Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Elektrik Makineleri Lab II | EEM366 | Türkçe | Zorunlu | 6. Yarıyıl | 0 + 2 | 1,0 | 2,0 |
Ön Koşul Dersleri | |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Verilişi | |
Dersin Koordinatörü | Doç. Dr. Mustafa DURSUN |
Dersi Veren(ler) | |
Dersin Amacı | Asenkron makinanın DA deneyi ve yüksüz çalışma deneyleri, Asenkron makinanın kilitli-rotor deneyi, Asenkron makinanın kayma deneyi, Asenkron makinanın hız-moment karakteristiğinin elde edilmesi, Alternatörün yüksüz çalışma deneyi, Alternatörün yüklü çalışma deneyi, Alternatörün gerilim regülasyonu, Alternatörde doyum etkisi, Alternatörün kısa-devre karakteristiği Alternatörlerin paralel bağlantısı, Alternatörlerin V-eğrisi, Senkron motorda kopma, Senkron motorun V-eğrisinin elde edilmesi. |
Dersin İçeriği |
Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
---|---|---|
1. Hafta | Asenkron makinanın DA deneyi ve yüksüz çalışma deneyi | |
2. Hafta | Asenkron makinanın kilitli-rotor deneyi | |
3. Hafta | Asenkron makinanın kayma deneyi | |
4. Hafta | Asenkron makinanın hız-moment karakteristiği | |
5. Hafta | Alternatörün yüksüz çalışma deneyi | |
6. Hafta | Alternatörün yüklü çalışma deneyi | |
7. Hafta | Alternatörün gerilim regülasyonu | |
8. Hafta | Ara Sınav | |
9. Hafta | Alternatörde doyum etkisi | |
10. Hafta | Alternatörün kısa-devre karakteristiği | |
11. Hafta | Alternatörlerin paralel bağlantısı | |
12. Hafta | Alternatörlerin V-eğrisi | |
13. Hafta | Senkron motorda kopma | |
14. Hafta | Senkron motorun V-eğrisi |
# | Öğrenme Kazanımı |
1 | Elektrik makinalarının temellerini öğrenir. |
2 | Elektrik makinalarının çalışma prensiplerini uygulamalı öğrenir. |
3 | Asenkron makinaları analiz eder. |
4 | Alternatör analiz eder. |
5 | Senkron motorları analiz eder. |
No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | ✔ | |||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ✔ | |||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ✔ | |||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ✔ | |||||
5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ✔ | |||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | ✔ | |||||
7 | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ✔ | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | ✔ | |||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ✔ | |||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ✔ |
Program Yeterlilik | Katkı Düzeyi | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | Ölçme Yöntemi |
---|---|---|---|---|---|---|---|
PY1 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
PY2 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
PY3 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY4 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY5 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY6 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY7 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY8 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY9 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY10 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
---|---|
Diğer Kaynaklar |
|
Değerlendirme Yöntemi | Etkinlik | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|---|
Sınavlar | Ara Sınav 1 | 5 | 1 | 5 |
Sınavlar | Ara Sınav 2 | 5 | 1 | 5 |
Sınavlar | Ödev 1 | 5 | 1 | 5 |
Sınavlar | Ödev 2 | 5 | 1 | 5 |
Sınavlar | Kısa Sınav 1 | 5 | 1 | 5 |
Sınavlar | Uygulama | 10 | 1 | 10 |
Sınavlar | Sınıf İçi Etkinlik | 16 | 1 | 16 |
Toplam İş Yükü | 51 | |||
*AKTS = (Toplam İş Yükü)/25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 2,0 |