| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Orman Entomolojisi | OM206 | Türkçe | Zorunlu | 4. Yarıyıl | 2 + 2 | 3,0 | 6,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | yüz yüze |
| Dersin Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Beşir YÜKSEL, Dr. Öğr. Üyesi Nuray ÖZTÜRK |
| Dersi Veren(ler) | |
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilerin orman zararlısı böceklerin genel biyoloji, ekoloji, teşhis ve kontrollerini anlamalarını sağlamaktır. |
| Dersin İçeriği | • Böceklerin orman dinamiği içersindeki rolü ve diğer biyotik ve abiyotik faktörlerle ilişkilerini anlayacak, • Önemli orman zararlılarını familya, cins ya da tür düzeyinde tanıma ve zarar şekillerini hatırlayacak, • Orman ekosistemlerinde böcek örneklemesini gerçekleştirebilmeyi öğrenecek, • Önemli zararlıların önlenmesi, kontrol edilmesi ve yönetilmesinde kullanılabilecek kontrol yöntemlerini öğrenecek. • Önemli orman zararlılarını ve zarar şekillerini ayırt edebilme • Böcek zarar miktarını ve bu zararı arttıran faktörleri değerlendirebilme • Belirli bir zararlıyı önlemek, kontrol etmek ve yönetmek için uygun olan kontrol yöntemini önerebilme. • Ormandaki zararlı problemi değerlendirebilecek ve bu problemi çözmek için uygun olan yöntemi seçebilecektir. • Ders kapsamında kazandığı bilgi ve beceriyi çalışma ortamında etkin bir şekilde kullanabilme yetkinliklerine sahip olacaktır. |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | • Böceklerin orman dinamiği içersindeki rolü ve diğer biyotik ve abiyotik faktörlerle ilişkilerini anlayacak, |
| 2 | • Önemli orman zararlılarını familya, cins ya da tür düzeyinde tanıma ve zarar şekillerini hatırlayacak, |
| 3 | • Orman ekosistemlerinde böcek örneklemesini gerçekleştirebilmeyi öğrenecek, |
| 4 | • Önemli zararlıların önlenmesi, kontrol edilmesi ve yönetilmesinde kullanılabilecek kontrol yöntemlerini öğrenecek. |
| 5 | • Önemli orman zararlılarını ve zarar şekillerini ayırt edebilme, |
| 6 | • Böcek zarar miktarını ve bu zararı arttıran faktörleri değerlendirebilme, |
| 7 | • Belirli bir zararlıyı önlemek, kontrol etmek ve yönetmek için uygun olan kontrol yöntemini önerebilme. |
| 8 | • Ormandaki zararlı problemi değerlendirebilecek ve bu problemi çözmek için uygun olan yöntemi seçebilecektir. |
| 9 | • Ders kapsamında kazandığı bilgi ve beceriyi çalışma ortamında etkin bir şekilde kullanabilme yetkinliklerine sahip olacaktır. |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Laboratuara giriş | Görüşme |
| 2. Hafta | Böceklerin baş, göğüs ve abdomen bölümlerinin incelenmesi | Görüşme |
| 3. Hafta | Yumurta, larva, pupa ve ergin dönemlerinin incelenmesi, üreme organları | Görüşme |
| 4. Hafta | Böcek takımlarının incelenmesi-1 | Görüşme |
| 5. Hafta | Böcek takımlarının incelenmesi-2 | Görüşme |
| 6. Hafta | Böcek takımlarının incelenmesi-3 | Görüşme |
| 7. Hafta | Böceklerin toplanma, preparasyon ve muhafazası yöntemerinin uygulanması | Görüşme |
| 8. Hafta | Vize sınavı | |
| 9. Hafta | Zarar görmüş örneklerin incelenmesi | Sunum (Hazırlık), Görüşme |
| 10. Hafta | Zarar görmüş örneklerin incelenmesi ve böcek türlerinin teşhis edilmesi | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 11. Hafta | Zarar görmüş örneklerin incelenmesi ve böcek türlerinin teşhis edilmesi | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 12. Hafta | Zarar görmüş örneklerin incelenmesi ve böcek türlerinin teşhis edilmesi | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 13. Hafta | Zarar görmüş örneklerin incelenmesi ve böcek türlerinin teşhis edilmesi, Önemli bazı türlerin teşhis edilmesi-I | Sunum (Hazırlık), Görüşme |
| 14. Hafta | Final |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Sürdürülebilir kaynak kullanımı anlayışı | ✔ | |||||
| 2 | Ormancılıkla ilgili temel flora, fauna, ekosistem ve doğal kaynak bilgisi | ✔ | |||||
| 3 | Türkiye’deki orman kaynaklarını ilgilendiren idari ve hukuki yapı, politika belirleme ve planlama süreçleri, arz-talep ilişkileri, sosyo-ekonomik durum bilgisi | ✔ | |||||
| 4 | Ormancılıkla ilgili alanlarda problem tanımlama, modelleme ve çözme yetkinliği | ✔ | |||||
| 5 | Ormancılık uygulamaları için gerekli çağdaş teknikleri ve araçları kullanma becerisi | ✔ | |||||
| 6 | Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini ormancılık problemlerine uygulama becerisi | ✔ | |||||
| 7 | Deney tasarlama, yapma, verileri çözümleme ve sonuçları yorumlama becerisi | ✔ | |||||
| 8 | Ormancılık disiplini içinde ve diğer disiplinler ile takım çalışması yapma becerisi | ✔ | |||||
| 9 | Ormancılıkla ilgili durum ve gelişmeleri takip edebilecek yabancı dil bilgi ve becerisi | ✔ | |||||
| 10 | Etkili sözlü ve yazılı iletişim becerisi | ✔ | |||||
| 11 | İnisiyatif alma ve bağımsız davranma yetkinliği | ✔ | |||||
| 12 | Kalite bilgisi ve bilinci | ✔ | |||||
| 13 | Yaşam boyu öğrenme bilinci | ✔ | |||||
| 14 | Meslek ahlakı ve toplumsal sorumluluk bilinci | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | DK6 | DK7 | DK8 | DK9 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| PY1 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
| PY2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
| PY4 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
| PY5 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
| PY6 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
| PY7 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY8 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY9 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
| PY10 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
| PY11 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
| PY12 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY13 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY14 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 33 | 33 |
| Ödev 1 | 1 | 35 | 35 | |
| Final | 1 | 33 | 33 | |
| Sınıf İçi Etkinlik | 13 | 4 | 52 | |
| Toplam İş Yükü | 153 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 6,0 | ||