| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Nesneye Dayalı Programlama | BM225 | Türkçe | Zorunlu | 3. Yarıyıl | 4 + 0 | 4,0 | 5,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Sözlü olarak ve C#.Net programlama dilinde yazılımın anlatılarak gösterilmesi şeklinde gerçekleştirilir. |
| Dersin Koordinatörü | Doç. Dr. Serdar KIRIŞOĞLU |
| Dersi Veren(ler) | Doç. Dr. Serdar KIRIŞOĞLU (Güz) |
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı, etkili ve esnek nesne yönelimli yazılımlar geliştirmek için gereken nesneye yönelik programlama kavramlarını öğretmektir. |
| Dersin İçeriği | Nesneye dayalı programlama için kullanılan kavramların ve komutların hem teorik hem uygulamalı olarak gösterilmesi ve öğretilmesidir. |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Kalıtım, çokbiçimlilik, soyut ve arayüz kavramlarını açıklar |
| 2 | Sınıf ve sınıfları oluşturan yapılarını bilir. |
| 3 | Nesneye Dayalı Programlama prensiplerini bilir. |
| 4 | Nesneye Dayalı Programlama ile geleneksel programlama arasındaki farklarını yorumlar. |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Visual Studio GUI Tanıtımı ve Konsol Projesi Oluşturma | |
| 2. Hafta | Veri Tipleri Ve Tip Dönüşümleri | |
| 3. Hafta | Operatörler, Koşullar Ve Döngüler | |
| 4. Hafta | Diziler Ve Kolleksiyonlar | |
| 5. Hafta | Sınıflar, Metotlar | |
| 6. Hafta | Nesneye Dayalı Programlama nedir? | |
| 7. Hafta | Referans Tipler ve Arayüzler | |
| 8. Hafta | Çokbiçimlilik ve Sarmalama | |
| 9. Hafta | Kalıtım ve Özet Sınıflar | |
| 10. Hafta | Erişim Belirteçler ve Yapıcı Bloklar | |
| 11. Hafta | Static metotlar, sınıflar | |
| 12. Hafta | Ado.NET ile Veritabanı İşlemleri | |
| 13. Hafta | Entity Framework ile ORM | |
| 14. Hafta | Generic Tipler ve Kurumsal Mimari |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi | ✔ | |||||
| 2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi | ✔ | |||||
| 3 | Bilişim Teknolojilerinin yönetim, denetim, gelişim ve güvenliği/güvenilirliği hakkında bilgi sahibi olma ve farkındalık | ✔ | |||||
| 4 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | ✔ | |||||
| 5 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | ✔ | |||||
| 6 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | ✔ | |||||
| 7 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi | ✔ | |||||
| 8 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi | ✔ | |||||
| 9 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık | ✔ | |||||
| 10 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 |
|---|---|---|---|---|
| PY1 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY2 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY3 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY6 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY7 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY8 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY9 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY10 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 14 | 4 | 56 |
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 2 | 2 |
| Ödev 1 | 2 | 13 | 26 | |
| Kısa Sınav 1 | 7 | 1 | 7 | |
| Final | 1 | 2 | 2 | |
| Sınıf İçi Etkinlik | 5 | 12 | 60 | |
| Toplam İş Yükü | 153 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 5,0 | ||