Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Dili Türü Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Lojik Devreler Lab EEM273 Türkçe Zorunlu 3. Yarıyıl 0 + 2 1,0 2,0
Ön Koşul Dersleri
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Verilişi Zorunlu
Dersin Koordinatörü Doç. Dr. Fatih EVRAN, Arş. Gör. Yunus HINISLIOĞLU
Dersi Veren(ler) Arş. Gör. Yunus HINISLIOĞLU (Güz), Doç. Dr. Fatih EVRAN (Güz)
Dersin Amacı Bu dersin amacı öğrencilerin temel mantıksal elemanları, devreleri ve bunlar ile ilgili tasarım uygulamalarını laboratuvar ortamında gerçekleştirebilmelerini sağlamak ve teorik bilgilerini deneysel olarak doğrulamalarını sağlamaktır.
Dersin İçeriği LOJİK KAPILAR BOOLEAN CEBRİ TEOREMLERİ, TOPLAYICILAR ÇIKARICILAR, KODLAYICILAR VE KOD ÇÖZÜCÜLER ÇOĞULLAYICILAR VERİ SEÇİCİLER - BİLGİ KAYDIRICILAR KARŞILAŞTIRICILAR FLİP-FLOP DENEYLERİ - SAYICILAR ANALOG-DİJİTAL ÇEVİRİCİLER RAM HAFIZALAR
Ders Planı (Haftalık Konular)
Hafta Konular/Uygulamalar Yöntem
1. Hafta Oryantasyon eğitimi Ders Saati
2. Hafta LOJİK KAPILAR Uygulama
3. Hafta BOOLEAN CEBRİ TEOREMLERİ Uygulama
4. Hafta TOPLAYICILAR ÇIKARICILAR Uygulama
5. Hafta KODLAYICILAR VE KOD ÇÖZÜCÜLER Uygulama
6. Hafta ÇOĞULLAYICILAR ve DATA SEÇİCİLER Uygulama
7. Hafta BİLGİ KAYDIRICILAR Uygulama
8. Hafta DURUM PROBLEMLERİ
9. Hafta KARŞILAŞTIRICILAR Uygulama
10. Hafta FLİP-FLOP DENEYLERİ Uygulama
11. Hafta SAYICILAR Uygulama
12. Hafta ANALOG-DİJİTAL ÇEVİRİCİLER Uygulama
13. Hafta RAM HAFIZALAR Uygulama
14. Hafta Telafi deneyleri ve proje kontrol Uygulama
*Ara sınav ve final sınav tarihleri 14 haftalık ders işleyiş planında belirtilmemiştir. Ara sınav ve final sınav tarihleri Üniversitemiz Senatosu kararı ile akademik takvimde belirtilen tarihlerde yapılmaktadır.
Ders Öğrenme Kazanımları
# Öğrenme Kazanımı
1 Temel lojik kapılarını ve tasarımlarını bilir
2 Boolean cebri kullanarak sadeleştirme işlemlerini gerçekleştirir.
3 Matematiksel işlemleri ve tasarımlarını gerçekleştirilebilir.
4 Bileşimsel devre sistemlerini bilir ve amacına göre kullanır
5 Flip-Flop çeşitlerini bilir, ardışık sistemleri tasarlar
6 Lojik sistemlerde ADC ve DAC sistemlerini bilir
Ders - Program Yeterlilikleri İlişkileri
No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1 Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi.
2 Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3 Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
4 Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5 Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6 Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
7 Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9 Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
10 Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
11 Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik Katkı Düzeyi DK1 DK2 DK3 DK4 DK5 DK6 Ölçme Yöntemi
PY1 5 5 5 5 5 5 5 -
PY2 5 5 5 5 5 5 5 -
PY3 5 5 5 5 5 5 5 -
PY4 5 5 5 5 5 5 5 -
PY5 4 4 4 4 4 4 4 -
PY6 4 4 4 4 4 4 4 -
PY7 3 3 3 3 3 3 3 -
PY8 1 1 1 1 1 1 1 -
PY9 1 1 1 1 1 1 1 -
PY10 0 0 0 0 0 0 0 -
PY11 0 0 0 0 0 0 0 -
Kaynaklar
Ders Kitabı veya Notu
Diğer Kaynaklar
  • Darrell D. Rose "Digital Circuit Logic and Design Through Experimentation"
AKTS / İş Yükü Tablosu
Değerlendirme Yöntemi Etkinlik Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Etkinlik Ders Saati 14 2 28
Etkinlik Uygulama 14 1 14
Sınavlar Ara Sınav 1 1 1 1
Sınavlar Ödev 1 1 2 2
Sınavlar Final 1 1 1
Sınavlar Uygulama 1 5 5
Toplam İş Yükü 51
*AKTS = (Toplam İş Yükü)/25,5 Dersin AKTS Kredisi 2,0