| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Bilgisayar Mühendisliği Proje Tasarımı | BM401 | Türkçe | Zorunlu | 7. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 3,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | |
| Dersin Koordinatörü | Prof. Dr. Pakize ERDOĞMUŞ, Prof. Dr. Yusuf ALTUN, Doç. Dr. Serdar KIRIŞOĞLU, Dr. Öğr. Üyesi Esra ŞATIR, Doç. Dr. Abdullah Talha KABAKUŞ, Dr. Öğr. Üyesi Sultan ZAVRAK, Dr. Öğr. Üyesi Şeyhmus YILMAZ, Dr. Öğr. Üyesi Hüseyin BODUR, Doç. Dr. Arafat ŞENTÜRK, Doç. Dr. Zehra KARAPINAR ŞENTÜRK, Dr. Öğr. Üyesi Enver KÜÇÜKKÜLAHLI, Prof. Dr. İbrahim YÜCEDAĞ, Prof. Dr. ALİ ÇALHAN, Doç. Dr. Serdar BİROĞUL, Doç. Dr. Muhammed Enes BAYRAKDAR, Dr. Öğr. Üyesi Ahmet ALBAYRAK, Doç. Dr. Fatih KAYAALP |
| Dersi Veren(ler) | Doç. Dr. Abdullah Talha KABAKUŞ (Güz), Doç. Dr. Arafat ŞENTÜRK (Güz), Doç. Dr. Fatih KAYAALP (Güz), Doç. Dr. Muhammed Enes BAYRAKDAR (Güz), Doç. Dr. Serdar KIRIŞOĞLU (Güz), Doç. Dr. Zehra KARAPINAR ŞENTÜRK (Güz), Dr. Öğr. Üyesi Ahmet ALBAYRAK (Güz), Dr. Öğr. Üyesi BÜŞRA TAKGİL (Güz), Dr. Öğr. Üyesi Ekrem BAŞER (Güz), Dr. Öğr. Üyesi Enver KÜÇÜKKÜLAHLI (Güz), Dr. Öğr. Üyesi Esra ŞATIR (Güz), Dr. Öğr. Üyesi Hüseyin BODUR (Güz), Dr. Öğr. Üyesi Sultan ZAVRAK (Güz), Dr. Öğr. Üyesi Sümeyye BAYRAKDAR (Güz), Dr. Öğr. Üyesi Şeyhmus YILMAZ (Güz), Dr. Öğr. Üyesi Tuba KARAGÜL YILDIZ (Güz), Dr. Öğr. Üyesi Tunahan TİMUÇİN (Güz), Prof. Dr. ALİ ÇALHAN (Güz), Prof. Dr. İbrahim YÜCEDAĞ (Güz), Prof. Dr. Pakize ERDOĞMUŞ (Güz), Prof. Dr. Resul KARA (Güz), Prof. Dr. Yusuf ALTUN (Güz) |
| Dersin Amacı | Öğrencilerin, bilgisayar mühendisliği ile ilgili konularda değişik öğretim üyesi danışmanlığı altında yaptığı teorik ve/veya pratik (deneysel) proje çalışmasıdır. |
| Dersin İçeriği |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Öğrencilere araştırma becerisi kazandırmak |
| 2 | Öğrencilere planlama becerisi kazandırmak |
| 3 | Öğrencilere uygulama becerisi kazandırmak |
| 4 | Öğrencilere problem çözme becerisi kazandırmak |
| 5 | Öğrencilere değerlendirme ve yorum yapma becerisi kazandırmak |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Proje çalışması konusunun belirlenmesi | |
| 2. Hafta | Proje çalışmasının kapsadığı alt konuları belirleme | |
| 3. Hafta | Kaynak taraması | |
| 4. Hafta | Kaynak taraması | |
| 5. Hafta | Kaynak taraması | |
| 6. Hafta | Sistemin tasarlanması | |
| 7. Hafta | Sistemin tasarlanması | |
| 8. Hafta | Gerekli hesap veya analizleri yapma | |
| 9. Hafta | Gerekli hesap veya analizleri yapma | |
| 10. Hafta | Hesap veya analizleri değerlendirme | |
| 11. Hafta | Sonuçları değerlendirme | |
| 12. Hafta | Projenin yazımı | |
| 13. Hafta | Projenin yazımı | |
| 14. Hafta | Gerekli düzeltmelerin yapılması ve projenin teslimi |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi | ✔ | |||||
| 2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi | ✔ | |||||
| 3 | Bilişim Teknolojilerinin yönetim, denetim, gelişim ve güvenliği/güvenilirliği hakkında bilgi sahibi olma ve farkındalık | ✔ | |||||
| 4 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | ✔ | |||||
| 5 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | ✔ | |||||
| 6 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | ✔ | |||||
| 7 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi | ✔ | |||||
| 8 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi | ✔ | |||||
| 9 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık | ✔ | |||||
| 10 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 |
|---|---|---|---|---|---|
| PY1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY6 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY7 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY8 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY9 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY10 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| Güz Dönemi | |||
| Sorumlu Personel | Grup | Değerlendirme Yöntemi | Yüzde |
|---|---|---|---|
| Doç. Dr. Abdullah Talha KABAKUŞ | N.Ö-(5 GRUP) | Final | 100,00 |
| Toplam | 100,00 | ||
| Dr. Öğr. Üyesi Tunahan TİMUÇİN | N.Ö-(20 GRUP) | Proje | 100,00 |
| Toplam | 100,00 | ||
| Prof. Dr. İbrahim YÜCEDAĞ | N.Ö-(2 GRUP) | Final | 100,00 |
| Toplam | 100,00 | ||
| Prof. Dr. Pakize ERDOĞMUŞ | N.Ö-(1 GRUP) | Final | 100,00 |
| Toplam | 100,00 | ||
| Prof. Dr. Yusuf ALTUN | N.Ö-(4 GRUP) | Proje | 100,00 |
| Toplam | 100,00 | ||
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 14 | 3 | 42 |
|
Sınavlar |
Ödev 1 | 1 | 10 | 10 |
| Final | 1 | 11 | 11 | |
| Uygulama | 1 | 15 | 15 | |
| Toplam İş Yükü | 78 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 3,0 | ||