Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Elektrik Malzemeleri | EEM166 | Türkçe | Zorunlu | 2. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 2,0 |
Ön Koşul Dersleri | |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Verilişi | Yüzyüze |
Dersin Koordinatörü | Doç. Dr. Musa ÇADIRCI |
Dersi Veren(ler) | |
Dersin Amacı | Malzemelerin elektrik, manyetik ve optik özellikleri ve davranışlarını incelemek, içyapıların elektrik, manyetik ve optik özellikler üzerindeki etkilerini açıklamak bu dersin amaçları arasındadır. Malzemeler için genel karakteristik özellikleri belirlemek, mikro yapıları tanımakla mühendislikte malzeme seçimi açısından önemli kazanımlar sağlanacaktır. |
Dersin İçeriği | Malzemeye giriş, Malzeme türleri, Atomik yapı, atomlar arası bağlar, Kristal yapı Elektronik malzemeler, Bant yapıları ve teorisi, İletkenler, yarı-iletkenler, pn jonksiyonları, yalıtkanlar. İletkenlik ve oyuk ve elektron hareketliliği, Dielektrik malzemeler ve Polarizasyon, Diyot, LED, transistör temelleri., Malzemelerin manyetik özellikleri Süper iletkenlik, Malzemelerin optik özellikleri |
Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
---|---|---|
1. Hafta | Malzemeye giriş, Malzeme türleri | |
2. Hafta | Atomik yapı, atomlar arası bağlar | |
3. Hafta | Kristal yapı | |
4. Hafta | Elektronik malzemeler | |
5. Hafta | Bant yapıları ve teorisi | |
6. Hafta | İletkenler | |
7. Hafta | yarı-iletkenler, pn jonksiyonları. | |
8. Hafta | Yalıtkanlar | |
9. Hafta | İletkenlik ve oyuk ve elektron hareketliliği | |
10. Hafta | Dielektrik malzemeler ve Polarizasyon. | |
11. Hafta | Diyot, LED, transistör temelleri. | |
12. Hafta | Malzemelerin manyetik özellikleri | |
13. Hafta | Süper iletkenlik | |
14. Hafta | Malzemelerin optik özellikleri |
# | Öğrenme Kazanımı |
1 | Malzeme türlerini, atomik ve kristal yapılarını tanımlar; yapı ile özellikler arasındaki ilişkiyi açıklar. |
2 | Elektronik, iletken, yarı-iletken ve yalıtkan malzemelerin elektriksel özelliklerini ve bant yapısını yorumlar. |
3 | Elektron ve oyuk hareketliliği, iletkenlik ve dielektrik davranışı gibi elektriksel özellikleri açıklar ve analiz eder. |
4 | Diyot, LED ve transistör gibi temel yarı-iletken aygıtların yapısını ve çalışma prensiplerini açıklar. |
5 | Malzemelerin manyetik, süperiletken ve optik özelliklerini açıklar ve bu özelliklerin teknolojik uygulamalarla ilişkisini kurar. |
6 | Farklı malzeme özelliklerini analiz ederek, belirli mühendislik uygulamaları için uygun malzeme seçimi yapar. |
No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | ✔ | |||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ✔ | |||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ✔ | |||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ✔ | |||||
5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ✔ | |||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | ✔ | |||||
7 | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ✔ | |||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ✔ | |||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ✔ |
Program Yeterlilik | Katkı Düzeyi | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | DK6 | Ölçme Yöntemi |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
PY1 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 60 |
PY2 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 60 |
PY3 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 60 |
PY4 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 60 |
PY5 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 60 |
PY6 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 60 |
PY7 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 60 |
PY9 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 60 |
PY10 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 60 |
Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
---|---|
Diğer Kaynaklar |
|
Değerlendirme Yöntemi | Etkinlik | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|---|
Etkinlik | Ders Saati | 1 | 28 | 28 |
Etkinlik | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 1 | 10 | 10 |
Etkinlik | Araştırma | 1 | 10 | 10 |
Sınavlar | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Sınavlar | Ara Sınav 2 | 1 | 1 | 1 |
Sınavlar | Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 51 | |||
*AKTS = (Toplam İş Yükü)/25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 2,0 |