Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilgisayar Destekli Çizim | EEM163 | Türkçe | Zorunlu | 1. Yarıyıl | 2 + 2 | 3,0 | 4,0 |
Ön Koşul Dersleri | |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Verilişi | Teorik ve uygulama |
Dersin Koordinatörü | Prof. Dr. Suat SARIDEMİR |
Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. Suat SARIDEMİR (Güz) |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, klasik teknik resim kurallarının öğretilmesi ile beraber dünyada en yaygın kullanılan Bilgisayar Destekli Tasarım ve Çizim programı olan AutoCAD yardımıyla çizimlerin nasıl gerçekleştirileceğinin öğretilmesidir. |
Dersin İçeriği |
Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
---|---|---|
1. Hafta | Teknik Resim´e Giriş-AutoCAD´in Çalışma İlkeleri | Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Uygulama |
2. Hafta | Basit geometrik çizimler-AutoCAD´le Temel Çizimler | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati Uygulama |
3. Hafta | Basit geometrik çizimler-AutoCAD´le Temel Çizimler | Uygulama Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
4. Hafta | Basit geometrik çizimler-AutoCAD´le Temel Çizimler | Uygulama Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
5. Hafta | Standart (norm) yazı-AutoCAD´le Temel Çizimler ve Yazı | Ders Saati Uygulama Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
6. Hafta | Çizgi çeşitleri ve grupları-AutoCAD´le katmanlar, çizgiler | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati Uygulama |
7. Hafta | Ölçekler ve ölçülendirme prensipleri-AutoCAD´le ölçülendirme | Uygulama Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati |
8. Hafta | Ara sınav | Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Uygulama |
9. Hafta | Perspektiften üç görünüş çıkarma | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Uygulama Ders Saati |
10. Hafta | Perspektiften üç görünüş çıkarma uygulamaları | Uygulama Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati |
11. Hafta | Perspektiften üç görünüş çıkarma uygulamaları | Uygulama Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati |
12. Hafta | Perspektiften üç görünüş çıkarma uygulamaları | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati Uygulama |
13. Hafta | Kesitli görünüşler-AutoCAD´de kesit görünüşler elde etme | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Uygulama Ders Saati |
14. Hafta | Kesitli görünüşler-AutoCAD´de kesit görünüşler elde etme | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Uygulama Ders Saati |
# | Öğrenme Kazanımı |
1 | Teknik resim temel ilkelerini kavrar |
2 | Geometrik çizimleri yapar |
3 | Bilgisayar kullanarak çizim yapabilir |
4 | Perspektiften üç görünüş çıkarır |
No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | ✔ | |||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ✔ | |||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ✔ | |||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ✔ | |||||
5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ✔ | |||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | ✔ | |||||
7 | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ✔ | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | ✔ | |||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ✔ | |||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ✔ | |||||
11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | ✔ |
Program Yeterlilik | Katkı Düzeyi | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | Ölçme Yöntemi |
---|---|---|---|---|---|---|
PY1 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
PY2 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY3 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
PY4 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
PY5 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
PY6 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
PY7 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
PY8 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
PY9 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
PY10 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
PY11 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
---|---|
Diğer Kaynaklar |
|
Değerlendirme Yöntemi | Etkinlik | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|---|
Etkinlik | Ders Saati | 14 | 4 | 56 |
Etkinlik | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 2 | 7 | 14 |
Etkinlik | Uygulama | 2 | 14 | 28 |
Sınavlar | Ara Sınav 1 | 1 | 2 | 2 |
Sınavlar | Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 102 | |||
*AKTS = (Toplam İş Yükü)/25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 4,0 |