Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
İşaretler ve Sistemler | EEM363 | Türkçe | Zorunlu | 5. Yarıyıl | 3 + 0 | 3,0 | 4,0 |
Ön Koşul Dersleri | |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Verilişi | yüz yüze |
Dersin Koordinatörü | Doç. Dr. FURKAN AKAR, Arş. Gör. Mehmet Merih LEBLEBİCİ |
Dersi Veren(ler) | Arş. Gör. Mehmet Merih LEBLEBİCİ (Güz), Doç. Dr. FURKAN AKAR (Güz) |
Dersin Amacı | Sürekli-zamanlı ve ayrık-zamanlı doğrusal sistemlerin analizi için gerekli bilgilerin verilmesi |
Dersin İçeriği | Sinyal ve sistem sınıflandırması, DZD sistemler, Laplace ve Fourier dönüşümleri, Fourier serileri, z-dönüşümü |
Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
---|---|---|
1. Hafta | İşaret ve sistemlerin sınıflandırılması, temel işaretler | |
2. Hafta | Doğrusal Zamanla-Değişmez (DZD) sistemler, impuls yanıtı, konvolüsyon | |
3. Hafta | DZD sistemlerin zaman bölgesi analizi | |
4. Hafta | Diferansiyel ve fark denklemleri | |
5. Hafta | Sürekli Zamanlı DZD Sistemler ve Laplace Dönüşümü | |
6. Hafta | Laplace Dönüşümünün Özellikleri | |
7. Hafta | Sürekli-Zamanlı Fourier Serileri | |
8. Hafta | Ara Sınav | |
9. Hafta | Sürekli-Zamanlı Fourier Dönüşümü ve Özellikleri | |
10. Hafta | DZD Sistemlerin Frekans Cevabı | |
11. Hafta | Örnekleme | |
12. Hafta | Z-Dönüşümü | |
13. Hafta | Ters Z-Dönüşümü | |
14. Hafta | DZD sistemlerin z-dönüşümleri yardımıyla tanımlanması ve analizi |
# | Öğrenme Kazanımı |
1 | Sürekli-zamanlı ve ayrık-zamanlı işaret ve sistemlerin sınıflandırılması |
2 | Sürekli-zamanlı ve ayrık-zamanlı işaret ve sistemlerin zaman bölgesinde analizi, |
3 | Sürekli-zamanlı ve ayrık-zamanlı işaret ve sistemlerin frekans bölgesinde analizi |
4 | Sürekli-zamanlı ve ayrık-zamanlı işaret ve sistemlerin dönüşüm bölgesinde analizi |
No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | ✔ | |||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ✔ | |||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ✔ | |||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ✔ | |||||
5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ✔ | |||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | ✔ |
Program Yeterlilik | Katkı Düzeyi | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | Ölçme Yöntemi |
---|---|---|---|---|---|---|
PY1 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
PY2 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY3 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY4 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY5 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY6 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
---|---|
Diğer Kaynaklar |
|
Değerlendirme Yöntemi | Etkinlik | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|---|
Sınavlar | Ara Sınav 1 | 1 | 1,5 | 1,5 |
Sınavlar | Ara Sınav 2 | 1 | 1,5 | 1,5 |
Sınavlar | Ödev 1 | 2 | 10 | 20 |
Sınavlar | Ödev 2 | 2 | 7,5 | 15 |
Sınavlar | Uygulama | 2 | 6 | 12 |
Sınavlar | Uygulama DS | 1 | 10 | 10 |
Sınavlar | Sınıf İçi Etkinlik | 14 | 3 | 42 |
Toplam İş Yükü | 102 | |||
*AKTS = (Toplam İş Yükü)/25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 4,0 |