Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Dili Türü Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Algoritmalar ve Programlama II BM112 Türkçe Zorunlu 2. Yarıyıl 3 + 0 3,0 4,0
Ön Koşul Dersleri
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Verilişi Klasik anlatım, sunum, program
Dersin Koordinatörü Doç. Dr. Arafat ŞENTÜRK
Dersi Veren(ler)
Dersin Amacı Bu dersin amacı nesneye dayalı programlama ve C++ programlama diline giriş yapmaktır.
Dersin İçeriği Nesne Tabanlı Programlama İçin Yazılım Kurarak Ayarlarını Yapmak, Programlama Dilinin Temel Deyimleriyle Konsol Uygulamaları Hazırlamak, Programlama Dilinin Temel Deyimleriyle İşletim Sistemi Tabanlı Uygulamaları Hazırlamak.
Ders Öğrenme Kazanımları
# Öğrenme Kazanımı
1 Nesneye dayali programlama ile ilgili genel kavramlarin ögrenmek,
2 Gösterge kavramını anlamak
3 Sınıf kavramını anlamak
4 Yapıcı ve yıkıcı fonsiyonların kavramını anlamak
5 Bileşim ve arkadaş fonsiyonların kavramını anlamak
6 Operatör yükleme kavramını anlamak
7 Miras kavramını anlamak
8 Çoklu işlev kavramını anlamak
9 Şablon kavramını anlamak
10 Kural dışı durum yönetimi kavramını anlamak
11 Dosya işlemleri kavramını anlamak
Ders Planı (Haftalık Konular)
Hafta Konular/Uygulamalar Yöntem
1. Hafta Nesneye dayalı programlamaya giriş
2. Hafta Yapılar
3. Hafta Göstergeler
4. Hafta Sınıf
5. Hafta Yapıcı ve Yıkıcı Fonsiyonlar
6. Hafta Bileşim ve Arkadaş Fonsiyonlar
7. Hafta Operatör Yükleme
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Miras
10. Hafta Çoklu İşlev
11. Hafta Şablonlar
12. Hafta Kural Dışı Durum Yönetimi
13. Hafta Girdi, Çıktı ve Dosya İşlemleri
14. Hafta Akıslar ve dosyalar.
*Ara sınav ve final sınav tarihleri 14 haftalık ders işleyiş planında belirtilmemiştir. Ara sınav ve final sınav tarihleri Üniversitemiz Senatosu kararı ile akademik takvimde belirtilen tarihlerde yapılmaktadır.
Ders - Program Yeterlilikleri İlişkileri
No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi
2 Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi
3 Bilişim Teknolojilerinin yönetim, denetim, gelişim ve güvenliği/güvenilirliği hakkında bilgi sahibi olma ve farkındalık
4 Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi
5 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi
6 Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi
7 Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi
8 Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi
9 Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık
10 Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik DK1 DK2 DK3 DK4 DK5 DK6 DK7 DK8 DK9 DK10 DK11
PY1 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4
PY2 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4
PY3 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2
PY4 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2
PY5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
PY6 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3
PY7 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4
PY8 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4
PY9 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3
PY10 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2
Kaynaklar
Ders Kitabı veya Notu Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır.
Diğer Kaynaklar
  • Robert Lafore, Nesneye Yönelimli C++ Programlama Kilavuzu, Alfa Basim Yayim Dagitim, 2006, Istanbul.
AKTS / İş Yükü Tablosu
AKTS / İş Yükü Tablosu Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders İçi
Ders Saati (14 Hafta) 14 3 42
Sınavlar
Ara Sınav 1 1 14 14
Ödev 1 1 15 15
Ödev 2 1 15 15
Kısa Sınav 1 1 13,5 13,5
Final 1 28 28
Toplam İş Yükü 127,5
*AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 Dersin AKTS Kredisi 4,0