Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Dili Türü Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Nesneye Dayalı Programlama BM225 Türkçe Zorunlu 3. Yarıyıl 4 + 0 4,0 5,0
Ön Koşul Dersleri
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Verilişi Sözlü olarak ve C#.Net programlama dilinde yazılımın anlatılarak gösterilmesi şeklinde gerçekleştirilir.
Dersin Koordinatörü Doç. Dr. Serdar KIRIŞOĞLU
Dersi Veren(ler) Doç. Dr. Serdar KIRIŞOĞLU (Güz)
Dersin Amacı Bu dersin amacı, etkili ve esnek nesne yönelimli yazılımlar geliştirmek için gereken nesneye yönelik programlama kavramlarını öğretmektir.
Dersin İçeriği Nesneye dayalı programlama için kullanılan kavramların ve komutların hem teorik hem uygulamalı olarak gösterilmesi ve öğretilmesidir.
Ders Öğrenme Kazanımları
# Öğrenme Kazanımı
1 Kalıtım, çokbiçimlilik, soyut ve arayüz kavramlarını açıklar
2 Sınıf ve sınıfları oluşturan yapılarını bilir.
3 Nesneye Dayalı Programlama prensiplerini bilir.
4 Nesneye Dayalı Programlama ile geleneksel programlama arasındaki farklarını yorumlar.
Ders Planı (Haftalık Konular)
Hafta Konular/Uygulamalar Yöntem
1. Hafta Visual Studio GUI Tanıtımı ve Konsol Projesi Oluşturma
2. Hafta Veri Tipleri Ve Tip Dönüşümleri
3. Hafta Operatörler, Koşullar Ve Döngüler
4. Hafta Diziler Ve Kolleksiyonlar
5. Hafta Sınıflar, Metotlar
6. Hafta Nesneye Dayalı Programlama nedir?
7. Hafta Referans Tipler ve Arayüzler
8. Hafta Çokbiçimlilik ve Sarmalama
9. Hafta Kalıtım ve Özet Sınıflar
10. Hafta Erişim Belirteçler ve Yapıcı Bloklar
11. Hafta Static metotlar, sınıflar
12. Hafta Ado.NET ile Veritabanı İşlemleri
13. Hafta Entity Framework ile ORM
14. Hafta Generic Tipler ve Kurumsal Mimari
*Ara sınav ve final sınav tarihleri 14 haftalık ders işleyiş planında belirtilmemiştir. Ara sınav ve final sınav tarihleri Üniversitemiz Senatosu kararı ile akademik takvimde belirtilen tarihlerde yapılmaktadır.
Ders - Program Yeterlilikleri İlişkileri
No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi
2 Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi
3 Bilişim Teknolojilerinin yönetim, denetim, gelişim ve güvenliği/güvenilirliği hakkında bilgi sahibi olma ve farkındalık
4 Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi
5 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi
6 Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi
7 Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi
8 Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi
9 Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık
10 Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik DK1 DK2 DK3 DK4
PY1 5 5 5 5
PY2 5 5 5 5
PY3 4 4 4 4
PY4 4 4 4 4
PY5 5 5 5 5
PY6 4 4 4 4
PY7 3 3 3 3
PY8 4 4 4 4
PY9 4 4 4 4
PY10 4 4 4 4
Kaynaklar
Ders Kitabı veya Notu Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır.
Diğer Kaynaklar
  • Sefer Algan, Her Yönüyle C# 4.0, Pusula Yayıncılık, 2010, İstanbul
  • Paul Deitel, Harvey Deitel, C# for Programmers, Prentice Hall, 2011
AKTS / İş Yükü Tablosu
AKTS / İş Yükü Tablosu Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders İçi
Ders Saati (14 Hafta) 14 4 56
Sınavlar
Ara Sınav 1 1 2 2
Ödev 1 2 13 26
Kısa Sınav 1 7 1 7
Final 1 2 2
Sınıf İçi Etkinlik 5 12 60
Toplam İş Yükü 153
*AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 Dersin AKTS Kredisi 5,0