Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Güç Elektroniği Lab | EEM371 | Türkçe | Zorunlu | 5. Yarıyıl | 0 + 2 | 1,0 | 2,0 |
Ön Koşul Dersleri | |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü | Prof. Dr. Murat KALE, Prof. Dr. Emre ÇELİK, Doç. Dr. Fatih EVRAN |
Dersi Veren(ler) | Doç. Dr. Fatih EVRAN (Güz), Prof. Dr. Emre ÇELİK (Güz), Prof. Dr. Murat KALE (Güz) |
Dersin Amacı | Dersi amacı, öğrencilere temel güç elektroniği dönüştürücüleri konusunda deneyim kazandırmak |
Dersin İçeriği |
Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
---|---|---|
1. Hafta | Güç elektroniğine laboratuvarına giriş | |
2. Hafta | Güç elektroniğine laboratuvarına giriş | |
4. Hafta | Güç elektroniğine laboratuvarına giriş | |
5. Hafta | AA-DA dönüştürücüler: Tek fazlı yarım dalga kontrolsüz doğrultucular | |
6. Hafta | AA-DA dönüştürücüler: Tek fazlı yarım dalga kontrolsüz doğrultucular | |
7. Hafta | AA-DA dönüştürücüler: Tek fazlı tam dalga kontrolsüz doğrultucular | |
8. Hafta | AA-DA dönüştürücüler: Tek fazlı tam dalga kontrolsüz doğrultucular | |
9. Hafta | AA-DA dönüştürücüler: Tek fazlı tam dalga kontrollü doğrultucular | |
10. Hafta | AA-DA dönüştürücüler: Tek fazlı tam dalga kontrollü doğrultucular | |
11. Hafta | DA-DA dönüştürücüler: Düşürücü DA-DA dönüştürücü | |
12. Hafta | DA-DA dönüştürücüler: Düşürücü DA-DA dönüştürücü | |
13. Hafta | DA-AA dönüştürücüler: Tek fazlı tam dalga evirici | |
14. Hafta | DA-AA dönüştürücüler: Tek fazlı tam dalga evirici |
# | Öğrenme Kazanımı |
1 | Yarı iletken güç elemanları hakkında bilgi sahibi olur |
2 | AA-DA dönüştürücü devrelerini analiz eder ve tasarlar |
3 | AA-AA dönüştürücü devrelerini analiz eder ve tasarlar |
4 | DA-DA dönüştürücü devrelerini analiz eder ve tasarlar |
5 | DA-AA dönüştürücü devrelerini analiz eder ve tasarlar |
No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | ✔ | |||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ✔ | |||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ✔ | |||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ✔ | |||||
5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ✔ | |||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | ✔ | |||||
7 | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ✔ | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | ✔ | |||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ✔ | |||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ✔ | |||||
11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | ✔ |
Program Yeterlilik | Katkı Düzeyi | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | Ölçme Yöntemi |
---|---|---|---|---|---|---|---|
PY1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY3 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 40,60 |
PY4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 40,60 |
PY5 | 4 | 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 40,60 |
PY6 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 40,60 |
PY7 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 40,60 |
PY8 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY9 | 3 | 1 | 3 | 3 | 3 | 3 | 40,60 |
PY10 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY11 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
Değerlendirme Yöntemi | Etkinlik | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|---|
Etkinlik | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 14 | 1 | 14 |
Etkinlik | Uygulama | 14 | 2 | 28 |
Sınavlar | Final | 1 | 9 | 9 |
Toplam İş Yükü | 51 | |||
*AKTS = (Toplam İş Yükü)/25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 2,0 |