| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kariyer Planlama | KRP102 | Türkçe | Zorunlu | 2. Yarıyıl | 1 + 0 | 1,0 | 2,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Örgün-Yüz yüze, Konferans |
| Dersin Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi BÜŞRA TAKGİL |
| Dersi Veren(ler) | |
| Dersin Amacı | Kariyer Planlama dersi öğrencilerin iş dünyasını, farklı sektörleri ve bu sektörlerin gereksinimlerini tanımasını sağlayarak; iş dünyasına hazırlık sürecinde kariyer planlamasının önemi hakkında öğrencilerde farkındalık oluşturmayı hedefler. Ders, öğrencilerin, kişisel yetkinliklerini keşfetmesini ve iş dünyasının beklentilerini doğru anlamasını sağlayarak; bilgi ve becerilerini, ilgili sektörlerin gereklilikleri ile paralellik arz edecek şekilde geliştirmelerine yardımcı olur. |
| Dersin İçeriği | Dersler, üniversite birinci sınıf öğrencileri için güz döneminde, 14 hafta boyunca, haftada bir ders saati olacak şekilde düzenlenecektir. Dersler, konulara ve ders içeriklerine uygun olacak şekilde; üniversite öğretim üyeleri, sektör profesyonelleri ve diğer üniversiteler ile ilgili sivil toplum kuruluşlarından davet edilecek misafir eğitimciler tarafından işlenmelidir. Ders kapsamına dâhil edilecek destekleyici faaliyetler öğrencileri profesyonel başvurularda kullanılan yöntem ve araçlar konusunda bilgilendirecek ve bunları en etkin şekilde kullanabilme becerisini kazandıracak şekilde tasarlanmalı, uygulamalı ödevler ile desteklenmelidir. Kariyer merkezleri, öğrencilerin becerilerini geliştirmelerine destek olacak deneyim imkânları sunan faaliyetler ile dersi uygulamalı olarak desteklemelidir. Dersin yapısına ve içeriklere dair örnek bir program ekte sunulmuştur. |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Kariyer Merkezi tarafından sunulan hizmetlerden haberdar ve merkez ile iletişim kurar, |
| 2 | Kendinin güçlü ve gelişmeye açık yönlerinin ve ilgi alanlarının farkına varır, yetkinlik ve becerilerini tanır, |
| 3 | Kamu ve özel sektör, akademi, sivil toplum kuruluşları gibi sektörleri daha detaylı tanır, sektörler arası farklılıkları kavrar ve gelecek planlarına uygun kariyer alanını bilirler, |
| 4 | İş dünyasının beklentileri ve öncelik verdiği yetkinlikler hakkında farkındalık kazanır, |
| 5 | Kariyer sürecinde ince yeteneklerin geliştirilmesinin öneminin farkını ve beden dili, diksiyon, hitap gibi iletişime etki eden konuların öneminin kavrar, doğru ve etkili iletişim becerilerinin geliştirir |
| 6 | Kariyer hedeflerine ulaşması için gerekli olan ve karşılıklı fayda sağlayan ilişki kurmanın önemini kavrar, |
| 7 | Kariyerine destek sağlayabilecek üniversite birimleri (uluslararası ilişkiler-değişim ofisi ve değişim programları ) ve ulusal ve uluslararası burslar (TÜBİTAK, ulusal ajans) gibi destek hizmetler konusunda haberdar olur, |
| 8 | Kariyer sürecinde doğru kaynaklara ulaşma ve kaynakları etkin kullanma yolları hakkında bilgi sahibi olur, |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Dersin amaç ve kapsamının açıklanması, kariyer merkezi hizmetleri ve bunlardan faydalanma imkanları. | Görüşme, Diğer Faaliyetler, Sunum (Hazırlık) |
| 2. Hafta | Kariyer Nedir? | Sunum (Hazırlık), Görüşme, Diğer Faaliyetler |
| 3. Hafta | Ulusal ve Uluslararası Değişim Programları | Sunum (Hazırlık), Diğer Faaliyetler, Görüşme |
| 4. Hafta | Temel İletişim Becerileri | Görüşme, Diğer Faaliyetler, Sunum (Hazırlık) |
| 5. Hafta | Sektör Günleri - Sivil Toplum Kuruluşları | Diğer Faaliyetler, Araştırma, Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 6. Hafta | İnce Yetenekler | Sunum (Hazırlık), Diğer Faaliyetler, Görüşme |
| 7. Hafta | Sektör Günleri - Kamu Sektörü | Sunum (Hazırlık), Diğer Faaliyetler, Görüşme, Araştırma |
| 8. Hafta | Diksiyon ve Beden Dili | Sunum (Hazırlık), Görüşme, Diğer Faaliyetler |
| 9. Hafta | Özgeçmiş ve Kapak Yazısı Hazırlama | Sunum (Hazırlık), Görüşme, Diğer Faaliyetler, Araştırma |
| 10. Hafta | Sektör Günleri - Özel Sektör | Diğer Faaliyetler, Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 11. Hafta | Etkili Mülakat Teknikleri | Görüşme, Diğer Faaliyetler, Sunum (Hazırlık) |
| 12. Hafta | Sektör Günleri - Akademi | Görüşme, Sunum (Hazırlık), Diğer Faaliyetler |
| 13. Hafta | Sektör Günleri - Girişimcilik | Sunum (Hazırlık), Diğer Faaliyetler, Araştırma, Görüşme |
| 14. Hafta | Ders Değerlemesi ve Proje Detayları | Uygulama, Sunum (Hazırlık), Görüşme, Diğer Faaliyetler |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi | ||||||
| 2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi | ||||||
| 3 | Bilişim Teknolojilerinin yönetim, denetim, gelişim ve güvenliği/güvenilirliği hakkında bilgi sahibi olma ve farkındalık | ✔ | |||||
| 4 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | ||||||
| 5 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | ✔ | |||||
| 6 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | ✔ | |||||
| 7 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi | ✔ | |||||
| 8 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi | ||||||
| 9 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık | ||||||
| 10 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi | ✔ | |||||
| 11 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi | ✔ | |||||
| 12 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi | ||||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | DK6 | DK7 | DK8 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| PY1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| PY2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| PY3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| PY5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY6 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY7 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY8 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| PY9 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| PY10 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY11 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
| PY12 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 14 | 1 | 14 |
|
Ders Dışı |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 14 | 1 | 14 |
| Araştırma | 14 | 1 | 14 | |
| Görüşme | 4 | 1 | 4 | |
| Diğer Faaliyetler | 4 | 1 | 4 | |
|
Sınavlar |
Ödev 1 | 1 | 1 | 1 |
| Toplam İş Yükü | 51 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 2,0 | ||