Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Dili Türü Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Sigorta Hizmetleri Pazarlaması SSG437 Türkçe Zorunlu 7. Yarıyıl 3 + 0 3,0 6,0
Ön Koşul Dersleri
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Verilişi Anlatım
Dersin Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Abdulaziz SEZER
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi Abdulaziz SEZER (Güz)
Dersin Amacı Bu dersin temel amacı sigortacılıkta pazarlamanın temelleri konusunda öğrencilere bilgi vermektir.
Dersin İçeriği
Ders Öğrenme Kazanımları
# Öğrenme Kazanımı
1 Sigortacılıkta pazarlamanın önemini kavrar
2 Sigortacılık sektöründe pazarlamanın gereklerini bilir
3 Satış, pazarlama ve sigorta üretimi konusundaki sorunları bilir
Ders Planı (Haftalık Konular)
Hafta Konular/Uygulamalar Yöntem
1. Hafta Sigortanın tanımı, gelişimi, sigortanın temel prensipleri Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
2. Hafta Konvansiyonel sigortacılık ve katılım (tekâfül) sigortacılığı Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
3. Hafta Sigorta hizmetleri pazarlamasında etik, postmodernizmin pazarlamaya yansımaları, pazarlamaya yönelik eleştirel yaklaşımlar Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
4. Hafta Sigorta türleri ve branşlarının tanıtılması Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
5. Hafta Hizmet kavramı, hizmetin özellikleri ve sınıflandırılması Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
6. Hafta Hizmet pazarlamasının önemi, tanımı ve kapsamı Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
7. Hafta Sigorta hizmetlerinde pazarlama yönetimi ve Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
8. Hafta Stratejik pazarlama planlaması Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
9. Hafta Sigorta hizmetlerinde pazarlama karması elemanları ve sigortacılıkta hizmet Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
10. Hafta Sigortacılıkta fiyatlama, dağıtım ve tutundurma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
11. Hafta Sigorta hizmetleri pazarlamasında ilişki kalitesi ve önemi Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
12. Hafta Sigorta hizmetleri pazarlamasında müşteri sadakati ve önemi Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
13. Hafta Sigorta hizmetleri pazarlamasında satış yönetimi, satış tahmini ve satış tahmin yöntemleri Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
14. Hafta Sigortacılık sektöründeki yeni kavramlar (Insurtech-Sigorta Teknolojileri, Sigortacılıkta Blockchain, Mikro Sigorta) Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
*Ara sınav ve final sınav tarihleri 14 haftalık ders işleyiş planında belirtilmemiştir. Ara sınav ve final sınav tarihleri Üniversitemiz Senatosu kararı ile akademik takvimde belirtilen tarihlerde yapılmaktadır.
Ders - Program Yeterlilikleri İlişkileri
No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Mesleki etik ve sorumluluk bilincine sahip olma becerisi
11 Sigorta ve benzeri hizmetleri etkin bir şekilde pazarlayabilme
14 İnsan ilişkilerinin önemini kavrama ve takım çalışmasına yatkınlık kazanma
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik DK1 DK2 DK3
PY1 4 4 4
PY11 5 5 5
PY14 5 5 5
Kaynaklar
Ders Kitabı veya Notu
Diğer Kaynaklar
  • Ders Notları
  • BANKACILIK ve SİGORTACILIKTA PAZARLAMA- Dr. Öğr. Üyesi Aziz ÖZTÜRK | Ömer Faruk GÜVEN
  • Pazarlama İlkeleri ve Yönetimi-Remzi ALTUNIŞIK, Şuayip ÖZDEMİR, Ömer TORLAK
  • “ Sigortanın Temel Prensipleri ” – Yrd. Doç. Dr. Ayşe Gül BÖLÜKBAŞI, Dr. E. Baturalp PAMUKÇU- Türkmen Kitabevi
Değerlendirme Yöntemi
Güz Dönemi
Sorumlu Personel Grup Değerlendirme Yöntemi Yüzde
Dr. Öğr. Üyesi Abdulaziz SEZER N.Ö. Vize 40,00
Dr. Öğr. Üyesi Abdulaziz SEZER N.Ö. Final 60,00
Toplam 100,00
AKTS / İş Yükü Tablosu
AKTS / İş Yükü Tablosu Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders İçi
Ders Saati (14 Hafta) 14 3 42
Ders Dışı
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları 2 7 14
Araştırma 4 8 32
Diğer Faaliyetler 2 21 42
Sınavlar
Ara Sınav 1 1 1 1
Ödev 1 1 21 21
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 153
*AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 Dersin AKTS Kredisi 6,0