| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Yönetim ve Organizasyon | İŞL3170 | Türkçe | Zorunlu | 3. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 3,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
| Dersin Verilişi | Yüz Yüze |
| Dersin Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Zuhal KURBAN |
| Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Zuhal KURBAN (Güz) |
| Dersin Amacı | Ders, yönetim ve organizasyon kavramlarını öğretmek, yönetimin tarihsel gelişimini öğretmek, organizasyonların kuruluş şekli ve yönetim uygulamasıyla ilgili çeşitli yaklaşım modelleri öğretmek. |
| Dersin İçeriği | Yönetim Tanımı; Yönetim Sürecinin Temel Özellikleri; İşletmeler İçin Önemi; Benzer Kavramlarla Karşılaştırma; Yönetim Biliminin Gelişimi; Modern Yönetim Akımları; Yönetim Düşüncesi ve Örgüt Kuramı; Karşılaştırma ve Değerlendirme; Yönetim Sistemi; Yönetimde Karar Alma; Yetki ve Güç Kavramları; Özellikleri; Yetki Göçerimi; Organizasyon Kavramı: Özellikleri, İlkeleri, Organizasyon süreci ve planlama süreci ile karşılaştırma, Bölümlendirme, Kadrolama; Özellikleri, Kadrolama süreci; Yöneltme: Özellikleri, Yöneltme süreci; Organizasyon Yapıları; Klasik Yaklaşımdan Günümüze Organizasyon Yapılarındaki Değişim; Karşılaştırma; Koordinasyon; Denetim: Özellikleri, Denetim süreci. |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | İnsan kaynakları konusunda teorik bilgilere sahip olmak |
| 2 | Bu bilgiler ışığında pratikte uygulananlara eleştirel bir gözle bakabilme becerisi kazanmak |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Yönetimle ilgili temel kavramlar | |
| 2. Hafta | Yönetsel Düşüncenin Tarihsel Gelişimi | |
| 3. Hafta | Bilimsel çalışmalar öncesi | |
| 4. Hafta | Klasik Yaklaşım | |
| 5. Hafta | Neoklasik Yaklaşım | |
| 6. Hafta | Modern Yönetim Yaklaşımı | |
| 7. Hafta | Stratejik Yönetim | |
| 8. Hafta | Ara sınav | |
| 9. Hafta | Örgüt ve Çevre | |
| 10. Hafta | Yönetsel İşlevler | |
| 11. Hafta | Planlama | |
| 12. Hafta | Örgütleme | |
| 13. Hafta | Yöneltme ve Etkileme | |
| 14. Hafta | Kontrol |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 4 | 4 İşletme içinde tanımı iyi yapılmış problemlerin çözümü için gerekli olan verileri tanımlama, toplama ve kullanmayı etkin bir biçimde yapabilmek; pratik uygulamalarda gereken teorik bilgileri, el ve/veya düşünsel becerileri kullanabildiğini göstermek, | ✔ | |||||
| 6 | 6 İşletme ile ilgili alanlarda bağımsız olarak öğrenmeyi ve öğrendiklerini uygulayabildiğini göstermek, | ✔ | |||||
| 11 | 11 Alanı ile ilgili konularda, sosyal sorumluluk, etik değerler ve sosyal güvenlik hakları bilgisi ve bilincine sahip olma, | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 |
|---|---|---|
| PY4 | 4 | 4 |
| PY6 | 3 | 3 |
| PY11 | 5 | 5 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| Güz Dönemi | |||
| Sorumlu Personel | Grup | Değerlendirme Yöntemi | Yüzde |
|---|---|---|---|
| Dr. Öğr. Üyesi Zuhal KURBAN | Vize | 30,00 | |
| Dr. Öğr. Üyesi Zuhal KURBAN | Final | 70,00 | |
| Toplam | 100,00 | ||
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 14 | 2 | 28 |
|
Ders Dışı |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 8 | 1 | 8 |
| Araştırma | 8 | 1 | 8 | |
| Diğer Faaliyetler | 13 | 1 | 13 | |
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 3 | 3 |
| Final | 1 | 5 | 5 | |
| Sınıf İçi Etkinlik | 12 | 1 | 12 | |
| Toplam İş Yükü | 77 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 3,0 | ||