| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Veritabanı Yönetim Sistemleri | BM309 | Türkçe | Zorunlu | 5. Yarıyıl | 4 + 0 | 4,0 | 6,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Yüzyüze |
| Dersin Koordinatörü | Doç. Dr. Fatih KAYAALP |
| Dersi Veren(ler) | Doç. Dr. Fatih KAYAALP (Güz) |
| Dersin Amacı | Bir problemin çözümlenmesi ve içerdiği süreçlerin modellenmesi. (formel sistem çözümleme) E-R (varlık-ilişki) diyagramları kullanarak kavramsal veri tabanı tasarlamak. Kısıtları belirlemek, Veri tabanı nesnelerini (tablo, kısıt, indeks, vb.) gerçeklemek ve yürütmek; SQL ve depolanmış yordamlar/işlevler ve tetikleyiciler kullanarak temel ve ileri veri tabanı işlemlerini gerçekleştirmek |
| Dersin İçeriği | ER diyagramları, Normalizasyon, İlişisel Cebir, Veritabanı tasarlanması ve oluşturulması, Tablo, Prosedür, Trigger vb. veritaban bileşenlerinin oluşturulması, SQL ile temel ve ileri seviye raporlar oluşturulması |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Veritabanı dünyasıyla ilgili temel kavramlar hakkında bilgi sahibi olur |
| 2 | Veritabanı modelleri ve İlişkisel model hakkında bilgi sahibi olur |
| 3 | İlişkisel Cebir altyapısı hakkında bilgi sahibi olur |
| 4 | Veritabanını varlık-ilişki diyagramları ile modellemeyi ve bu modellerden veritabanı şemasını oluşturma hakkında bilgi sahibi olur ve yapabilir |
| 5 | Veritabanlarında Normalizasyon işlemleri hakkında bilgi sahibi olur ve yapabilir |
| 6 | SQL ile veritabanları üzerinde CRUD işlemlerini yapabilir |
| 7 | SQL ile altsorgular, gruplama, uygun join türleri ve kullanımları vb. işlemlerle ileri veri sorgulama yapma hakkında bilgi sahibi olur ve uygulayabilir |
| 8 | Stored procedure, trigger, index, view vb. veritabanı bileşenleri hakkında bilgi alır ve bunları gelişmiş veritabanı işlemleri için kullanabilir. |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Veri ve Veritabanı Kavramları | |
| 2. Hafta | Varlik-ilişki modeli | |
| 3. Hafta | İlişkisel Veri Modeli | |
| 4. Hafta | İlişkisel Cebir, Normalizasyon | |
| 5. Hafta | Veritabanı Tasarmı | |
| 6. Hafta | SQL-Kayıt işlemleri | |
| 7. Hafta | SQL-Alt Sorgular | |
| 8. Hafta | SQL-Join İşlemleri | |
| 9. Hafta | Viewler | |
| 10. Hafta | Trigger'lar | |
| 11. Hafta | Saklı Yordamlar | |
| 12. Hafta | Indeksler | |
| 13. Hafta | Kullanıcı Yetkilendirme, Yedekleme/Geri Yükleme | |
| 14. Hafta | Öğrenci Proje Sunumları |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi | ✔ | |||||
| 2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi | ✔ | |||||
| 4 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | ✔ | |||||
| 5 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | ✔ | |||||
| 7 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi | ✔ | |||||
| 8 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi | ✔ | |||||
| 10 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | DK6 | DK7 | DK8 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| PY1 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 |
| PY2 | 0 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 |
| PY4 | 3 | 3 | 3 | 0 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY5 | 3 | 3 | 3 | 0 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY7 | 2 | 2 | 2 | 0 | 2 | 2 | 2 | 2 |
| PY8 | 0 | 0 | 0 | 5 | 5 | 3 | 3 | 3 |
| PY10 | 0 | 0 | 0 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| Güz Dönemi | |||
| Sorumlu Personel | Grup | Değerlendirme Yöntemi | Yüzde |
|---|---|---|---|
| Doç. Dr. Fatih KAYAALP | N.Ö | Vize | 40,00 |
| Doç. Dr. Fatih KAYAALP | N.Ö | Final | 60,00 |
| Toplam | 100,00 | ||
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 14 | 4 | 56 |
|
Ders Dışı |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 14 | 1,5 | 21 |
| Araştırma | 14 | 1 | 14 | |
| Uygulama | 14 | 1 | 14 | |
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 1,5 | 1,5 |
| Ödev 1 | 1 | 31 | 31 | |
| Final | 1 | 1,5 | 1,5 | |
| Sınıf İçi Etkinlik | 14 | 1 | 14 | |
| Toplam İş Yükü | 153 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 6,0 | ||