Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Elektrik Devreleri II | EEM262 | Türkçe | Zorunlu | 4. Yarıyıl | 4 + 0 | 4,0 | 4,0 |
Ön Koşul Dersleri | |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Verilişi | Uzaktan - Yazılı Anlatım |
Dersin Koordinatörü | Prof. Dr. Salih TOSUN, Dr. Öğr. Üyesi Emre AVCI, Dr. Öğr. Üyesi Mehmet UÇAR |
Dersi Veren(ler) | |
Dersin Amacı | Alternatif akım devrelerinin çözüm yöntemlerinin verilmesi, RLC devreleri üzerinde devre çözüm uygulamalarını yapmak. Üç fazlı kavramı ve devrelere uygulanışını kavramak ve analizlerini yapmak. |
Dersin İçeriği | Alternatif akım devreleriyle ilgili temel kavramlar ve teoriler. AC devre denklemlerini oluşturma ve çözme. Alternatif akım, alternatif gerilim, faz ve faz farkı, Anlık-ortalama-etkin değerler, Fazör tanımı RLC devreleri üzerinde uygulama, Reaktif ve kompleks güç ve maksimum güç aktarımı, Üç fazlı devreler, Laplace dönüşümü ve devre çözümünde uygulamaları, Filtreler, İki kapılı devreler, Frekans cevabı. |
Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
---|---|---|
1. Hafta | Temel ifadeler ve kavramlar , Fazör kavramı | Uygulama Sözel Anlatım Ders Saati |
2. Hafta | Devre elemanlarının fazör bağlantıları, Fazör Diyagramları | Uygulama Sözel Anlatım Ders Saati |
3. Hafta | RLC Devreleri | Sözel Anlatım Uygulama Ders Saati |
4. Hafta | RLC Devreleri, Seri Paralel devreler | Ders Saati Uygulama Sözel Anlatım |
5. Hafta | RLC Devreleri, Seri Paralel devreler , Güç Tanımlamaları | Sözel Anlatım Uygulama Ders Saati |
6. Hafta | Görünür, Aktif, Reaktif güç tanımlamaları, Güç Katsayısının düzeltilmesi | Sözel Anlatım Uygulama Ders Saati |
7. Hafta | Üç Fazlı devreler | Uygulama Sözel Anlatım Ders Saati |
8. Hafta | Ara Sınav | |
9. Hafta | Dengeli, Dengesiz Üç Fazlı devreler, yük bağlantıları, güç ilişkileri | Sözel Anlatım Uygulama Ders Saati |
10. Hafta | Karşılıklı ve öz endüktans kavramı | Uygulama Sözel Anlatım Ders Saati |
11. Hafta | Filtre devreleri | Uygulama Sözel Anlatım Ders Saati |
12. Hafta | Değişken frekans tepkisinin analizi | Uygulama Sözel Anlatım Ders Saati |
13. Hafta | İki Kapılı Devreler, Laplace dönüşümü | Sözel Anlatım Uygulama Ders Saati |
14. Hafta | Laplace dönüşümü ve Laplace dönüşümünün devrelere uygulanması | Ders Saati Uygulama Sözel Anlatım |
# | Öğrenme Kazanımı |
1 | Alternatif akım devrelerinin analizini yapar |
2 | AC Elektrik devrelerinin çeşitli özelliklerini tanır |
3 | Elektrik Devre teoremlerini öğrenir |
4 | Üç fazlı sistemleri bilir, hesaplamalarını yapar |
5 | Güç kavramını ve çeşitlerini öğrenir |
No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | ✔ | |||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ✔ | |||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ✔ | |||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ✔ | |||||
5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ✔ | |||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | ✔ | |||||
7 | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ✔ | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | ✔ | |||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ✔ | |||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ✔ |
Program Yeterlilik | Katkı Düzeyi | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | Ölçme Yöntemi |
---|---|---|---|---|---|---|---|
PY1 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
PY2 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
PY3 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
PY4 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
PY5 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
PY6 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
PY7 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
PY8 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
PY9 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
PY10 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
---|---|
Diğer Kaynaklar |
|
Değerlendirme Yöntemi | Etkinlik | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|---|
Sınavlar | Ara Sınav 1 | 1 | 2 | 2 |
Sınavlar | Ödev 1 | 14 | 1 | 14 |
Sınavlar | Final | 1 | 2 | 2 |
Sınavlar | Sınıf İçi Etkinlik | 14 | 6 | 84 |
Toplam İş Yükü | 102 | |||
*AKTS = (Toplam İş Yükü)/25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 4,0 |