Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Elektrik Devreleri I | EEM261 | Türkçe | Zorunlu | 3. Yarıyıl | 4 + 0 | 4,0 | 4,0 |
Ön Koşul Dersleri | |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Verilişi | Türkçe |
Dersin Koordinatörü | Prof. Dr. Salih TOSUN, Dr. Öğr. Üyesi Mehmet UÇAR, Dr. Öğr. Üyesi Emre AVCI, Dr. Öğr. Üyesi Mehmet DUMAN |
Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Emre AVCI (Güz), Dr. Öğr. Üyesi Mehmet DUMAN (Güz), Dr. Öğr. Üyesi Mehmet UÇAR (Güz), Prof. Dr. Salih TOSUN (Güz) |
Dersin Amacı | Elektrik devre elemanlarını tanımak, temel devre yasalarını ve devre teoremleri ile devre çözümü yapmak, direnç devrelerinin ve dinamik devrelerin çözüm yöntemlerini öğrenmek |
Dersin İçeriği | Elektrik Devre Elemanları, Akım, Gerilim, Elektriksel fonksiyonlar, Güç, Enerji, Bağımlı kaynaklar, Opamp, Kirchoffun akım ve gerilim yasaları, Çevre akımları yöntemi, Düğüm gerilimleri yöntemi, Thevenin-Norton teoremi, Toplamsallık teoremi, Maksimum güç prensibi. Durum denklemleri yöntemi, Birinci mertebeden durum denklemlerinin analizi, İkinci mertebeden durum denklemlerinin analizi. |
Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
---|---|---|
0. Hafta | İşlemsel Yükselteçler | |
1. Hafta | Elektrik Devre Elemanları | Uygulama Sözel Anlatım Ders Saati |
2. Hafta | Akım, Gerilim, Elektriksel fonksiyonlar | Ders Saati Uygulama Sözel Anlatım |
3. Hafta | Güç, Enerji, Bağımlı kaynaklar, | Sözel Anlatım Uygulama Ders Saati |
4. Hafta | Güç, Enerji, Bağımlı kaynaklar | Ders Saati Sözel Anlatım Uygulama |
5. Hafta | Ohm kanunu, Kirchoffun akım ve gerilim yasaları | Ders Saati Uygulama Sözel Anlatım |
6. Hafta | Ohm kanunu, Kirchoffun akım ve gerilim yasaları | Uygulama Sözel Anlatım Ders Saati |
7. Hafta | İşlemsel Yükselteçler | Ders Saati Sözel Anlatım Uygulama |
8. Hafta | Çevre akımları yöntemi | Sözel Anlatım Uygulama Ders Saati |
9. Hafta | Düğüm gerilimleri yöntemi | Sözel Anlatım Uygulama Ders Saati |
10. Hafta | Thevenin-Norton teoremi | Uygulama Ders Saati Sözel Anlatım |
11. Hafta | Süperpozisyon teoremi, Maksimum güç prensibi. | Uygulama Sözel Anlatım Ders Saati |
12. Hafta | Kapasite ve Bobin | Ders Saati Uygulama Sözel Anlatım |
13. Hafta | Birinci mertebeden devrelerin analizi | Ders Saati Sözel Anlatım Uygulama |
14. Hafta | İkinci mertebeden devrelerin analizi | Sözel Anlatım Ders Saati Uygulama |
# | Öğrenme Kazanımı |
1 | Elektrik devre elemanlarını tanır |
2 | Elektrik devrelerinin çeşitli özelliklerini tanır. |
3 | Akım ve gerilim denklemlerini kurar ve çözer |
4 | Direnç devrelerini analiz ederek sonuçları yorumlar. |
5 | Devre teoremlerini öğrenir ve devreleri çözer. |
6 | Dinamik devrelerin geçici ve kalıcı çözümlerini bulur ve yorumlar. |
No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | ✔ | |||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ✔ | |||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ✔ | |||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ✔ | |||||
5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ✔ | |||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | ✔ | |||||
7 | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ✔ | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | ✔ | |||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ✔ | |||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ✔ |
Program Yeterlilik | Katkı Düzeyi | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | DK6 | Ölçme Yöntemi |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
PY1 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
PY2 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY3 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
PY4 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
PY5 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
PY6 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
PY7 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
PY8 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
PY9 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
PY10 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
---|---|
Diğer Kaynaklar |
|
Değerlendirme Yöntemi | Etkinlik | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|---|
Sınavlar | Ara Sınav 1 | 1 | 12 | 12 |
Sınavlar | Ödev 1 | 4 | 2 | 8 |
Sınavlar | Kısa Sınav 1 | 2 | 2 | 4 |
Sınavlar | Final | 1 | 13 | 13 |
Sınavlar | Uygulama | 13 | 4 | 52 |
Sınavlar | Sınıf İçi Etkinlik | 13 | 1 | 13 |
Toplam İş Yükü | 102 | |||
*AKTS = (Toplam İş Yükü)/25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 4,0 |