Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Elektrik Elektronik Mühendisliğine Giriş | EEM161 | Türkçe | Zorunlu | 1. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 2,0 |
Ön Koşul Dersleri | |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Verilişi | yüz yüze |
Dersin Koordinatörü | Doç. Dr. Uğur HASIRCI |
Dersi Veren(ler) | Doç. Dr. Uğur HASIRCI (Güz) |
Dersin Amacı | Dersin amacı öğrencilere Elektrik-Elektronik Mühendisliği mesleğinin tanıtılması ve meslek ile ilgili temel düzeyde ana konuları tanıtmak böylece bir bakış açısı kazandırarak adaptasyon ve motivasyon sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Elektrik ve Elektronik Mühendisliği Mesleği, Üniversite ve Bölümün tanıtımı, Elektrik Elektronik Mühendisliği’nde kullanılan temel birimler, elektrik sistemlerinde kullanılan devre elemanlarının tanıtılması, Ohm Kanunu, Kirchoff’un Akım ve Gerilimler yasası, ölçme koruma sistemleri, yarıiletken aygıtlar ve elektronik sistemlerin temelleri, elektrik makineleri ve elektrik güç sistemleri, programlama ve bilgisayar sistemlerinin tanıtılması ve sayı sistemleri |
Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
---|---|---|
1. Hafta | Üniversite, Fakülte ve Bölüm tanıtımı, (öğrenci yönetmelikleri tanıtımı) | |
2. Hafta | Meslek tanıtımı iş imkanları ilgili kurum ve kuruluşlar anabilim dallarının tanıtımı | |
3. Hafta | Temel (SI) ve türetilmiş birim sistemleri, iş , güç, enerji, kuvvet , klomb yasası, akım, gerilim iletken, yalıtkan , basit elektrik devresi | |
4. Hafta | Malzemeler (paramanyetik , diamanyetik, ferromanyatik malzamaler), basit manyetik devre | |
5. Hafta | Direnç devreleri ,direnç çeşitleri, ohm yasası, seri paralel devreler, kirşof akım ve gerilimler yasası | |
6. Hafta | elektrik ölçme cihazları elektrik kazaları, ilk yardım, topraklama, yalıtım, koruma cihazları | |
7. Hafta | Kondansatör, bobinler, temel AC devreler | |
8. Hafta | Haberleşme Sistemleri | Sözel Anlatım Görsel Sunum Ders Saati |
9. Hafta | Yarı iletkeler elektronik malzemelerin tanıtımı ve güç elektroniğin temelleri | |
10. Hafta | Mantık devreleri ve sayı sistemleri | |
11. Hafta | Elektrik makinalarının temelleri | |
12. Hafta | Güç Sistemlerinin temelleri ( üretim iletim dağıtım) | |
13. Hafta | Programlamanın temelleri algoritma ve programlama dilleri tanıtımı | |
14. Hafta | Haberleşme sistemlerinin temelleri |
# | Öğrenme Kazanımı |
1 | Matematik, Fen bilimleri ve Elektrik-Elektronik mühendisliği konularında yeterli altyapıya sahip olma; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanabilme becerisine sahiptir. |
2 | Elektrik Elektronik Mühendisliği alanında edindiği bilgi ve becerileri problem çözmede kullanabilmek; analitik ve stratejik düşünerek uygulamaya geçirebilmek |
3 | Mühendislik ile diğer bilimler arasındaki bağlantıyı kurar ve böylece karar verme ve uygulamada bilgiyi disiplinler arası olarak değerlendirir. |
4 | Elektrik Elektronik Mühendisliği alamnda edindiği bilgi ve becerileri sorgulayabilmek, eleştirel bakış açısına sahip olabilmek. |
5 | Elektrik Elektronik Mühendisliği alanının gerektirdiği algoritma ve teknikleri ve geçmiş verileri analiz ederek, yeni durumlar karşısında akıllı algılama ve tahmin yöntemlerini kullanabilmek |
No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | ✔ | |||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ✔ | |||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ✔ | |||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ✔ | |||||
5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ✔ | |||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | ✔ | |||||
7 | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ✔ | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | ✔ | |||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ✔ | |||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ✔ | |||||
11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | ✔ |
Program Yeterlilik | Katkı Düzeyi | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | Ölçme Yöntemi |
---|---|---|---|---|---|---|---|
PY1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | - |
PY2 | 3 | 2 | 3 | 4 | 4 | 1 | - |
PY3 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 3 | - |
PY4 | 2 | 3 | 4 | 5 | 3 | 2 | - |
PY5 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | - |
PY6 | 4 | 3 | 2 | 4 | 5 | 4 | - |
PY7 | 4 | 3 | 2 | 4 | 5 | 4 | - |
PY8 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 5 | - |
PY9 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 5 | - |
PY10 | 4 | 3 | 4 | 5 | 3 | 4 | - |
PY11 | 3 | 2 | 3 | 4 | 4 | 3 | - |
Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
---|---|
Diğer Kaynaklar |
|
Değerlendirme Yöntemi | Etkinlik | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|---|
Etkinlik | Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Etkinlik | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 14 | 1 | 14 |
Etkinlik | Sözel Anlatım | 7 | 1 | 7 |
Sınavlar | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Sınavlar | Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 51 | |||
*AKTS = (Toplam İş Yükü)/25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 2,0 |