| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Programlama Dillerinin Prensipleri | BM210 | Türkçe | Zorunlu | 4. Yarıyıl | 3 + 0 | 3,0 | 4,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Sözlü anlatım, görsel sunum, uygulama |
| Dersin Koordinatörü | Prof. Dr. Resul KARA, Dr. Öğr. Üyesi Sümeyye BAYRAKDAR |
| Dersi Veren(ler) | |
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı yaygın programlama dillerinin yapısını karşılaştırmalı öğretmek ve programlama ortamlarında program geliştirme tekniklerini tanıtmaktır. |
| Dersin İçeriği | Dillerin tarihçesi ve evrimi, Dilleri tanımlama, çeviri, temel programlama araçları, temel programlama kavramları, veri türleri ve konfigürasyonu, Yapısal programlama kavramları, alt programlar, program dillerinin modülasyonu, eşzamanlılık, mantıksal, nesne yönelimli ve fonksiyonel programlama kavramı. |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Dilleri sınıflandırabilme |
| 2 | Dilleri evrensel ölçütlere göre karşılaştırabilmek |
| 3 | Dillerin oluşturulması ve yürütülmesi aşamalarını keşfetmek |
| 4 | Dillerdeki bütünlüğü algılamak |
| 5 | Etkin program ve programlama dili bilincini sunmak |
| 6 | Programlama dili tasarımı ve gösterimi için kullanılan kavramlar hakkında bilgi sahibi olmak |
| 7 | Bir problemi en verimli şekilde çözebilmek için hangi programlama dilinde, hangi yöntemlerin kullanılması gerektiği çıkarımını yapabilmek |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Dillerin değerlendirilmesi, uygulanması | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 2. Hafta | Dillerin tarihçesi ve evrimi | Sunum (Hazırlık), Görüşme |
| 3. Hafta | Anlamsal analiz | Sunum (Hazırlık), Görüşme |
| 4. Hafta | Söz dizimi analizi | Sunum (Hazırlık), Görüşme |
| 5. Hafta | Sözcük analizi | Sunum (Hazırlık), Görüşme |
| 6. Hafta | Veri tipleri ve veri yapıları | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 7. Hafta | İsimler, Adresler, Bağlama | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 8. Hafta | Statement-Seviye Kontrol Yapıları | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 9. Hafta | Altprogramlar | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 10. Hafta | Parametre aktarım yöntemleri | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 11. Hafta | Programlama dillerinde eşzamanlılık | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 12. Hafta | Nesne yönelimli programlama kavramları | Sunum (Hazırlık), Görüşme |
| 13. Hafta | Fonksiyonel programlama kavramları | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Görüşme |
| 14. Hafta | Mantıksal programlama kavramları | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi | ✔ | |||||
| 3 | Bilişim Teknolojilerinin yönetim, denetim, gelişim ve güvenliği/güvenilirliği hakkında bilgi sahibi olma ve farkındalık | ✔ | |||||
| 5 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | ✔ | |||||
| 7 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi | ✔ | |||||
| 8 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi | ✔ | |||||
| 9 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık | ✔ | |||||
| 10 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | DK6 | DK7 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| PY1 | 2 | 3 | 5 | 2 | 2 | 5 | 5 |
| PY3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY7 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY8 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY9 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
| PY10 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 14 | 3 | 42 |
|
Ders Dışı |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 14 | 1 | 14 |
| Görüşme | 10 | 1 | 10 | |
| Sunum (Hazırlık) | 10 | 1 | 10 | |
| Uygulama | 10 | 1 | 10 | |
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 5 | 5 |
| Ödev 1 | 1 | 3 | 3 | |
| Ödev 2 | 1 | 3 | 3 | |
| Final | 1 | 5 | 5 | |
| Toplam İş Yükü | 102 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 4,0 | ||