Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Sayısal Yöntemler | EEM282 | Türkçe | Zorunlu | 4. Yarıyıl | 3 + 0 | 3,0 | 5,0 |
Ön Koşul Dersleri | |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Verilişi | Yüz yüze, ders anlatımı , soru cevap |
Dersin Koordinatörü | Prof. Dr. Ali ÖZTÜRK |
Dersi Veren(ler) | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı mühendislik problemlerinde karşılaşılan nümerik çözüm gerektiren matematiksel ifadeler için sayısal yöntemlerin kullanılmasını anlatmaktır. Lineer ve lineer olmayan denklemlerin çözümleri, ve enterpolasyon, Sayısal Entegrasyon, sayısal türev gibi farklı yöntemler kullanılarak çeşitli mühendislik problemleri çözülmesi için alternatif yöntemlerin öğrencilere anlatılmasıdır. |
Dersin İçeriği | Hata analizi, taylor serisi, lineer denklem ve denklem takımlarının çözümü, lineer olmayan denklem ve denklem takımlarının çözümü, Enterpolasyon, sayısal türev, sayısal integral, adi diferansiyel denklemlerin sayısal çözümleri. |
Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
---|---|---|
1. Hafta | Taylor Serisi ve hata analizi | |
2. Hafta | Lineer denklem çözümleri (Cremer Yöntemi, Gauss Jourdan Yöntemi) | |
3. Hafta | Lineer denklem çözümleri (Gauss Eliminasyon Yöntemi, Crouth Bileşenleri Yöntemi) | |
4. Hafta | Lineer Denklem Çözümleri (Jacobi tekrarlama Yöntemi , Gauss Seidel Yöntemi | |
5. Hafta | Özdeğerler öz vektörler | |
6. Hafta | Lineer olmayan denklem kökü bulma(ikiye bölme , hatalı nokta, Kiriş yöntemleri ) | |
7. Hafta | Lineer olmayan denklem kökü bulma(newton Raphson , sabit noktalı iterasyon yöntemleri ) | |
8. Hafta | Lineer olmayan denklem sistemlerinin çözümü (Newton Raphson ve sabit noktalı iterasyon yöntemleri ) | |
9. Hafta | Ara Sınav | |
10. Hafta | İnterpolasyon (ileri fark ve bölünmüş fark interpolasyonu, Gregory Newton İnterpolasyon Metodları ) | |
11. Hafta | Enterpolasyon (en küçük kareler yöntemi ) | |
12. Hafta | Sayısal Türev | |
13. Hafta | Sayısal integral | |
14. Hafta | Diferansiyel denklemleri sayısal çözümleri |
# | Öğrenme Kazanımı |
1 | Öğrenciler Analitik düşünebilme yetisi ile mühendislik problemlerini belirler. |
2 | Öğrenciler veri toplama ve formülize etme özelliklerini geliştirerek verilen problemi çözmeyi öğrenirler. |
3 | Öğrenciler temel Matematik, Fen ve Elektrik Mühendisliği Hakkında Bilgi sahibi olur ve Uygulamaya Aktarabilir. |
4 | Öğrenciler istenen bir mühendislik deneyini, tasarlama, yapma, sonuçlarını analiz etme ve yorumlayabilme yetisine sahip olurlar. |
5 | Öğrenciler karşılaştıkları bir mühendislik problemlerini, saptama, tanımlama ve çözebilme yetisine sahip olurlar. |
No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | ✔ |
Program Yeterlilik | Katkı Düzeyi | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | Ölçme Yöntemi |
---|---|---|---|---|---|---|---|
PY1 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | - |
Ders Kitabı veya Notu | |
---|---|
Diğer Kaynaklar |
|
Değerlendirme Yöntemi | Etkinlik | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|---|
Etkinlik | Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Etkinlik | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 14 | 1 | 14 |
Sınavlar | Ara Sınav 1 | 1 | 2 | 2 |
Sınavlar | Ara Sınav 2 | 1 | 2 | 2 |
Sınavlar | Ödev 1 | 7 | 1 | 7 |
Sınavlar | Ödev 2 | 7 | 1 | 7 |
Sınavlar | Kısa Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Sınavlar | Kısa Sınav 2 | 1 | 1 | 1 |
Sınavlar | Final | 1 | 2 | 2 |
Sınavlar | Uygulama | 4 | 4 | 16 |
Sınavlar | Uygulama DS | 4 | 4 | 16 |
Sınavlar | Sınıf İçi Etkinlik | 3 | 6 | 18 |
Toplam İş Yükü | 128 | |||
*AKTS = (Toplam İş Yükü)/25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 5,0 |