| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Orman Botaniği I | OM201 | Türkçe | Zorunlu | 3. Yarıyıl | 2 + 2 | 3,0 | 6,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| Dersin Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Neval GÜNEŞ ÖZKAN, Prof. Dr. Necmi AKSOY, Dr. Öğr. Üyesi Turgay BİRTÜRK |
| Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. Necmi AKSOY (Güz) |
| Dersin Amacı | Açık tohumlu (Gymnospermae) taksonlarını, özellikle de ülkemizdeki asli orman ağacı türlerini tanıtmak; yayılış alanlarını, ekolojik isteklerini ve kullanım alanlarını betimlemektir. |
| Dersin İçeriği | Ders içeriği ders akışı bölümünde ayrıntılı olarak verilmiştir. |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Gymnospermae orman ağaçlarını tanıyabilme |
| 2 | Öğrenilen bitkiler arasındaki dış morfolojik farkları karşılaştırarak ayırt edebilme |
| 3 | Öğrenci ve çalışma arkadaşları ile ortak çalışmalar gerçekleştirebilme yetkinliği |
| 3 | Ders kapsamında kazandığı bilgi ve beceriyi uygulamada etkin bir şekilde kullanabilme yetkinliği |
| 4 | Bitkilerin dış morfolojik özellikleri, yayılış alanları, yetişme ortamları ve ekolojik istekleri konularında bilgi sahibi olma |
| 4 | Bitkilerin kullanım alanları hakkında bilgi sahibi olma |
| 5 | Ülkemizde doğal olarak yetişen ve park ve bahçelerde dikilmiş egzotik açık tohumlu bitkileri tanıyabilme |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Bitkiler Alemi, Bitkilerin sınıflandırılması, (Raunkiaer) / Raunkiaer Sisteminin uygulaması | Sunum (Hazırlık) |
| 2. Hafta | Genel Bilgiler, Kök, gövde, sürgün, kabuk, tomurcuk, yaprak,çiçek, tohum, meyve,Nomenklatür, Angio spermae- Gymnospermae farkları/ Ağaç Morfolojisi Uygulaması (Kök, gövde, sürgün, kabuk, tomurcuk, yaprak,çiçek, tohum, meyve) | Sunum (Hazırlık) |
| 3. Hafta | Gymnospermae-Cycas, Ginkgo, Taxus, Cephalotaxus, Araucaria / İşlenen taksonların uygulaması | Uygulama, Saha/Arazi Çalışması, Sunum (Hazırlık) |
| 4. Hafta | Abies, Keteleria, Tsuga, Pseudotsuga / İşlenen taksonların uygulaması | Saha/Arazi Çalışması, Uygulama, Sunum (Hazırlık) |
| 5. Hafta | Picea, Larix, Cedrus / İşlenen taksonların uygulaması | Saha/Arazi Çalışması, Uygulama, Sunum (Hazırlık) |
| 6. Hafta | Pinus (Haploxylon Çamlar) / İşlenen taksonların uygulaması | Sunum (Hazırlık), Saha/Arazi Çalışması, Uygulama |
| 7. Hafta | Pinus (Diploxylon Çamlar) / İşlenen taksonların uygulaması | Uygulama, Sunum (Hazırlık), Saha/Arazi Çalışması |
| 8. Hafta | Ara sınav | |
| 9. Hafta | Pseudolarix, Metasequoia, Cunninghamia /İşlenen taksonların uygulaması | Sunum (Hazırlık), Uygulama, Saha/Arazi Çalışması |
| 10. Hafta | Sequoia, Sequoiadendron, Cryptomeria, Taxodium / İşlenen taksonların uygulaması | Sunum (Hazırlık), Saha/Arazi Çalışması, Uygulama |
| 11. Hafta | Thujopsis, Calocedrus, Thuja, Platycladus / İşlenen taksonların uygulaması | Uygulama, Sunum (Hazırlık), Saha/Arazi Çalışması |
| 12. Hafta | Cupressus, Chamaecyparis, Arceuthos /İşlenen taksonların uygulaması | Saha/Arazi Çalışması, Uygulama, Sunum (Hazırlık) |
| 13. Hafta | Juniperus /İşlenen taksonların uygulaması | Sunum (Hazırlık), Saha/Arazi Çalışması, Uygulama |
| 14. Hafta | Ephedra, Welwitschia, Gnetum /İşlenen taksonların uygulaması | Sunum (Hazırlık), Saha/Arazi Çalışması, Uygulama |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Sürdürülebilir kaynak kullanımı anlayışı | ✔ | |||||
| 2 | Ormancılıkla ilgili temel flora, fauna, ekosistem ve doğal kaynak bilgisi | ✔ | |||||
| 3 | Türkiye’deki orman kaynaklarını ilgilendiren idari ve hukuki yapı, politika belirleme ve planlama süreçleri, arz-talep ilişkileri, sosyo-ekonomik durum bilgisi | ✔ | |||||
| 4 | Ormancılıkla ilgili alanlarda problem tanımlama, modelleme ve çözme yetkinliği | ✔ | |||||
| 5 | Ormancılık uygulamaları için gerekli çağdaş teknikleri ve araçları kullanma becerisi | ✔ | |||||
| 6 | Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini ormancılık problemlerine uygulama becerisi | ✔ | |||||
| 7 | Deney tasarlama, yapma, verileri çözümleme ve sonuçları yorumlama becerisi | ✔ | |||||
| 8 | Ormancılık disiplini içinde ve diğer disiplinler ile takım çalışması yapma becerisi | ✔ | |||||
| 9 | Ormancılıkla ilgili durum ve gelişmeleri takip edebilecek yabancı dil bilgi ve becerisi | ✔ | |||||
| 10 | Etkili sözlü ve yazılı iletişim becerisi | ✔ | |||||
| 11 | İnisiyatif alma ve bağımsız davranma yetkinliği | ✔ | |||||
| 12 | Kalite bilgisi ve bilinci | ✔ | |||||
| 13 | Yaşam boyu öğrenme bilinci | ✔ | |||||
| 14 | Meslek ahlakı ve toplumsal sorumluluk bilinci | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | DK6 | DK7 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| PY1 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY6 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY7 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY8 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY9 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
| PY10 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY11 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY12 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY13 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY14 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 14 | 2 | 28 |
|
Ders Dışı |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 14 | 1 | 14 |
| Araştırma | 14 | 1 | 14 | |
| Uygulama | 14 | 2 | 28 | |
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 21 | 21 |
| Final | 1 | 30 | 30 | |
| Sınıf İçi Etkinlik | 9 | 2 | 18 | |
| Toplam İş Yükü | 153 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 6,0 | ||