Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Fizik II | FIZ112 | Türkçe | Zorunlu | 2. Yarıyıl | 3 + 2 | 4,0 | 6,0 |
Ön Koşul Dersleri | |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Verilişi | |
Dersin Koordinatörü | Doç. Dr. Erdem ELİBOL, Doç. Dr. KADİR SAYGIN |
Dersi Veren(ler) | |
Dersin Amacı | Bu dersin başlıca amacı, matematiğe dayalı elektrik ve manyetizmanın temel ilkeleri ışığında, matematik, fizik ve mühendislik bilimleri arasındaki ilişkiyi ortaya koymak ve fiziğin temel ilkelerini mühendislik alanlarına uygulamaktır. |
Dersin İçeriği |
Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
---|---|---|
1. Hafta | Coulomb Yasası ve Elektriksel Kuvvet | |
2. Hafta | Elektrik Alanı ve Gauss Yasası | |
3. Hafta | Elektriksel Potansiyel | |
4. Hafta | Sığa ve Kondansatörler, Dielektriklerin Özellikleri | |
5. Hafta | Akım ve Direnç | |
6. Hafta | Doğru Akım Devreleri | |
7. Hafta | Elektromanyetik Kuvvet | |
8. Hafta | Manyetik Alan Kaynakları | |
9. Hafta | Manyetik Alan Kaynakları | |
10. Hafta | Elektromanyetik İndüksiyon, Faraday Yasası | |
11. Hafta | Elektromanyetik İndüksiyon, Özindüksiyon | |
12. Hafta | Alternatif Akım Devreleri (RL ve RC Devreleri) | |
13. Hafta | Alternatif Akım Devreleri (RLC Devreleri) | |
14. Hafta | Elektromanyetik Dalgalar |
# | Öğrenme Kazanımı |
1 | Elektrik yükü ve elektriklenme olgularını kavrar. |
2 | Yüklü sistemlerin oluşturduğu kuvvet, elektrik alan vb. analizini yapar. |
3 | Kondansatörleri teknolojide kullanım alanlarını bilir ve kondansatörlü devreleri tasarlar. |
4 | Elektrik akımı ve iletimi konusunda analiz yapar. |
5 | Manyetik alan ve manyetik alan kuvvetinin oluşumunu kavrar. |
6 | Elektromanyetik indüksiyon, Faraday ve Lenz kurallarını elektrik devrelerinde uygulamaya sokar. |
7 | Alternatif akım ve devrelerinin analizini yapar. |
No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | ✔ | |||||
1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | ✔ | |||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ✔ | |||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ✔ | |||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ✔ | |||||
5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ✔ | |||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | ✔ | |||||
7 | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ✔ | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | ✔ | |||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ✔ | |||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ✔ | |||||
11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | ✔ |
Program Yeterlilik | Katkı Düzeyi | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | DK6 | DK7 | Ölçme Yöntemi |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
PY1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 40,60 |
PY2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | - |
PY3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | - |
PY4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | - |
PY5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | - |
PY6 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
PY7 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | - |
PY8 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | - |
PY9 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | - |
PY10 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | - |
PY11 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | - |
Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
---|---|
Diğer Kaynaklar |
|
Değerlendirme Yöntemi | Etkinlik | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|---|
Etkinlik | Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınavlar | Ara Sınav 1 | 1 | 15 | 15 |
Sınavlar | Ödev 1 | 1 | 10 | 10 |
Sınavlar | Ödev 2 | 1 | 10 | 10 |
Sınavlar | Final | 1 | 15 | 15 |
Sınavlar | Sınıf İçi Etkinlik | 14 | 2 | 28 |
Toplam İş Yükü | 120 | |||
*AKTS = (Toplam İş Yükü)/25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 6,0 |