Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Elektrik Makineleri Lab I | EEM367 | Türkçe | Zorunlu | 5. Yarıyıl | 0 + 2 | 1,0 | 2,0 |
Ön Koşul Dersleri | |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Verilişi | |
Dersin Koordinatörü | Doç. Dr. Mustafa DURSUN, Prof. Dr. Emre ÇELİK, Doç. Dr. Emin YILDIRIZ |
Dersi Veren(ler) | Doç. Dr. Emin YILDIRIZ (Güz), Doç. Dr. Mustafa DURSUN (Güz), Prof. Dr. Emre ÇELİK (Güz) |
Dersin Amacı | Doğru akım motorları ve doğru akım generatörlerinin çıkış karakteristiklerinin deneysel olarak gösterilmesi. Bir fazlı, üç fazlı ve ototransformatörlerinin kararlı durum çalışması ve çeşitli bağlantılarının deneysel olarak incelenmesi. |
Dersin İçeriği | Bu dersi başarı ile bitiren öğrenciler, Doğru akım generatörlerinin yapılarını bilir. Bu dersi başarı ile bitiren öğrenciler, Doğru akım motorlarının yapılarını bilir. Bu dersi başarı ile bitiren öğrenciler, generatör ve motor çalışma prensiplerini bilir Bu dersi başarı ile bitiren öğrenciler, generatör ve motor çalışma karakteristklerini bilir Bu dersi başarı ile bitiren öğrenciler, transformatörlerin polaritelerini belirleyebilir. Bu dersi başarı ile bitiren öğrenciler, transformatörlerin bağlantılarını bilir. Bu dersi başarı ile bitiren öğrenciler, transformatörlerin karakteristiklerini bilir. |
Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
---|---|---|
1. Hafta | Transformatörün polaritelerinin bulunması | |
2. Hafta | Transformatörün sarım sayılarının bulunması | |
3. Hafta | Transformatörün DC deneyi ile boş çalışma ve kısa devre deneyleri | |
4. Hafta | Oto transformatörlerinin incelenmesi, çeşitli bağlantılar. | |
5. Hafta | Üç-fazlı transformatör bağlantılarının incelenmesi | |
6. Hafta | Yabancı uyartımlı DA generatörlerinin boş çalışma deneyi | |
7. Hafta | Yabancı uyartımlı DA generatörlerinin dış karakteristiği | |
8. Hafta | Şönt Generatör Çalışma karaketeristiği | Uygulama |
9. Hafta | Şönt generatörün boş çalışma karakteristiği | |
10. Hafta | Şönt motorun hız-moment karakteristiği | |
11. Hafta | Şönt motorun hız-moment karakteristiği | |
12. Hafta | Şönt motorun hız karakteristiği | |
13. Hafta | Seri motorun çıkış karakteristiği | |
14. Hafta | Seri motorun hız karakteristiği |
# | Öğrenme Kazanımı |
1 | Bu dersi başarı ile bitiren öğrenciler, Doğru akım generatörlerinin yapılarını bilir. |
2 | Bu dersi başarı ile bitiren öğrenciler, Doğru akım motorlarının yapılarını bilir. |
3 | Bu dersi başarı ile bitiren öğrenciler, generatör ve motor çalışma prensiplerini bilir |
4 | Bu dersi başarı ile bitiren öğrenciler, generatör ve motor çalışma karakteristklerini bilir |
5 | Bu dersi başarı ile bitiren öğrenciler, transformatörlerin polaritelerini belirleyebilir. |
6 | Bu dersi başarı ile bitiren öğrenciler, transformatörlerin bağlantılarını bilir. |
7 | Bu dersi başarı ile bitiren öğrenciler, transformatörlerin karakteristiklerini bilir. |
No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | ✔ | |||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ✔ | |||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ✔ | |||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ✔ | |||||
5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ✔ | |||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | ✔ | |||||
7 | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ✔ | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | ✔ | |||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ✔ | |||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ✔ |
Program Yeterlilik | Katkı Düzeyi | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | DK6 | DK7 | Ölçme Yöntemi |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
PY1 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
PY2 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
PY3 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
PY4 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
PY5 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
PY6 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
PY7 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
PY8 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
PY9 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
PY10 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
---|---|
Diğer Kaynaklar |
|
Değerlendirme Yöntemi | Etkinlik | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|---|
Sınavlar | Ara Sınav 1 | 5 | 1 | 5 |
Sınavlar | Ara Sınav 2 | 5 | 1 | 5 |
Sınavlar | Ödev 1 | 5 | 1 | 5 |
Sınavlar | Final | 5 | 1 | 5 |
Sınavlar | Uygulama | 5 | 1 | 5 |
Sınavlar | Uygulama DS | 16 | 1 | 16 |
Sınavlar | Sınıf İçi Etkinlik | 10 | 1 | 10 |
Toplam İş Yükü | 51 | |||
*AKTS = (Toplam İş Yükü)/25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 2,0 |