Ödev 1 1 21 21
Ödev 2 1 21 21
Final 1 2 2
Uygulama 1 10 10
Sınıf İçi Etkinlik 1 30 30
Toplam İş Yükü 128
*AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 Dersin AKTS Kredisi 3,0