| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Silvikültürün Esasları | OM301 | Türkçe | Zorunlu | 5. Yarıyıl | 3 + 0 | 3,0 | 5,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Yüz Yüze |
| Dersin Koordinatörü | Doç. Dr. Şemsettin KULAÇ |
| Dersi Veren(ler) | Doç. Dr. Şemsettin KULAÇ (Güz) |
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı ormancılığın özünü teşkil eden temel silvikültürel kavramları (silvikültür, meşcere, orman, kapalılık, karışım vb.) ve bu kavramların sürdürülebilir orman yönetimi ve ekolojik kavramlar ile ilişkilendirilerek öğretilmesi, Türkiye'nin önemli ağaç türlerinin silvikültürel özelliklerinin öğretilmesi ve öğrencilerin bir üst ders olan Silvikültür Tekniği dersine hazırlanmasıdır. |
| Dersin İçeriği | Silvikültür ve Ormancılıktaki Yeri, Meşcere Kuruluşu, Yapısı ve Dinamikleri, Ekoloji ve Gençleşme, Yetişme Ortamı Sınıflaması ve Tür Seçimi, Orman Zonları, Türkiye’nin Önemli Ağaç Türlerinin Silvikültürel ve Fenolojik Özellikleri, Güncel Silvikültürel Sorunlar, Türkiye’nin Önemli Ağaç Türlerinin Silvikültürel Özellikleri |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Meslek hayatı boyunca kullanacağı silvikültürel temel bilgileri ve kavramları (meşcere, tabakalılık, karışım, sıklık…) öğrenmiş olacak, |
| 2 | Farklı çevre unsurlarının (iklim, toprak, vb.) ağaç, meşcere ve orman üzerindeki etkilerini öğrenecek, |
| 3 | Türkiye ormanlarının önemli ağaç türlerinin ekolojik ve silvikültürel niteliklerini öğrenmiş olacak, |
| 4 | Bir sonraki yarıyılda alacağı Silvikültür Tekniği dersinin altyapısını tamamlamış olacak |
| 5 | Aldığı kuramsal bilgi ve temel ile karşılaşacağı silvikültürel sorunlara çözüm üretebilecek |
| 6 | Meslekiçi eğitimlerle kendilerini bu alanda geliştirebilecekler |
| 7 | Alacağı Silvikültür Tekniği ile birlikte Orman Genel Müdürlüğü bünyesinde teknik eleman olarak görev alabilecek, her türlü orman gençleştirme ve bakım müdahaleleri yapabilecek |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Silvikültür ve Ormancılıktaki Yeri (Silvikültürün Amacı, Uygulamalı Ekoloji Olarak Silvikültür, Orman Ve Meşcere, Silvikültürel Tanımlar…) | |
| 2. Hafta | Silvikültür ve Ormancılıktaki Yeri (Silvikültürün Amacı, Uygulamalı Ekoloji Olarak Silvikültür, Orman Ve Meşcere, Silvikültürel Tanımlar…) | |
| 3. Hafta | Meşcere Kuruluşu, Yapısı Ve Dinamikleri (Meşcere Kapalılığı, Sıklığı, Tabakalılığı Ve İçeriği, Tahrip Ve Gençleşme, Yaş Sınıfları, Meşcere Tipleri, Ekosistem Kavramı) | |
| 4. Hafta | Meşcere kuruluşu, yapısı ve dinamikleri (meşcere kapalılığı, sıklığı, tabakalılığı ve içeriği, tahrip ve gençleşme, yaş sınıfları, meşcere tipleri, ekosistem kavramı) | |
| 5. Hafta | Ekoloji ve gençleşme (Doğal tahriplerin gençleşmedeki rolü, çeşitli doğal gençleşme süreçleri, yetişme ortamı şartları) | |
| 6. Hafta | Yetişme ortamı sınıflaması ve tür seçimi (Yetişme ortamı belirleme ve sınıflandırma yöntemleri, tür ve orjin belirleme, genetik ıslah) | |
| 7. Hafta | Yetişme ortamı sınıflaması ve tür seçimi (Yetişme ortamı belirleme ve sınıflandırma yöntemleri, tür ve orjin belirleme, genetik ıslah) | |
| 8. Hafta | Ara sınav | |
| 9. Hafta | Orman zonları, Türkiye’nin önemli ağaç türlerinin silvikültürel ve fenolojik özellikleri) | |
| 10. Hafta | Güncel Silvikültürel Sorunlar (İklim değişiklikleri, hava ve su kirliliği, karbon deposu olarak ormanlar) | |
| 11. Hafta | Türkiye’nin önemli ağaç türlerinin silvikültürel özellikleri | |
| 12. Hafta | Türkiye’nin önemli ağaç türlerinin silvikültürel özellikleri | |
| 13. Hafta | Türkiye’nin önemli ağaç türlerinin silvikültürel özellikleri | |
| 14. Hafta | Türkiye’nin önemli ağaç türlerinin silvikültürel özellikleri |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Sürdürülebilir kaynak kullanımı anlayışı | ✔ | |||||
| 2 | Ormancılıkla ilgili temel flora, fauna, ekosistem ve doğal kaynak bilgisi | ✔ | |||||
| 3 | Türkiye’deki orman kaynaklarını ilgilendiren idari ve hukuki yapı, politika belirleme ve planlama süreçleri, arz-talep ilişkileri, sosyo-ekonomik durum bilgisi | ✔ | |||||
| 4 | Ormancılıkla ilgili alanlarda problem tanımlama, modelleme ve çözme yetkinliği | ✔ | |||||
| 5 | Ormancılık uygulamaları için gerekli çağdaş teknikleri ve araçları kullanma becerisi | ✔ | |||||
| 6 | Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini ormancılık problemlerine uygulama becerisi | ✔ | |||||
| 7 | Deney tasarlama, yapma, verileri çözümleme ve sonuçları yorumlama becerisi | ✔ | |||||
| 8 | Ormancılık disiplini içinde ve diğer disiplinler ile takım çalışması yapma becerisi | ✔ | |||||
| 9 | Ormancılıkla ilgili durum ve gelişmeleri takip edebilecek yabancı dil bilgi ve becerisi | ✔ | |||||
| 10 | Etkili sözlü ve yazılı iletişim becerisi | ✔ | |||||
| 11 | İnisiyatif alma ve bağımsız davranma yetkinliği | ✔ | |||||
| 12 | Kalite bilgisi ve bilinci | ✔ | |||||
| 13 | Yaşam boyu öğrenme bilinci | ✔ | |||||
| 14 | Meslek ahlakı ve toplumsal sorumluluk bilinci | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | DK6 | DK7 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| PY1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY4 | 4 | 5 | 3 | 5 | 5 | 3 | 4 |
| PY5 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 2 |
| PY6 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY7 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY8 | 3 | 3 | 3 | 4 | 5 | 4 | 5 |
| PY9 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY10 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY11 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY12 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY13 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY14 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 14 | 2 | 28 |
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 10 | 10 |
| Ödev 1 | 1 | 8,5 | 8,5 | |
| Final | 1 | 25 | 25 | |
| Sınıf İçi Etkinlik | 2 | 28 | 56 | |
| Toplam İş Yükü | 127,5 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 5,0 | ||