| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Uzmanlık Alan Dersi (YL) | LEE 500 | Türkçe | Zorunlu | 4 + 0 | 0,0 | 10,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisansüstü |
| Dersin Verilişi | yüz yüze |
| Dersin Koordinatörü | Prof. Dr. Emrah ÇİÇEK |
| Dersi Veren(ler) | Doç. Dr. Ahmet Salih DEĞERMENCİ (Güz), Doç. Dr. Ali Kemal ÖZBAYRAM (Güz), Doç. Dr. BİLAL ÇETİN (Güz), Doç. Dr. İdris DURUSOY (Güz), Doç. Dr. İsmail KOÇ (Güz), Doç. Dr. Şemsettin KULAÇ (Güz), Doç. Dr. Yaşar Selman GÜLTEKİN (Güz), Dr. Öğr. Üyesi Murat SARGINCI (Güz), Dr. Öğr. Üyesi Nuray ÖZTÜRK (Güz), Dr. Öğr. Üyesi Tarık ÇİTGEZ (Güz), Prof. Dr. Abdurrahim AYDIN (Güz), Prof. Dr. Emrah ÇİÇEK (Güz), Prof. Dr. Ertuğrul FİLİZ (Güz), Prof. Dr. Hayati ZENGİN (Güz), Prof. Dr. Oktay YILDIZ (Güz), Prof. Dr. Yılmaz TÜRK (Güz) |
| Dersin Amacı | Tez çalışmasına başlayan öğrencinin tezi ile ilgili konulara hâkim olmasını, tezini yürütmesini ve sonuçlandırmasını sağlamak. |
| Dersin İçeriği |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Fen bilimleri, matematik ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahip olma; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanabilme becerisi |
| 2 | Çalışma alanındaki problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama becerisi |
| 3 | Bir sistemi, sistem bileşenlerini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama yapma bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi |
| 4 | Çalışma alanı uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin kullanma becerisi |
| 5 | Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi |
| 6 | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi |
| 7 | Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisi, sorumluluk alma özgüveni |
| 8 | Türkçe - İngilizce sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi |
| 9 | Öğrenmenin gerekliliği bilincinde olma; bilim ve teknolojideki gelişmeleri takip etme ve kendini sürekli geliştirme becerisi |
| 10 | Mesleki ve etik sorumluluk bilincinde olma |
| 11 | Çalışma alanı konularında proje geliştirme, proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışma kanunu, çevre ve iş güvenliği konularında bilinçli olma |
| 12 | Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olmak; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olmak ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olma |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Tez projesi nedir | |
| 2. Hafta | Tez projesi nedir | |
| 3. Hafta | Tez projesi nasıl yürütülür | |
| 4. Hafta | Tez projesi nasıl yürütülür | |
| 5. Hafta | Literatür nasıl taranır | |
| 6. Hafta | Literatür nasıl taranır | |
| 7. Hafta | Literatür nasıl değerlendirilir | |
| 8. Hafta | Literatür nasıl değerlendirilir | |
| 9. Hafta | Tez konusu hakkında temel bilgi | |
| 10. Hafta | Tez konusu hakkında temel bilgi | |
| 11. Hafta | Tez konusu hakkında özel bilgi | |
| 12. Hafta | Tez konusu hakkında özel bilgi | |
| 13. Hafta | Tezde kullanılacak yöntemler hakkında bilgi | |
| 14. Hafta | Tezde kullanılacak yöntemler hakkında bilgi | |
| 15. Hafta | Tezde kullanılacak yöntemler hakkında bilgi |
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | DK6 | DK7 | DK8 | DK9 | DK10 | DK11 | DK12 |
|---|
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 1 | 15 | 15 |
|
Sınavlar |
Ödev 1 | 5 | 22 | 110 |
| Ödev 2 | 5 | 20 | 100 | |
| Final | 1 | 30 | 30 | |
| Toplam İş Yükü | 255 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 10,0 | ||