| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Tez Çalışması (DR) | LEE 601 | Türkçe | Zorunlu | 0 + 1 | 0,0 | 20,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisansüstü |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| Dersin Koordinatörü | |
| Dersi Veren(ler) | Doç. Dr. İdris DURUSOY (Güz), Doç. Dr. Mehmet ÖZCAN (Güz), Doç. Dr. Yaşar Selman GÜLTEKİN (Güz), Prof. Dr. Abdurrahim AYDIN (Güz), Prof. Dr. Ertuğrul FİLİZ (Güz), Prof. Dr. Hayati ZENGİN (Güz), Prof. Dr. Oktay YILDIZ (Güz) |
| Dersin Amacı | Öğrencilerin seçilen bir alanda bilimsel olarak güçlü bir şekilde bağımsız bir çalışma yapabileceğini göstermesini, belirli bir zaman dilimi içinde özel bir problemin çözümüne yönelik olarak bilimsel, etik, detaylı ve doğru bir çalışma yapabileceğini ortaya koymasını ve bulgularının ikna edici bir biçimde yayınlamasını sağlamaktır |
| Dersin İçeriği | Doktora tezi, teorik ve uygulamalı derslerin tamamlanmasından sonra gerçekleştirilen bağımsız araştırma çalışmalarına bağlı olarak ortaya konulması gereken özgün bir çalışmadır. Tez çalışması önceden belirlenmiş bir konuya yönelik olup bölümdeki bir akademisyen tarafından yönlendirilir. Danışmanlık gereği öğrencilere literatür ile ilgili bilgiler, uğraşılan konu ile ilgili çözüme uygun yönlendirme, araştırmada etik kurallar hakkında destek sağlanır. Nihai değerlendirme sınavı, hazırlanan tezin değerlendirilmesi ve sözlü bir sınavdan oluşur. |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Fen bilimleri, matematik ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahip olma; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanabilme becerisi |
| 2 | Çalışma alanındaki problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama becerisi |
| 3 | Bir sistemi, sistem bileşenlerini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama yapma bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi |
| 4 | Çalışma alanı uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin kullanma becerisi |
| 5 | Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi |
| 6 | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi |
| 7 | Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisi, sorumluluk alma özgüveni |
| 8 | Türkçe - İngilizce sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi |
| 9 | Öğrenmenin gerekliliği bilincinde olma; bilim ve teknolojideki gelişmeleri takip etme ve kendini sürekli geliştirme becerisi |
| 10 | Mesleki ve etik sorumluluk bilincinde olma |
| 11 | Çalışma alanı konularında proje geliştirme, proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışma kanunu, çevre ve iş güvenliği konularında bilinçli olma |
| 12 | Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olmak; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olmak ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olma |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Doktora tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar | |
| 2. Hafta | Doktora tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar | |
| 3. Hafta | Doktora tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar | |
| 4. Hafta | Doktora tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar | |
| 5. Hafta | Doktora tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar | |
| 6. Hafta | Doktora tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar | |
| 7. Hafta | Doktora tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar | |
| 8. Hafta | Doktora tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar | |
| 9. Hafta | Doktora tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar | |
| 10. Hafta | Doktora tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar | |
| 11. Hafta | Doktora tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar | |
| 12. Hafta | Doktora tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar | |
| 13. Hafta | Doktora tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar | |
| 14. Hafta | Doktora tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar | |
| 15. Hafta | Doktora tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar |
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | DK6 | DK7 | DK8 | DK9 | DK10 | DK11 | DK12 |
|---|
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 14 | 4 | 56 |
|
Ders Dışı |
Araştırma | 14 | 10 | 140 |
| Uygulama | 1 | 1 | 1 | |
|
Sınavlar |
Ödev 1 | 5 | 16 | 80 |
| Ödev 2 | 5 | 15 | 75 | |
| Final | 1 | 58 | 58 | |
| Uygulama | 2 | 50 | 100 | |
| Toplam İş Yükü | 510 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 20,0 | ||