| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Matematik II | MAT112 | Türkçe | Zorunlu | 2. Yarıyıl | 5 + 1 | 6,0 | 6,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Prof. Dr. İSMET YILDIZ, Prof. Dr. HÜSEYİN BUDAK |
| Dersi Veren(ler) | |
| Dersin Amacı | İntegral konusunda temel bilgileri ve uygulamalarını öğretebilmek, Diziler ve Seriler konularını kavrayıp yakınsaklıklarını inceleyebilmek. |
| Dersin İçeriği | Belirsiz integraller, Belirli integraller ve integrallerin uygulamaları (alan hesabı, yay uzunluğu hesabı, hacim hesabı, yüzey alanı hesabı) |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 0 | Belirsiz integral kavramını tanır. |
| 0 | İntegral alma metotlarını uygular. |
| 0 | Belirli integralin uygulamalarını anlar. |
| 0 | Genelleştirilmiş integralleri tanır. |
| 0 | Genelleştirilmiş integrallerin özelliklerini yorumlar. |
| 0 | Çok değişkenli fonksiyonları tanır. |
| 0 | Çok değişkenli fonksiyonlarda limit ve süreklilik problemlerini çözer. |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Belirsiz İntegral, Belirsiz integral alma kuralları, Değişken Değiştirme Yöntemi, Kısmi İntegrasyon Metodu. | |
| 2. Hafta | Basit kesirlere ayırma yöntemi, Trigonometrik İfadelerin İntegrallenmesi | |
| 3. Hafta | İrrasyonel Cebirsel İfadelerin İntegrallenmesi, Binom İntegralleri. | |
| 4. Hafta | Bazı Özgün İntegrallerin Hesaplanması, Belirli İntegral Tanımı | |
| 5. Hafta | Belirli İntegral Kavramına Getiren Problemler, Belirli İntegral Tanımı ve Özellikleri. | |
| 6. Hafta | Belirli İntegral Kavramına Getiren Problemler, Belirli İntegral Tanımı ve Özellikleri. | |
| 7. Hafta | Genelleştirilmiş integraller, Özel Olmayan İntegraller, Karışık Örnekler | |
| 8. Hafta | Genelleştirilmiş İntegrallerin Yakınsallık Kriterleri | |
| 9. Hafta | Ara sınav | |
| 10. Hafta | Alan Hesabı, Eğri Yayının Uzunluğu | |
| 11. Hafta | Hacim Hesabı | |
| 12. Hafta | Dönel Yüzeyin Alanının Hesabı. | |
| 13. Hafta | Çok Değişkenli Fonksiyonlarda Tanım Kümeleri. | |
| 14. Hafta | İki ve Daha Çok Değişkenli Fonksiyonlarda Limit ve Süreklilik. |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi | ✔ | |||||
| 2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi | ✔ | |||||
| 3 | Bilişim Teknolojilerinin yönetim, denetim, gelişim ve güvenliği/güvenilirliği hakkında bilgi sahibi olma ve farkındalık | ✔ | |||||
| 4 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | ✔ | |||||
| 5 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | ✔ | |||||
| 6 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | ✔ | |||||
| 7 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi | ✔ | |||||
| 8 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi | ✔ | |||||
| 9 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık | ✔ | |||||
| 10 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | DK6 | DK7 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| PY1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY4 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY6 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY7 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY8 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY9 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY10 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 14 | 5 | 70 |
|
Ders Dışı |
Uygulama | 14 | 1 | 14 |
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 2 | 2 |
| Ödev 1 | 1 | 14 | 14 | |
| Kısa Sınav 1 | 1 | 4 | 4 | |
| Kısa Sınav 2 | 1 | 4 | 4 | |
| Final | 1 | 2 | 2 | |
| Sınıf İçi Etkinlik | 14 | 3 | 42 | |
| Toplam İş Yükü | 152 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 6,0 | ||