| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Matematik I | MAT111 | Türkçe | Zorunlu | 1. Yarıyıl | 5 + 1 | 6,0 | 6,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Prof. Dr. İSMET YILDIZ, Prof. Dr. HÜSEYİN BUDAK |
| Dersi Veren(ler) | Doç. Dr. Fatih HEZENCİ (Güz) |
| Dersin Amacı | Öğrencilere kendi alanları ile ilgili matematiksel becerilerin kazandırılması. |
| Dersin İçeriği | Sayılar sınıflandırmasını yapabilmek, Eşitsizlik ve mutlak değer kavramlarını bilmek. Analitik Düzlemi ve koordinat sistemi kavrayabilmek. Polinomları ve özdeşlikleri kavrayabilmek. Fonksiyonu tanımlayıp çeşitlerini ve özelliklerini söyleyebilmek. Trigonometriyi ve trigonometrik fonksiyonları kavrayabilmek. Trigonometrik fonksiyonların grafiklerini çizebilmek |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 0 | Küme ve sayı kavramlarını tanımlar. |
| 0 | Fonksiyon ve bazı özel fonksiyonları tanır. |
| 0 | Fonksiyonlarda bir noktada limit alabilmeyi ifade eder. |
| 0 | Sürekli fonksiyonlarının özelliklerini kullanır. |
| 0 | Türev kavramını açıklar. |
| 0 | Türevin fiziksel ve geometrik anlamını karşılaştırır. |
| 0 | Türevle ilgili teoremleri yorumlar. |
| 0 | Belirsiz ifadelerde limit hesaplar. |
| 0 | Eğri çizimlerini açıklar. |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Kümeler, Mutlak Değer ve Özellikleri,Eşitsizlikler, Doğrunun ve Çemberin Analitik İncelenmesi | |
| 2. Hafta | Fonksiyon Kavramı, Bazı Özel Fonksiyonlar (Kuvvet, Polinom, Mutlak Değer Fonk.), Trigonometrik ve Ters Trigonometrik fonksiyonlar,Üstel, Logaritmik ve Hiperbolik Fonksiyonlar | |
| 3. Hafta | Limit Kavramı, Sağ ve Sol Taraflı Limitler, Belirsiz Şekiller, Trigonometrik Fonksiyonların Limitleri | |
| 4. Hafta | Fonksiyonlarda Süreklilik,Sürekli Fonksiyonların Özellikleri ( Aradeğer Teoremi, Mutlak Maks, Min, Yerel Maks, Min tanımları ) | |
| 5. Hafta | Türev kavramı, Türev Alma Kuralları | |
| 6. Hafta | Yüksek Mertebeden Türev, Ters Fonksiyonun Türevi, Trigonometrik Fonksiyonların Türevi | |
| 7. Hafta | Ters Trigonometrik Fonksiyonların Türevi, Logaritma Fonksiyonunun Türevi, Hiperbolik ve Ters Hiperbolik Fonksiyonların Türevi | |
| 8. Hafta | Parametrik Denklemleri Verilen Fonksiyonların Türevleri, Kapalı Fonksiyonların Türevi | |
| 9. Hafta | Arasınav | |
| 10. Hafta | Türevin Geometrik anlamı, Rolle Teoremi, Ortalama Değer Teoremi, Artan ve Azalan Fonksiyonlar, Konkav ve Konveks Fonksiyonlar, Dönüm Noktaları | |
| 11. Hafta | Maksimum ve Minimum Kavramları , Maksimum ve Minimum Problemleri , Taylor Teoremi,Belirsiz Şekiller ( L’ Hospital Kuralı ) | |
| 12. Hafta | Belirsiz Şekiller ( L’ Hospital Kuralı ) Devam, Diferensiyel Kavramı | |
| 13. Hafta | Kutupsal Koordinatlar, Asimptotlar | |
| 14. Hafta | Eğri çizimleri |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi | ✔ | |||||
| 2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi | ✔ | |||||
| 3 | Bilişim Teknolojilerinin yönetim, denetim, gelişim ve güvenliği/güvenilirliği hakkında bilgi sahibi olma ve farkındalık | ✔ | |||||
| 4 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | ✔ | |||||
| 5 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | ✔ | |||||
| 6 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | ✔ | |||||
| 7 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi | ✔ | |||||
| 8 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi | ✔ | |||||
| 9 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık | ✔ | |||||
| 10 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | DK6 | DK7 | DK8 | DK9 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| PY1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY4 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY6 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
| PY7 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
| PY8 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY9 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY10 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 14 | 5 | 70 |
|
Ders Dışı |
Uygulama | 14 | 1 | 14 |
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 2 | 2 |
| Ödev 1 | 14 | 1 | 14 | |
| Kısa Sınav 1 | 1 | 4 | 4 | |
| Kısa Sınav 2 | 1 | 4 | 4 | |
| Final | 1 | 2 | 2 | |
| Sınıf İçi Etkinlik | 14 | 3 | 42 | |
| Toplam İş Yükü | 152 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 6,0 | ||