Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilgisayar Programlama II | EEM265 | Türkçe | Zorunlu | 3. Yarıyıl | 3 + 1 | 4,0 | 4,0 |
Ön Koşul Dersleri | |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim ve , bilgisayar uygulaması |
Dersin Koordinatörü | Prof. Dr. Ali ÖZTÜRK, Dr. Öğr. Üyesi Enes KAYMAZ |
Dersi Veren(ler) | Doç. Dr. Mustafa DURSUN (Güz), Dr. Öğr. Üyesi Enes KAYMAZ (Güz), Prof. Dr. Uğur GÜVENÇ (Güz) |
Dersin Amacı | Dersin amacı program analiz ve çözümleme, program yazabilme ve bir sonuca farklı yollardan erişebilme, verimli program yazma, yazılan programın dökümantasyonu, anlaşılır ve düzgün kurallara uygun program yazabilme yeteneğinin kazanılması ayrıca program yazıldıktan sonra programın taranıp hata ayıklanabilmesinin yapılması, mümkün olduğunca modüler bir yazılım oluşturma yeteneğinin kazandırılması amaçlanmakta ve bununla ilgili MATLAB programında örnekler verilmektedir. Bu dersin amacı, öğrencilere MATLAB’da programlama mantığını oluşturmak ve nasıl program yazılabileceğini öğretmektir. |
Dersin İçeriği | MATLAB programının genel özellikleri, MATLAB editörünün görsel arayüzü, kullanımı, menüler, kısayollar, dosya oluşturma, MATLAB programının yapısı, operatörler ve temel matematiksel fonksiyonlar,vektörler ve matrisler, matris tanımlama, oluşturma ve matrislerde matematiksel ve aritmetik işlemler, iki boyutlu ve üç boyutlu grafiksel işlemler, grafiksel işlemlerde kullanılan komutlar, MATLAB ile programlama, fonksiyonlar, karşılaştırma ve döngü deyimleri (if-else, switch-case,while, for, while-break), Matlab tabanlı Simulink arayüzü ve kütüphanesi hakkında genel bilgiler, Simulink Uygulamaları. |
Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
---|---|---|
1. Hafta | MATLAB programramının genel özellikleri, MATLAB editörünün görsel arayüzü, kullanımı, menüler, kısayollar, dosya oluşturma, MATLAB programının yapısı. | |
2. Hafta | İşlem operatörleri ve temel matematiksel fonksiyonlar. | |
3. Hafta | Vektörler ve matrisler; matris tanımlama, oluşturma,matrisin üssünü, transpozesini ve tersini alma , rank determinant hesaplamaları. | |
4. Hafta | Matrislerde matematiksel ve aritmetik işlemler, lineer denklem sistemlerinin çözümü. | |
5. Hafta | Fonksiyon dosyası oluşturma. | |
6. Hafta | MATLAB ile grafiksel işlemler. | |
7. Hafta | İki boyutlu ve üç boyutlu grafikler | |
8. Hafta | MATLAB ile Programlama. | |
9. Hafta | MATLAB ile Programlama. | |
10. Hafta | Karşılaştırma İfadeleri (if-else, switch-case). | |
11. Hafta | Döngü Deyimleri (while, for, while-break). | |
12. Hafta | MATLAB ile programlama, karşılaştırma ifadeleri ve döngüler ile ilgili örnekler. | |
13. Hafta | Simulink arayüzü ve kütüphanesi hakkında genel bilgiler. | |
14. Hafta | Simulink Uygulamaları. |
# | Öğrenme Kazanımı |
1 | Matematik ve fen bilimleri hakkında genel kavrama yeteneği edinmek ve analitik düşünme alışkanlığı kazandırmak. |
2 | Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi ile bu amaca uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama yeteneği kazandırmak. |
3 | Güncel yazılım ve donanımları etkin bir biçimde kullanmak |
4 | MATLAB Programının genel özelliklerini ve kullanımını öğrenmek. |
5 | MATLAB aracılığıyla matematiksel işlemler gerçekleştirebilme yeteneği kazanmak. |
6 | MATLAB aracılığıyla genel programlama yeteneklerini geliştirmek. |
No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | ✔ | |||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ✔ | |||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ✔ | |||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ✔ | |||||
5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ✔ | |||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | ✔ | |||||
7 | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ✔ | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | ✔ | |||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ✔ | |||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ✔ | |||||
11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | ✔ |
Program Yeterlilik | Katkı Düzeyi | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | DK6 | Ölçme Yöntemi |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
PY1 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 0 | 0 | - |
PY2 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
PY3 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
PY4 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
PY5 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
PY6 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
PY7 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
PY8 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
PY9 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
PY10 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
PY11 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
---|---|
Diğer Kaynaklar |
|
Değerlendirme Yöntemi | Etkinlik | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|---|
Etkinlik | Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Etkinlik | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 6 | 1 | 6 |
Etkinlik | Uygulama | 14 | 1 | 14 |
Sınavlar | Ara Sınav 1 | 1 | 2 | 2 |
Sınavlar | Ödev 1 | 6 | 1 | 6 |
Sınavlar | Ödev 2 | 6 | 1 | 6 |
Sınavlar | Final | 1 | 2 | 2 |
Sınavlar | Uygulama | 10 | 1 | 10 |
Sınavlar | Uygulama DS | 7 | 1 | 7 |
Sınavlar | Sınıf İçi Etkinlik | 7 | 1 | 7 |
Toplam İş Yükü | 102 | |||
*AKTS = (Toplam İş Yükü)/25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 4,0 |