Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Elektrik Devreleri Lab II | EEM264 | Türkçe | Zorunlu | 4. Yarıyıl | 0 + 2 | 1,0 | 2,0 |
Ön Koşul Dersleri | |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Verilişi | Yüzyüze |
Dersin Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Mehmet UÇAR, Prof. Dr. Salih TOSUN |
Dersi Veren(ler) | |
Dersin Amacı | Alternatif Akım elektrik devreleri ile ilgili uygulama becerisi kazandırmak |
Dersin İçeriği | Ölçüm aygıtları ve deneylerin tanıtılması. AA Gerilim, Akım ve Güç ölçümü. AA RC, RL ve RLC devre analizleri. Transformatör özellikleri. Seri ve paralel rezonans devre uygulamaları. |
Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
---|---|---|
1. Hafta | Laboratuvar ölçüm aygıtlarının ve deney föylerinin tanıtılması ve grupların oluşturulması. | |
2. Hafta | Osiloskop ile Periyot, Frekans ve Gerlim Ölçme. | |
3. Hafta | AA Gerilim ve Akım Ölçümü. | |
4. Hafta | Alternatif Akım Altında RC Devre Analizi. | |
5. Hafta | Alternatif Akım Altında RL Devre Analizi. | |
6. Hafta | Alternatif Akım Altında RLC Devre Analizi. | |
7. Hafta | Alternatif Akım Devresinde Güç Ölçümü. | |
8. Hafta | Deney raporlarının değerlendirilmesi. | |
9. Hafta | Omik devrede ve RL devrede güç analizi. | |
10. Hafta | Transformatör Özelliklerinin Belirlenmesi. | |
11. Hafta | Seri Rezonans Devre Uygulaması. | |
12. Hafta | Paralel Rezonans Devre Uygulaması. | |
13. Hafta | Mazeretli öğrenciler için telafi deneylerinin yapılması | |
14. Hafta | Mazeretli öğrenciler için telafi deneylerinin yapılması |
# | Öğrenme Kazanımı |
1 | Kuramsal bilgileri laboratuvar ve proje çalışmalarıyla uygulamaya dönüştürmek |
2 | Takım içinde ve bireysel çalışabilme becerisi kazanmak |
3 | Elektrik-Elektronik Mühendisliği ile ilgili temel konularda bilgi birikimi oluşturmak |
4 | Sistemleri analiz etme ve tasarlama yeteneği ve becerisi kazandırmak |
No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ✔ | |||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ✔ | |||||
5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ✔ | |||||
7 | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ✔ |
Program Yeterlilik | Katkı Düzeyi | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | Ölçme Yöntemi |
---|---|---|---|---|---|---|
PY2 | 3 | 1 | 2 | 3 | 4 | - |
PY4 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY5 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY7 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
Ders Kitabı veya Notu | |
---|---|
Diğer Kaynaklar |
|
Değerlendirme Yöntemi | Etkinlik | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|---|
Sınavlar | Ara Sınav 1 | 8 | 1 | 8 |
Sınavlar | Final | 1 | 1 | 1 |
Sınavlar | Uygulama | 14 | 2 | 28 |
Sınavlar | Sınıf İçi Etkinlik | 14 | 1 | 14 |
Toplam İş Yükü | 51 | |||
*AKTS = (Toplam İş Yükü)/25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 2,0 |