Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Dili Türü Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
İşaretler ve Sistemler EEM363 Türkçe Zorunlu 5. Yarıyıl 3 + 0 3,0 4,0
Ön Koşul Dersleri
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Verilişi yüz yüze
Dersin Koordinatörü Doç. Dr. FURKAN AKAR, Arş. Gör. Mehmet Merih LEBLEBİCİ
Dersi Veren(ler) Arş. Gör. Mehmet Merih LEBLEBİCİ (Güz), Doç. Dr. FURKAN AKAR (Güz)
Dersin Amacı Sürekli-zamanlı ve ayrık-zamanlı doğrusal sistemlerin analizi için gerekli bilgilerin verilmesi
Dersin İçeriği Sinyal ve sistem sınıflandırması, DZD sistemler, Laplace ve Fourier dönüşümleri, Fourier serileri, z-dönüşümü
Ders Planı (Haftalık Konular)
Hafta Konular/Uygulamalar Yöntem
1. Hafta İşaret ve sistemlerin sınıflandırılması, temel işaretler
2. Hafta Doğrusal Zamanla-Değişmez (DZD) sistemler, impuls yanıtı, konvolüsyon
3. Hafta DZD sistemlerin zaman bölgesi analizi
4. Hafta Diferansiyel ve fark denklemleri
5. Hafta Sürekli Zamanlı DZD Sistemler ve Laplace Dönüşümü
6. Hafta Laplace Dönüşümünün Özellikleri
7. Hafta Sürekli-Zamanlı Fourier Serileri
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Sürekli-Zamanlı Fourier Dönüşümü ve Özellikleri
10. Hafta DZD Sistemlerin Frekans Cevabı
11. Hafta Örnekleme
12. Hafta Z-Dönüşümü
13. Hafta Ters Z-Dönüşümü
14. Hafta DZD sistemlerin z-dönüşümleri yardımıyla tanımlanması ve analizi
*Ara sınav ve final sınav tarihleri 14 haftalık ders işleyiş planında belirtilmemiştir. Ara sınav ve final sınav tarihleri Üniversitemiz Senatosu kararı ile akademik takvimde belirtilen tarihlerde yapılmaktadır.
Ders Öğrenme Kazanımları
# Öğrenme Kazanımı
1 Sürekli-zamanlı ve ayrık-zamanlı işaret ve sistemlerin sınıflandırılması
2 Sürekli-zamanlı ve ayrık-zamanlı işaret ve sistemlerin zaman bölgesinde analizi,
3 Sürekli-zamanlı ve ayrık-zamanlı işaret ve sistemlerin frekans bölgesinde analizi
4 Sürekli-zamanlı ve ayrık-zamanlı işaret ve sistemlerin dönüşüm bölgesinde analizi
Ders - Program Yeterlilikleri İlişkileri
No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1 Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi.
2 Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3 Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
4 Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5 Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6 Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik Katkı Düzeyi DK1 DK2 DK3 DK4 Ölçme Yöntemi
PY1 5 0 0 0 0 40,60
PY2 4 0 0 0 0 -
PY3 3 0 0 0 0 -
PY4 5 0 0 0 0 -
PY5 4 0 0 0 0 -
PY6 2 0 0 0 0 -
Kaynaklar
Ders Kitabı veya Notu Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır.
Diğer Kaynaklar
  • F. Birbir Ünal, Ders Notu
  • Hwei Psu, Schaum’s Outlines on Signals and Systems, Mcgraw-Hill, 1995.
  • Alan Oppenheim, Alan Willsky, Signals And Systems, Prentice Hall, 1997.
AKTS / İş Yükü Tablosu
Değerlendirme Yöntemi Etkinlik Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Sınavlar Ara Sınav 1 1 1,5 1,5
Sınavlar Ara Sınav 2 1 1,5 1,5
Sınavlar Ödev 1 2 10 20
Sınavlar Ödev 2 2 7,5 15
Sınavlar Uygulama 2 6 12
Sınavlar Uygulama DS 1 10 10
Sınavlar Sınıf İçi Etkinlik 14 3 42
Toplam İş Yükü 102
*AKTS = (Toplam İş Yükü)/25,5 Dersin AKTS Kredisi 4,0