| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Dendrometri | OM102 | Türkçe | Zorunlu | 2. Yarıyıl | 2 + 1 | 3,0 | 5,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| Dersin Koordinatörü | Prof. Dr. Hayati ZENGİN |
| Dersi Veren(ler) | |
| Dersin Amacı | Dersin amacı öğrencilerde arazi envanteri çalışmalarını, ağaçların ve meşcerelerin ölçülmesi ve hacim ve artımların hesaplanmasına ilişkin yöntemlerin öğretilmesidir. |
| Dersin İçeriği | Farklı zaman ve mekanlardaki orman ekosistemine ait toplum ve birimlerin veya bunlardan hasıl olan ürün ve hizmetlerin çeşitli özelliklerini dolaylı veya dolaysız yoldan ölçmeyle uğraşan bir bilim dalıdır. / Giriş, Odunların Ölçümü, Bir Ağacın ölçümü, Orman Envanteri, Meşcere Ölçümü, Meşcere Gelişmesinin Ölçümü, Diğer Konularda ölçüm ve Sayım Yöntemleri |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Ağaçların formlarını tanıyabilme |
| 2 | Gövde şekilleri ve hacimlendirmesi yapabilme |
| 3 | Ağaç ve meşcere ölçümü yapabilme |
| 4 | Ağaç hacim tablosu oluşturabilme |
| 5 | Arazi envanteri ve örnekleme yapabilme |
| 6 | Ölçülen orman değerlerine istatistiksel analizler yapabilme |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Ormanda ölçümlerin tanımlanması, özellikleri ve önemi, ağaç ölçüm aletlerinin tanıtılması I | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 2. Hafta | Ağaçlarda boy ve çapın ölçülmesi için gerekli aletler, ölçümün ilkeleri ve metotları, ağaç ölçüm aletlerinin tanıtılması I | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 3. Hafta | Ağaçlardaki formlar, gövde formaları ve denklemleri, gövde analizi I | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 4. Hafta | Standart ölçüm aletleri, hata kavramı ve hata çeşitleri, gövde analizi II | Sunum (Hazırlık), Görüşme |
| 5. Hafta | Meşcere değişkenleri kapalılık, sıklık, üst boy ve meşcere hacminin ölçülmesi, arazi envanteri I | Sunum (Hazırlık), Görüşme |
| 6. Hafta | Orman envanteri çeşitleri ve amaçlarının tanımlanması, arazi envanteri II | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 7. Hafta | Meşcere gelişim parametreleri (sıklık, tür dağılımı, çap, boy, yaş, meşcere yapısı) | Sunum (Hazırlık), Görüşme |
| 8. Hafta | Ara Sınav | Diğer Faaliyetler |
| 9. Hafta | Ağaçların ve tomrukların hacimlendirilmesi | Sunum (Hazırlık), Görüşme |
| 10. Hafta | Ağaç hacim ve artım tabloları üretme | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 11. Hafta | Ağaç hacim tablolarının test edilmeleri ve uygunluklarının kontrolü | |
| 12. Hafta | Arazi envanteri bilgisi ve envanter değerlerinin tablolara geçirilmesi, arazi envanteri III | Sunum (Hazırlık), Görüşme |
| 13. Hafta | Arazi envanter değerleriyle artım ve büyüme özelliklerinin tespit edilesi, ağaç hasılat tabloları uygulaması | Sunum (Hazırlık), Görüşme |
| 14. Hafta | Odun dışı orman ürünlerinin hacimlendirilmesi | Sunum (Hazırlık), Görüşme |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Sürdürülebilir kaynak kullanımı anlayışı | ✔ | |||||
| 2 | Ormancılıkla ilgili temel flora, fauna, ekosistem ve doğal kaynak bilgisi | ✔ | |||||
| 3 | Türkiye’deki orman kaynaklarını ilgilendiren idari ve hukuki yapı, politika belirleme ve planlama süreçleri, arz-talep ilişkileri, sosyo-ekonomik durum bilgisi | ✔ | |||||
| 4 | Ormancılıkla ilgili alanlarda problem tanımlama, modelleme ve çözme yetkinliği | ✔ | |||||
| 5 | Ormancılık uygulamaları için gerekli çağdaş teknikleri ve araçları kullanma becerisi | ✔ | |||||
| 6 | Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini ormancılık problemlerine uygulama becerisi | ✔ | |||||
| 7 | Deney tasarlama, yapma, verileri çözümleme ve sonuçları yorumlama becerisi | ✔ | |||||
| 8 | Ormancılık disiplini içinde ve diğer disiplinler ile takım çalışması yapma becerisi | ✔ | |||||
| 9 | Ormancılıkla ilgili durum ve gelişmeleri takip edebilecek yabancı dil bilgi ve becerisi | ✔ | |||||
| 10 | Etkili sözlü ve yazılı iletişim becerisi | ✔ | |||||
| 11 | İnisiyatif alma ve bağımsız davranma yetkinliği | ✔ | |||||
| 12 | Kalite bilgisi ve bilinci | ✔ | |||||
| 13 | Yaşam boyu öğrenme bilinci | ✔ | |||||
| 14 | Meslek ahlakı ve toplumsal sorumluluk bilinci | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | DK6 |
|---|---|---|---|---|---|---|
| PY1 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
| PY4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY6 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY7 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY8 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY9 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY10 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY11 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY12 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY13 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY14 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 10 | 10 |
| Ödev 1 | 1 | 40 | 40 | |
| Ödev 2 | 1 | 40 | 40 | |
| Final | 1 | 10 | 10 | |
| Sınıf İçi Etkinlik | 1 | 30 | 30 | |
| Toplam İş Yükü | 130 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 5,0 | ||