Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Lojik Devreler Lab | EEM273 | Türkçe | Zorunlu | 3. Yarıyıl | 0 + 2 | 1,0 | 2,0 |
Ön Koşul Dersleri | |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Verilişi | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç. Dr. Fatih EVRAN, Arş. Gör. Yunus HINISLIOĞLU |
Dersi Veren(ler) | Arş. Gör. Yunus HINISLIOĞLU (Güz), Doç. Dr. Fatih EVRAN (Güz) |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilerin temel mantıksal elemanları, devreleri ve bunlar ile ilgili tasarım uygulamalarını laboratuvar ortamında gerçekleştirebilmelerini sağlamak ve teorik bilgilerini deneysel olarak doğrulamalarını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | LOJİK KAPILAR BOOLEAN CEBRİ TEOREMLERİ, TOPLAYICILAR ÇIKARICILAR, KODLAYICILAR VE KOD ÇÖZÜCÜLER ÇOĞULLAYICILAR VERİ SEÇİCİLER - BİLGİ KAYDIRICILAR KARŞILAŞTIRICILAR FLİP-FLOP DENEYLERİ - SAYICILAR ANALOG-DİJİTAL ÇEVİRİCİLER RAM HAFIZALAR |
Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
---|---|---|
1. Hafta | Oryantasyon eğitimi | Ders Saati |
2. Hafta | LOJİK KAPILAR | Uygulama |
3. Hafta | BOOLEAN CEBRİ TEOREMLERİ | Uygulama |
4. Hafta | TOPLAYICILAR ÇIKARICILAR | Uygulama |
5. Hafta | KODLAYICILAR VE KOD ÇÖZÜCÜLER | Uygulama |
6. Hafta | ÇOĞULLAYICILAR ve DATA SEÇİCİLER | Uygulama |
7. Hafta | BİLGİ KAYDIRICILAR | Uygulama |
8. Hafta | DURUM PROBLEMLERİ | |
9. Hafta | KARŞILAŞTIRICILAR | Uygulama |
10. Hafta | FLİP-FLOP DENEYLERİ | Uygulama |
11. Hafta | SAYICILAR | Uygulama |
12. Hafta | ANALOG-DİJİTAL ÇEVİRİCİLER | Uygulama |
13. Hafta | RAM HAFIZALAR | Uygulama |
14. Hafta | Telafi deneyleri ve proje kontrol | Uygulama |
# | Öğrenme Kazanımı |
1 | Temel lojik kapılarını ve tasarımlarını bilir |
2 | Boolean cebri kullanarak sadeleştirme işlemlerini gerçekleştirir. |
3 | Matematiksel işlemleri ve tasarımlarını gerçekleştirilebilir. |
4 | Bileşimsel devre sistemlerini bilir ve amacına göre kullanır |
5 | Flip-Flop çeşitlerini bilir, ardışık sistemleri tasarlar |
6 | Lojik sistemlerde ADC ve DAC sistemlerini bilir |
No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | ✔ | |||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ✔ | |||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ✔ | |||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ✔ | |||||
5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ✔ | |||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | ✔ | |||||
7 | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ✔ | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | ✔ | |||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ✔ | |||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ✔ | |||||
11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | ✔ |
Program Yeterlilik | Katkı Düzeyi | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | DK6 | Ölçme Yöntemi |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
PY1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | - |
PY2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | - |
PY3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | - |
PY4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | - |
PY5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | - |
PY6 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | - |
PY7 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | - |
PY8 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - |
PY9 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - |
PY10 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY11 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
Ders Kitabı veya Notu |
|
---|---|
Diğer Kaynaklar |
|
Değerlendirme Yöntemi | Etkinlik | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|---|
Etkinlik | Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Etkinlik | Uygulama | 14 | 1 | 14 |
Sınavlar | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Sınavlar | Ödev 1 | 1 | 2 | 2 |
Sınavlar | Final | 1 | 1 | 1 |
Sınavlar | Uygulama | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 51 | |||
*AKTS = (Toplam İş Yükü)/25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 2,0 |