Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Elektrik Devreleri Lab I | EEM263 | Türkçe | Zorunlu | 3. Yarıyıl | 0 + 2 | 1,0 | 2,0 |
Ön Koşul Dersleri | |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Verilişi | Yüzyüze |
Dersin Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Mehmet UÇAR, Prof. Dr. Salih TOSUN, Dr. Öğr. Üyesi Emre AVCI, Dr. Öğr. Üyesi Mehmet DUMAN |
Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Emre AVCI (Güz), Dr. Öğr. Üyesi Mehmet DUMAN (Güz), Dr. Öğr. Üyesi Mehmet UÇAR (Güz), Prof. Dr. Salih TOSUN (Güz) |
Dersin Amacı | Doğru Akım elektrik devreleri ile ilgili uygulama becerisi kazandırmak. |
Dersin İçeriği | Ölçüm aygıtları ve deneylerin tanıtılması. Kirşof’un akım ve gerilim yasalarının deneysel gösterimi. Düğüm gerilimleri, çevre akımları, süperpozisyon, Thevenin ve maksimum güç transferi yöntemlerinin deneysel uygulamaları. İşaret değiştiren, değiştirmeyen, toplayıcı ve fark alıcı işlemsel kuvvetlendirici devre uygulamaları. Seri ve paralel RL, RC ve RLC devrelerinin doğal ve basamak cevaplarının deneysel uygulamaları. |
Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
---|---|---|
1. Hafta | Grupların oluşturulması | |
2. Hafta | Laboratuvar ölçüm aygıtlarının ve deney föylerinin tanıtılması | |
3. Hafta | Ohm yasası ve Kirşof’un akım ve gerilim yasalarının uygulaması | |
4. Hafta | Dügüm gerilimleri yönteminin uygulaması | |
5. Hafta | Çevre akımları yönteminin uygulaması | |
6. Hafta | Süperpozisyon yönteminin uygulaması | |
7. Hafta | Thevenin/Norton eşdeğer devresinin bulunması uygulaması | |
8. Hafta | Deney raporlarının değerlendirilmesi | |
9. Hafta | Maksimum güç transferi teoreminin deneysel uygulaması | |
10. Hafta | İşaret değiştiren/değiştirmeyen, toplayıcı ve fark alıcı opamp devre uygulamaları | |
11. Hafta | Seri RL ve RC devrelerin doğal ve basamak cevaplarının deneysel uygulaması | |
12. Hafta | Paralel RL ve RC devrelerin doğal ve basamak cevaplarının deneysel uygulaması | |
13. Hafta | Seri ve Paralel RLC devrelerin doğal ve basamak cevaplarının deneysel uygulaması | |
14. Hafta | Mazeretli öğrenciler için telafi deneylerinin yapılması |
# | Öğrenme Kazanımı |
1 | Kuramsal bilgileri laboratuvar ve proje çalışmalarıyla uygulamaya dönüştürmek |
2 | Takım içinde ve bireysel çalışabilme becerisi kazanmak |
No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ✔ | |||||
7 | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ✔ |
Program Yeterlilik | Katkı Düzeyi | DK1 | DK2 | Ölçme Yöntemi |
---|---|---|---|---|
PY5 | 1 | 0 | 0 | - |
PY7 | 2 | 0 | 2 | - |
Ders Kitabı veya Notu | |
---|---|
Diğer Kaynaklar |
|
Değerlendirme Yöntemi | Etkinlik | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|---|
Sınavlar | Ara Sınav 1 | 8 | 1 | 8 |
Sınavlar | Final | 1 | 1 | 1 |
Sınavlar | Uygulama | 14 | 2 | 28 |
Sınavlar | Sınıf İçi Etkinlik | 14 | 1 | 14 |
Toplam İş Yükü | 51 | |||
*AKTS = (Toplam İş Yükü)/25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 2,0 |