Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Dili Türü Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Güç Elektroniği Lab EEM371 Türkçe Zorunlu 5. Yarıyıl 0 + 2 1,0 2,0
Ön Koşul Dersleri
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Verilişi Yüz yüze
Dersin Koordinatörü Prof. Dr. Murat KALE, Prof. Dr. Emre ÇELİK, Doç. Dr. Fatih EVRAN
Dersi Veren(ler) Doç. Dr. Fatih EVRAN (Güz), Prof. Dr. Emre ÇELİK (Güz), Prof. Dr. Murat KALE (Güz)
Dersin Amacı Dersi amacı, öğrencilere temel güç elektroniği dönüştürücüleri konusunda deneyim kazandırmak
Dersin İçeriği
Ders Planı (Haftalık Konular)
Hafta Konular/Uygulamalar Yöntem
1. Hafta Güç elektroniğine laboratuvarına giriş
2. Hafta Güç elektroniğine laboratuvarına giriş
4. Hafta Güç elektroniğine laboratuvarına giriş
5. Hafta AA-DA dönüştürücüler: Tek fazlı yarım dalga kontrolsüz doğrultucular
6. Hafta AA-DA dönüştürücüler: Tek fazlı yarım dalga kontrolsüz doğrultucular
7. Hafta AA-DA dönüştürücüler: Tek fazlı tam dalga kontrolsüz doğrultucular
8. Hafta AA-DA dönüştürücüler: Tek fazlı tam dalga kontrolsüz doğrultucular
9. Hafta AA-DA dönüştürücüler: Tek fazlı tam dalga kontrollü doğrultucular
10. Hafta AA-DA dönüştürücüler: Tek fazlı tam dalga kontrollü doğrultucular
11. Hafta DA-DA dönüştürücüler: Düşürücü DA-DA dönüştürücü
12. Hafta DA-DA dönüştürücüler: Düşürücü DA-DA dönüştürücü
13. Hafta DA-AA dönüştürücüler: Tek fazlı tam dalga evirici
14. Hafta DA-AA dönüştürücüler: Tek fazlı tam dalga evirici
*Ara sınav ve final sınav tarihleri 14 haftalık ders işleyiş planında belirtilmemiştir. Ara sınav ve final sınav tarihleri Üniversitemiz Senatosu kararı ile akademik takvimde belirtilen tarihlerde yapılmaktadır.
Ders Öğrenme Kazanımları
# Öğrenme Kazanımı
1 Yarı iletken güç elemanları hakkında bilgi sahibi olur
2 AA-DA dönüştürücü devrelerini analiz eder ve tasarlar
3 AA-AA dönüştürücü devrelerini analiz eder ve tasarlar
4 DA-DA dönüştürücü devrelerini analiz eder ve tasarlar
5 DA-AA dönüştürücü devrelerini analiz eder ve tasarlar
Ders - Program Yeterlilikleri İlişkileri
No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1 Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi.
2 Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3 Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
4 Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5 Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6 Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
7 Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9 Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
10 Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
11 Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik Katkı Düzeyi DK1 DK2 DK3 DK4 DK5 Ölçme Yöntemi
PY1 0 0 0 0 0 0 -
PY2 0 0 0 0 0 0 -
PY3 5 3 5 5 5 5 40,60
PY4 5 5 5 5 5 5 40,60
PY5 4 1 5 5 5 5 40,60
PY6 5 5 5 5 5 5 40,60
PY7 5 5 5 5 5 5 40,60
PY8 0 0 0 0 0 0 -
PY9 3 1 3 3 3 3 40,60
PY10 0 0 0 0 0 0 -
PY11 0 0 0 0 0 0 -
AKTS / İş Yükü Tablosu
Değerlendirme Yöntemi Etkinlik Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Etkinlik Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları 14 1 14
Etkinlik Uygulama 14 2 28
Sınavlar Final 1 9 9
Toplam İş Yükü 51
*AKTS = (Toplam İş Yükü)/25,5 Dersin AKTS Kredisi 2,0