Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Dili Türü Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Algoritmalar ve Programlama I BM111 Türkçe Zorunlu 1. Yarıyıl 3 + 0 3,0 4,0
Ön Koşul Dersleri
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Verilişi Klasik anlatım, sunum, program
Dersin Koordinatörü Doç. Dr. Arafat ŞENTÜRK
Dersi Veren(ler) Doç. Dr. Arafat ŞENTÜRK (Güz)
Dersin Amacı Öğrencilerin temel algoritma ve problem çözme yapıları hakkında bilgi sahibi olmasını ve bir problemle karşılaştıklarında bu temel yapıları kullanarak algoritmalar tasarlayabilme ve bu algoritmaları yapısal bir programlama dili ile gerçekleştirebilme yeteneğini kazanmasını sağlamaktır.
Dersin İçeriği Algoritma hazırlama aşamaları, diziler, döngüler,karar yapıları
Ders Öğrenme Kazanımları
# Öğrenme Kazanımı
1 Programlama ile ilgili genel kavramları ögrenmek.
2 Algoritma kavramı, algoritmalarin nasil olusturulacagı ve yapısal programlama konularını kavramak.
3 Programlama tanımı anlayabilmek
4 Sözde kod tanımı kavramak
5 Akış diyagramlarını kavramak
6 C++ dilinin temel kavramlarını anlamak
7 Seçme komutlarını anlamak ve kullanabilmek
8 Döngü komutlarını anlamak ve kullanabilmek
9 Fonksiyon tanımı kavramak
10 Diziler tanımını anlamak
11 Yapılar tanımını anlamak
Ders Planı (Haftalık Konular)
Hafta Konular/Uygulamalar Yöntem
1. Hafta Giriş, Değerlendirme Kriterleri, Yararlanılacak Kaynaklar, Ders Planı, Temel Kavramlar
2. Hafta Bilgisayasar Sistemlerine Giriş ve Programlama
3. Hafta Algoritmaların Sınıflandırılması ve Algoritma Geliştirme
4. Hafta Programlamaya Giriş
5. Hafta Algoritmalar ve Sözde Kod
6. Hafta Akış Diyagramları
7. Hafta C++ Dilinin Temelleri
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Seçme Komutları
10. Hafta Döngü Komutları
11. Hafta Fonksiyonlar 1
12. Hafta Fonksiyonlar 2
13. Hafta Diziler
14. Hafta Yapılar
*Ara sınav ve final sınav tarihleri 14 haftalık ders işleyiş planında belirtilmemiştir. Ara sınav ve final sınav tarihleri Üniversitemiz Senatosu kararı ile akademik takvimde belirtilen tarihlerde yapılmaktadır.
Ders - Program Yeterlilikleri İlişkileri
No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi
2 Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi
3 Bilişim Teknolojilerinin yönetim, denetim, gelişim ve güvenliği/güvenilirliği hakkında bilgi sahibi olma ve farkındalık
4 Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi
5 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi
6 Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi
7 Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi
8 Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi
9 Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık
10 Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik DK1 DK2 DK3 DK4 DK5 DK6 DK7 DK8 DK9 DK10 DK11
PY1 3 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
PY2 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
PY3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3
PY4 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3
PY5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
PY6 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4
PY7 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3
PY8 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4
PY9 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2
PY10 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2
Kaynaklar
Ders Kitabı veya Notu Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır.
Diğer Kaynaklar
  • Fahri Vatansever, Algoritma Gelistirme ve Programlamaya Giris, Seçkin Yayincilik, 2002, Ankara.
  • Soner Çelikkol, Programlamaya Giris ve Algoritmalar, Academic Book Publishing, 2007, Trabzon.
  • Robert Lafore, Nesneye Yönelimli C++ Programlama Kilavuzu, Alfa Basim Yayim Dagitim, 2006, Istanbul.
  • Vasif V. Nabiyev, Teoriden Uygulamalara Algoritmalar, Seçkin Yayincilik, 2007, Ankara.
  • Fahri Vatansever, ileri Programa Uygulamalari, Seçkin Yayincilik, 2006, Ankara.
  • Sefer Kurnaz, Veri Yapilari ve Algoritma Temelleri, Papatya Yayincilik, 2004, Istanbul.
  • Rifat Çölkesen, Programlama Sanati Algoritmalar C Dili Uygulamasi, Papatya Yayincilik, 2004, Istanbul.
  • Rifat Çölkesen, iste C Programlama Dili, Papatya Yayincilik, 2003, Istanbul.
  • Mustafa Dikici, Emin Öztekin, Nemci Dege, Pascal Yapisal Programlama, Nesnelerle Programlama ve Turbo Vision, Beta Basim Yayim Dagitim 1998, Istanbul.
  • Mürsit Eskicioglu, Pascal ile Yapisal Programlama, Evrim Basim Yayim Dagitim, 1988, Istanbul.
  • Taner Derbentli Programlama ve Fortran 77, Seç Kitap Dagitim, 1988, Istanbul.
AKTS / İş Yükü Tablosu
AKTS / İş Yükü Tablosu Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders İçi
Ders Saati (14 Hafta) 14 3 42
Sınavlar
Ara Sınav 1 1 14 14
Ödev 1 1 15 15
Ödev 2 1 15 15
Kısa Sınav 1 1 13,5 13,5
Final 1 28 28
Toplam İş Yükü 127,5
*AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 Dersin AKTS Kredisi 4,0