Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kimya | KIM 111 | Türkçe | Zorunlu | 1. Yarıyıl | 3 + 2 | 4,0 | 6,0 |
Ön Koşul Dersleri | |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi İkrime ORKAN UÇAR |
Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi İkrime ORKAN UÇAR (Güz) |
Dersin Amacı | Öğrencilere kimyanın temel kavram ve kanunlarını, kimyasal formül ve denklemlere ilişkin hesaplamaları, maddenin yapısını ve yapısında meydana gelen değişimleri öğretmek, öğrencilere kimyaya dayalı kritik düşünme becerisi kazandırmak ve problem çözme yeteneklerini arttırmaktır. |
Dersin İçeriği | - Madde ve özelliklerini kavrar. - Atom ve atomun yapısını tanır. - Periyodik cetveli ve sistematiğini öğrenir. - Kimyasal reaksiyonlar ve hesaplamalarını kavrar ve uygular. - Katı, Sıvı ve Gazların özelliklerini öğrenir, kanunlarını uygular. - Çözeltiler ve Kimyasal Denge hakkında bilgi sahibi olur. - Asit ve Baz kavramlarını öğrenir. - Bu derste öğrendiği bilgiyi Elektrik Elektronik Mühendisliği alanında uygulayabilmek için gerekli altyapıyı oluşturur. |
Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
---|---|---|
1. Hafta | Madde ve Özellikleri | Ders Saati |
2. Hafta | Maddenin Ölçülmesi | Ders Saati |
3. Hafta | Bileşiklerin Adlandırılması | Ders Saati |
4. Hafta | Atom ve Atomun Yapısı | Ders Saati |
5. Hafta | Periyodik Tablo ve Özellikleri | Ders Saati |
6. Hafta | Mol Kavramı | Ders Saati |
7. Hafta | Kimyasal Tepkime Denklemleri ve Hesaplamalar | Ders Saati |
8. Hafta | Gazlar | Ders Saati |
9. Hafta | Gazlar | Ders Saati |
10. Hafta | Katılar | Ders Saati |
11. Hafta | Sıvılar | Ders Saati |
12. Hafta | Çözeltiler | Ders Saati |
13. Hafta | Kimyasal Denge ve Kinetik | Ders Saati |
14. Hafta | Asitler ve Bazlar | Ders Saati |
# | Öğrenme Kazanımı |
1 | Madde ve özelliklerini kavrar. |
2 | Atom ve atomun yapısını tanır. |
3 | Periyodik cetveli ve sistematiğini öğrenir. |
4 | Kimyasal reaksiyonlar ve hesaplamalarını kavrar ve uygular. |
5 | Katı, Sıvı ve Gazların özelliklerini öğrenir, kanunlarını uygular. |
6 | Çözeltiler ve Kimyasal Denge hakkında bilgi sahibi olur. |
7 | Asit ve Baz kavramlarını öğrenir. |
8 | Bu derste öğrendiği bilgiyi Elektrik-Elektronik Mühendisliği alanında uygulayabilmek için gerekli altyapıyı oluşturur. |
No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | ✔ | |||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ✔ | |||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ✔ | |||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ✔ | |||||
5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ✔ | |||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | ✔ | |||||
7 | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ✔ | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | ✔ | |||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ✔ | |||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ✔ |
Program Yeterlilik | Katkı Düzeyi | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | DK6 | DK7 | DK8 | Ölçme Yöntemi |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
PY1 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 60 |
PY2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 60 |
PY3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 60 |
PY4 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 60 |
PY5 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 60 |
PY6 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 60 |
PY7 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 60 |
PY8 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 60 |
PY9 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 60 |
PY10 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 60 |
Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
---|---|
Diğer Kaynaklar |
|
Değerlendirme Yöntemi | Etkinlik | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|---|
Etkinlik | Ders Saati | 14 | 5 | 70 |
Sınavlar | Ara Sınav 1 | 1 | 30 | 30 |
Sınavlar | Ödev 1 | 1 | 20 | 20 |
Sınavlar | Ödev 2 | 1 | 20 | 20 |
Sınavlar | Final | 1 | 60 | 60 |
Sınavlar | Sınıf İçi Etkinlik | 1 | 23 | 23 |
Toplam İş Yükü | 223 | |||
*AKTS = (Toplam İş Yükü)/25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 6,0 |