Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Dili Türü Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I AIB101 Türkçe Zorunlu 1. Yarıyıl 2 + 0 2,0 2,0
Ön Koşul Dersleri
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Verilişi
Dersin Koordinatörü Prof. Dr. Yusuf OĞUZOĞLU, Öğr. Gör. Filiz TAPAN
Dersi Veren(ler) Öğr. Gör. Dr. Barış ÇATAL (Güz)
Dersin Amacı Türk Devriminin oluşum koşullarını öğretmek, diğer devrimlerle karşılaştırılmasını sağlamak, Türk Devletinin temel ilkelerini, Atatürkçü düşünceyi benimsemiş nesiller yetiştirmek ve tarih bilinci kazandırmak.
Dersin İçeriği Türkiye Cumhuriyeti Devleti’nin kuruluşu esnasında meydana gelen gelişmeler ve çok partili siyasal hayata geçiş denemeleri ve bu süreçte yaşanan politik gelişim
Ders Öğrenme Kazanımları
# Öğrenme Kazanımı
1 Türkiye Cumhuriyeti Devleti’nin kuruluş dönemi öncesi fikir ve siyasi hareketlerinden başlayarak Türkiye Cumhuriyeti Devleti’nin kuruluşu esnasında meydana gelen gelişmeler ve çok partili siyasal hayata geçiş denemeleri ve bu süreçte yaşanan politik gelişim anlatılmaktadır.
Ders Planı (Haftalık Konular)
Hafta Konular/Uygulamalar Yöntem
1. Hafta Avrupa’nın gelişimi
2. Hafta Fransız Devrimi ve Osmanlı İmparatorluğu’na etkileri
3. Hafta Tanzimat ve Islahat Fermanları, I. ve II. Meşrutiyet dönemleri
4. Hafta I. Dünya Savaşı ve Osmanlı Devleti’nin Savaşa girişi
5. Hafta Mondros Ateşkesi, Atatürk’ün kişiliği, Samsun’a çıkışı, kongreler dönemi
6. Hafta Kurtuluş Savaşı, Saltanatın kaldırılması
7. Hafta Lozan Barış Antlaşması, nedenleri, sonuçları ve Osmanlı’nın savaşa girişi
8. Hafta Arasınav
9. Hafta Mondros Mütarekesi ve Anadolu’nun işgali, Atatürk’ün Samsun’a gönderilmesinin nedenleri
10. Hafta Amasya Genelgesi, Ulusal Mücadelenin silahlı aşaması
11. Hafta İnönü, Sakarya savaşları ve Büyük Taarruz
12. Hafta Sevr Antlaşması
13. Hafta Mudanya Mütarekesi ve Türk Siyasal Yaşamı
14. Hafta Lozan Barış Antlaşması
*Ara sınav ve final sınav tarihleri 14 haftalık ders işleyiş planında belirtilmemiştir. Ara sınav ve final sınav tarihleri Üniversitemiz Senatosu kararı ile akademik takvimde belirtilen tarihlerde yapılmaktadır.
Ders - Program Yeterlilikleri İlişkileri
No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
2 Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi
3 Bilişim Teknolojilerinin yönetim, denetim, gelişim ve güvenliği/güvenilirliği hakkında bilgi sahibi olma ve farkındalık
4 Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi
5 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi
6 Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi
7 Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi
8 Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi
9 Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık
10 Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik DK1
PY2 1
PY3 1
PY4 1
PY5 1
PY6 1
PY7 1
PY8 1
PY9 1
PY10 1
Kaynaklar
Ders Kitabı veya Notu Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır.
Diğer Kaynaklar
  • Bernard Lewis, Modern Türkiye’nin Doğuşu
  • Şerafettin Turan, Türk Devrim Tarihi, 5 Kitap, Enver Ziya Karal, Osmanlı Tarihi
Değerlendirme Yöntemi
Güz Dönemi
Sorumlu Personel Grup Değerlendirme Yöntemi Yüzde
Öğr. Gör. Dr. Barış ÇATAL N.Ö Vize 40,00
Öğr. Gör. Dr. Barış ÇATAL N.Ö Final 60,00
Toplam 100,00
AKTS / İş Yükü Tablosu
AKTS / İş Yükü Tablosu Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders İçi
Ders Saati (14 Hafta) 14 2 28
Ders Dışı
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları 12 1 12
Araştırma 6 1 6
Sınavlar
Ara Sınav 1 1 1 1
Final 1 1 1
Sınıf İçi Etkinlik 2 1,5 3
Toplam İş Yükü 51
*AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 Dersin AKTS Kredisi 2,0