| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Yaban Hayatı Ekolojisi | OM207 | Türkçe | Zorunlu | 3. Yarıyıl | 2 + 1 | 3,0 | 5,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | yüz yüze |
| Dersin Koordinatörü | Doç. Dr. Hüseyin AMBARLI |
| Dersi Veren(ler) | Doç. Dr. Hüseyin AMBARLI (Güz) |
| Dersin Amacı | Yaban hayvanlarının yaşam isteklerinin, davranışlarının, yayılışlarının, dağılışlarının, gözlem ve sayım tekniklerinin, korunmalarının, av ve turizm amaçlı işletilmelerinin incelenmesi |
| Dersin İçeriği | • Yaban hayatı kavramlarının anlaşılması • Yaban hayatını etkileyen faktörlerin öğrenilmesi • Yaban hayvanlarının koruma statülerinin ve korunan türlerin bilinmesi • Türkiye’de avı yapılan hayvanları hakkında bilgi edinme • Hayvan davranışlarının bilinmesi • Avcılık ve avcılıkla ilgili araç gereçler ve mevzuatın öğrenilmesi • Yaban hayvanların biyolojileri, besinleri, yayılışları ve dağılışlarının öğrenilmesi • Yaban hayatı bakımından özel alanların öğrenilmesi • Yaban hayatı prensiplerini, ekolojik problemlerini anlamak ve tartışma yeteneği kazanmak |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | • Yaban hayatı kavramlarının anlaşılması |
| 2 | • Yaban hayatını etkileyen faktörlerin öğrenilmesi |
| 3 | • Yaban hayvanlarının koruma statülerinin ve korunan türlerin bilinmesi |
| 4 | • Türkiye’de avı yapılan hayvanları hakkında bilgi edinme |
| 5 | • Hayvan davranışlarının bilinmesi |
| 6 | • Avcılık ve avcılıkla ilgili araç gereçler ve mevzuatın öğrenilmesi |
| 7 | • Yaban hayvanların biyolojileri, besinleri, yayılışları ve dağılışlarının öğrenilmesi |
| 8 | • Yaban hayatı bakımından özel alanların öğrenilmesi |
| 9 | • Yaban hayatı prensiplerini, ekolojik problemlerini anlamak ve tartışma yeteneği kazanmak |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Yaban hayatına giriş, Yaban hayatı habitatları ve Terminoloji | |
| 2. Hafta | Yaban hayatı yaşam ortamı gereksinimleri/arazi çalışması | |
| 3. Hafta | Tür içi ve türler arası ilişkiler / Arazi çalışması | |
| 4. Hafta | Korunan tür kavramı, türlerin statüleri/Gözlem teknikleri | |
| 5. Hafta | Ülkemizdeki korunan yaban hayvanları ve ekolojileri/müze gezisi | |
| 6. Hafta | Ülkemizde yaşayan diğer yaban hayvanı türleri ve ekolojileri, Kısa sınav/ Tür gözlemi | |
| 7. Hafta | Yaban yaşamı fotoğrafçılığı/Arazide fotoğraf çekimi | |
| 8. Hafta | Arasınav | |
| 9. Hafta | Yaban hayatı için özel alanlar (Sulakalanlar, Riperian alanlar, Milli parklar, gen rezerv alanları v.b.)/Sulak alan gezisi | |
| 10. Hafta | Yaban hayatında gözlem ve sayımlar I/Örnek alanda kuş gözlem ve sayımı | |
| 11. Hafta | Yaban hayatında gözlem ve sayımlar II/ Örnek alanda memeli gözlem ve sayımı | |
| 12. Hafta | Yaban hayatında planlama prensipleri/harita kullanımı | |
| 13. Hafta | Yaşam alanlarının biyorestorasyonu /biyorestorasyon uygulaması | |
| 14. Hafta | Av ve avcılık kavramları, av turizmi ve Avlak yönetimi/avlak plan yapımı |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Sürdürülebilir kaynak kullanımı anlayışı | ✔ | |||||
| 2 | Ormancılıkla ilgili temel flora, fauna, ekosistem ve doğal kaynak bilgisi | ✔ | |||||
| 3 | Türkiye’deki orman kaynaklarını ilgilendiren idari ve hukuki yapı, politika belirleme ve planlama süreçleri, arz-talep ilişkileri, sosyo-ekonomik durum bilgisi | ✔ | |||||
| 4 | Ormancılıkla ilgili alanlarda problem tanımlama, modelleme ve çözme yetkinliği | ✔ | |||||
| 5 | Ormancılık uygulamaları için gerekli çağdaş teknikleri ve araçları kullanma becerisi | ✔ | |||||
| 6 | Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini ormancılık problemlerine uygulama becerisi | ✔ | |||||
| 7 | Deney tasarlama, yapma, verileri çözümleme ve sonuçları yorumlama becerisi | ✔ | |||||
| 8 | Ormancılık disiplini içinde ve diğer disiplinler ile takım çalışması yapma becerisi | ✔ | |||||
| 9 | Ormancılıkla ilgili durum ve gelişmeleri takip edebilecek yabancı dil bilgi ve becerisi | ✔ | |||||
| 10 | Etkili sözlü ve yazılı iletişim becerisi | ✔ | |||||
| 11 | İnisiyatif alma ve bağımsız davranma yetkinliği | ✔ | |||||
| 12 | Kalite bilgisi ve bilinci | ✔ | |||||
| 13 | Yaşam boyu öğrenme bilinci | ✔ | |||||
| 14 | Meslek ahlakı ve toplumsal sorumluluk bilinci | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | DK6 | DK7 | DK8 | DK9 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| PY1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY6 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
| PY7 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY8 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY9 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY10 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY11 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY12 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY13 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY14 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 25 | 25 |
| Ödev 1 | 1 | 20 | 20 | |
| Kısa Sınav 1 | 1 | 14 | 14 | |
| Final | 1 | 25 | 25 | |
| Uygulama | 1 | 14 | 14 | |
| Sınıf İçi Etkinlik | 12 | 3 | 36 | |
| Toplam İş Yükü | 134 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 5,0 | ||