| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Türk Dili II | TDB122 | Türkçe | Zorunlu | 2. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 2,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | |
| Dersin Koordinatörü | |
| Dersi Veren(ler) | |
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı; öğrencilere, anlama ve ifade etmeyle ilgili temel beceriler kazandırmak, edebi metinleri okuma ve çözümleme pratiği sağlamak, proje yazmak ya da sunu hazırlamada yararlı olacak kompozisyon yöntemlerini öğretmektir. Dil-düşünce bağlantısı açısından yazılı ve sözlü anlatım vasıtası olarak Türkçeyi doğru ve güzel kullanabilme yeteneği kazandırabilmek. |
| Dersin İçeriği |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Kompozisyonla ilgili genel bilgiler, kompozisyon yazmada kullanılacak planı uygulama becerisi kazandırma |
| 2 | Sözlü ve yazılı anlatımda kelime ve kelime gruplarını etkin bir şekilde kullanma becerisi kazandırma |
| 3 | Türkçe cümlelerde doğru söz diziminin önemini kavratabilme, |
| 4 | Edebi metin ve kitaplardan seçilmiş cümle ve parçaları çözümleme yöntemlerini uygulama becerisi kazandırma, |
| 5 | Yazılı anlatım türlerinin belirleyici özelliklerini öğrenme, türlerin benzer ve farklı yönlerini ayırt edebilme |
| 6 | Öğrencilere yazılı ve sözlü anlatım aracı olarak Türkçeyi doğru ve güzel kullanabilme yeteneği kazandırabilme |
| 7 | Türkçenin dünyanın sayılı büyük dillerinden biri olduğunu ve bu dille büyük eserler verildiğini örnekleriyle kavratabilme |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Güzel konuşma ve yazma. Kompozisyon kavramının tanımlanması ve yazı bütünlüğünü sağlama yöntemleri. Etkili konuşma, etkili konuşma nasıl yapılır? İyi konuşmanın nitelikleri | |
| 2. Hafta | Sözlü kompozisyon doğru tonlama, Türkçenin seslerinin doğru çıkarılışı, söyleyiş kusurlarını düzeltme, vurgu, durak, ulama | |
| 3. Hafta | Sözlü kompozisyon türleri: Seminer, panel, konferans, münazara vs. | |
| 4. Hafta | Hitabet uygulamaları | |
| 5. Hafta | Yazılı kompozisyon türleri: şiir, hikâye, roman, tiyatro | |
| 6. Hafta | Yazılı kompozisyon türleri: Deneme, eleştiri, fıkra, röportaj vs | |
| 7. Hafta | Bilimsel araştırma yöntemleri. Konunun seçilmesi ve sınırlandırılması. Rapor ve tutanak hazırlama | |
| 8. Hafta | Ara sınav | |
| 9. Hafta | Araştırma sonuçlarının yazıya geçirilmesi. Kaynak gösterme ve dipnot yazma | |
| 10. Hafta | Edebiyat ve düşünce dünyası ile ilgili eserlerin okunup incelenmesi | |
| 11. Hafta | Dil yanlışları, anlatım bozuklukları | |
| 12. Hafta | Güzel ifadenin özellikleri, Anlatım bozukluğuna dair çalışmalar | |
| 13. Hafta | Cümle unsurları, cümle tahlili ve uygulaması | |
| 14. Hafta | Cümle unsurları, cümle tahlili ve uygulaması |
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | DK6 | DK7 |
|---|
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 14 | 2 | 28 |
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 10 | 10 |
| Ödev 1 | 1 | 10 | 10 | |
| Final | 1 | 10 | 10 | |
| Toplam İş Yükü | 58 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 2,0 | ||