Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Dili Türü Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Uzmanlık Alan Dersi (YL) LEE 500 Türkçe Zorunlu 4 + 0 0,0 10,0
Ön Koşul Dersleri
Dersin Seviyesi Lisansüstü
Dersin Verilişi yüz yüze
Dersin Koordinatörü Prof. Dr. Emrah ÇİÇEK
Dersi Veren(ler) Doç. Dr. Ahmet Salih DEĞERMENCİ (Güz), Doç. Dr. Ali Kemal ÖZBAYRAM (Güz), Doç. Dr. BİLAL ÇETİN (Güz), Doç. Dr. İdris DURUSOY (Güz), Doç. Dr. İsmail KOÇ (Güz), Doç. Dr. Şemsettin KULAÇ (Güz), Doç. Dr. Yaşar Selman GÜLTEKİN (Güz), Dr. Öğr. Üyesi Murat SARGINCI (Güz), Dr. Öğr. Üyesi Nuray ÖZTÜRK (Güz), Dr. Öğr. Üyesi Tarık ÇİTGEZ (Güz), Prof. Dr. Abdurrahim AYDIN (Güz), Prof. Dr. Emrah ÇİÇEK (Güz), Prof. Dr. Ertuğrul FİLİZ (Güz), Prof. Dr. Hayati ZENGİN (Güz), Prof. Dr. Oktay YILDIZ (Güz), Prof. Dr. Yılmaz TÜRK (Güz)
Dersin Amacı Tez çalışmasına başlayan öğrencinin tezi ile ilgili konulara hâkim olmasını, tezini yürütmesini ve sonuçlandırmasını sağlamak.
Dersin İçeriği
Ders Öğrenme Kazanımları
# Öğrenme Kazanımı
1 Fen bilimleri, matematik ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahip olma; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanabilme becerisi
2 Çalışma alanındaki problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama becerisi
3 Bir sistemi, sistem bileşenlerini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama yapma bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi
4 Çalışma alanı uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin kullanma becerisi
5 Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi
6 Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi
7 Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisi, sorumluluk alma özgüveni
8 Türkçe - İngilizce sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi
9 Öğrenmenin gerekliliği bilincinde olma; bilim ve teknolojideki gelişmeleri takip etme ve kendini sürekli geliştirme becerisi
10 Mesleki ve etik sorumluluk bilincinde olma
11 Çalışma alanı konularında proje geliştirme, proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışma kanunu, çevre ve iş güvenliği konularında bilinçli olma
12 Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olmak; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olmak ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olma
Ders Planı (Haftalık Konular)
Hafta Konular/Uygulamalar Yöntem
1. Hafta Tez projesi nedir
2. Hafta Tez projesi nedir
3. Hafta Tez projesi nasıl yürütülür
4. Hafta Tez projesi nasıl yürütülür
5. Hafta Literatür nasıl taranır
6. Hafta Literatür nasıl taranır
7. Hafta Literatür nasıl değerlendirilir
8. Hafta Literatür nasıl değerlendirilir
9. Hafta Tez konusu hakkında temel bilgi
10. Hafta Tez konusu hakkında temel bilgi
11. Hafta Tez konusu hakkında özel bilgi
12. Hafta Tez konusu hakkında özel bilgi
13. Hafta Tezde kullanılacak yöntemler hakkında bilgi
14. Hafta Tezde kullanılacak yöntemler hakkında bilgi
15. Hafta Tezde kullanılacak yöntemler hakkında bilgi
*Ara sınav ve final sınav tarihleri 14 haftalık ders işleyiş planında belirtilmemiştir. Ara sınav ve final sınav tarihleri Üniversitemiz Senatosu kararı ile akademik takvimde belirtilen tarihlerde yapılmaktadır.
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik DK1 DK2 DK3 DK4 DK5 DK6 DK7 DK8 DK9 DK10 DK11 DK12
Kaynaklar
Ders Kitabı veya Notu Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır.
Diğer Kaynaklar
  • Çalışma konusu ile ilgili raporlar, makaleler ve kitaplar
AKTS / İş Yükü Tablosu
AKTS / İş Yükü Tablosu Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders İçi
Ders Saati (14 Hafta) 1 15 15
Sınavlar
Ödev 1 5 22 110
Ödev 2 5 20 100
Final 1 30 30
Toplam İş Yükü 255
*AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 Dersin AKTS Kredisi 10,0