Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Diferansiyel Denklemler | EEM269 | Türkçe | Zorunlu | 3. Yarıyıl | 4 + 0 | 4,0 | 6,0 |
Ön Koşul Dersleri | |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Oğuzhan DEMİRYÜREK |
Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Oğuzhan DEMİRYÜREK (Güz) |
Dersin Amacı | Adi diferansiyel denklemleri tanıma ve bunları çözme becerisi kazanma. |
Dersin İçeriği | Adi diferansiyel denklemler, lineer diferansiyel denklemler, çözüm yöntemleri |
Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
---|---|---|
1. Hafta | Temel tanımlar, ayrılabilir denklemler ve bu forma indirgenebilir denklemler | Sözel Anlatım Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati |
2. Hafta | Tam diferansiyel denklemler ve integral çarpanları | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Sözel Anlatım Ders Saati |
3. Hafta | Birinci mertebeden lineer denklemler | Sözel Anlatım Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati |
4. Hafta | Bazı özel tipte diferansiyel denklemler | Sözel Anlatım Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
5. Hafta | Yüksek mertebeden diferansiyel denklemler | Sözel Anlatım Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati |
6. Hafta | Lineer sabit katsayılı diferansiyel denklemler | Sözel Anlatım Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati |
7. Hafta | Belirsiz katsayılar yöntemi | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Sözel Anlatım Ders Saati |
8. Hafta | Lagrange sabitlerin değişimi yöntemi | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati Sözel Anlatım |
9. Hafta | Ters operatör yöntemi | Sözel Anlatım Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati |
10. Hafta | Değişken katsayılı diferansiyel denklemler | Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Sözel Anlatım |
11. Hafta | Kanonik forma indirgeme | Ders Saati Sözel Anlatım Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
12. Hafta | Tam denklemler | Ders Saati Sözel Anlatım Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
13. Hafta | Seri çözüm yöntemi | Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Sözel Anlatım |
14. Hafta | Lineer adi diferansiyel denklem sistemleri | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Sözel Anlatım Ders Saati |
# | Öğrenme Kazanımı |
1 | Diferansiyel denklemleri sınıflandırabilme, |
2 | Birinci ve yüksek mertebeden diferansiyel denklemleri sınıflandırabilme ve çözebilme, |
3 | Lineer diferansiyel denklemleri çözebilme, |
4 | Lineer diferansiyel denklem sistemlerini çözebilme |
No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | ✔ | |||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ✔ | |||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ✔ | |||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ✔ | |||||
5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ✔ | |||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | ✔ | |||||
7 | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ✔ | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | ✔ | |||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ✔ | |||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ✔ |
Program Yeterlilik | Katkı Düzeyi | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | Ölçme Yöntemi |
---|---|---|---|---|---|---|
PY1 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
PY2 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
PY3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY4 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY5 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY6 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY7 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY8 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY9 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY10 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
---|---|
Diğer Kaynaklar |
|
Değerlendirme Yöntemi | Etkinlik | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|---|
Sınavlar | Ara Sınav 1 | 1 | 1,5 | 1,5 |
Sınavlar | Ödev 1 | 6 | 4 | 24 |
Sınavlar | Ödev 2 | 5 | 4 | 20 |
Sınavlar | Final | 1 | 1,5 | 1,5 |
Sınavlar | Uygulama | 5 | 4 | 20 |
Sınavlar | Uygulama DS | 5 | 6 | 30 |
Sınavlar | Sınıf İçi Etkinlik | 14 | 4 | 56 |
Toplam İş Yükü | 153 | |||
*AKTS = (Toplam İş Yükü)/25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 6,0 |