Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Dili Türü Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Pazarlama İlkeleri İŞL3152 Türkçe Zorunlu 3. Yarıyıl 2 + 1 3,0 4,0
Ön Koşul Dersleri
Dersin Seviyesi Ön Lisans
Dersin Verilişi yüz yüze
Dersin Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Halil İbrahim YAZGAN
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi Halil İbrahim YAZGAN (Güz)
Dersin Amacı Pazarlama kavramının ve işletmenin pazarlama faaliyetleri kapsamında nelerin yer aldığının kavranması
Dersin İçeriği Pazarlama kavramının tanımı, pazarlama faaliyetlerinin etkilendiği çevresel şartların incelenmesi, pazarlama karmasının anlatılması
Ders Öğrenme Kazanımları
# Öğrenme Kazanımı
1 Tüketici davranışlarını anlayabilme, yorumlayabilme ve pazarlama programlarının şekillendirilmesinde kullanabilme
1 Tüketici davranışlarını anlayabilme, yorumlayabilme ve pazarlama programlarının şekillendirilmesinde kullanabilme
2 Bir işletmenin pazarlama faaliyetlerini analiz edebilme
2 Bir işletmenin pazarlama faaliyetlerini analiz edebilme
3 Pazarlama yönetiminin anlaşılması, strateji geliştirme ve denetim konularının kavranması
3 Pazarlama yönetiminin anlaşılması, strateji geliştirme ve denetim konularının kavranması
4 Pazarlama karması elemanlarını (ürün, fiyat, dağıtım, ve tutundurma çabaları ) bilir.
4 Pazarlama karması elemanlarını (ürün, fiyat, dağıtım, ve tutundurma çabaları ) bilir.
5 Pazarlamada uygulanabilecek kontrol yöntemlerini bilir.
5 Pazarlamada uygulanabilecek kontrol yöntemlerini bilir.
Ders Planı (Haftalık Konular)
Hafta Konular/Uygulamalar Yöntem
1. Hafta Pazarlamada Temel Kavramlar
2. Hafta Pazarlama Yönetimi Anlayışları
3. Hafta Pazarlamanın mikro ve makro Çevre Faktörleri
4. Hafta Pazarlama araştırması ve pazarlama bilgi sistemi
5. Hafta Pazar Türleri ve özellikleri
6. Hafta Pazarlama araştırması süreci
7. Hafta Pazarlama karması
8. Hafta ARA SINAV
9. Hafta Ürün ve hizmet, ürün yaşam süreci aşamaları
10. Hafta Ürün kararları; marka, ambalaj, etiket
11. Hafta Fiyat ve fiyatlandırma
12. Hafta Dağıtım ve dağıtım kanalları
13. Hafta Tutundurma bileşenleri
14. Hafta Hizmet pazarlama karması elemanları
*Ara sınav ve final sınav tarihleri 14 haftalık ders işleyiş planında belirtilmemiştir. Ara sınav ve final sınav tarihleri Üniversitemiz Senatosu kararı ile akademik takvimde belirtilen tarihlerde yapılmaktadır.
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik DK1 DK2 DK3 DK4 DK5
Kaynaklar
Ders Kitabı veya Notu Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır.
Diğer Kaynaklar
  • PAZARLAMA İLKELERİ, Prof.Dr.İrfan SÜER, Mal ve Hizmet Pazarlama Dr.Bora GÖKTAŞ
Değerlendirme Yöntemi
Güz Dönemi
Sorumlu Personel Grup Değerlendirme Yöntemi Yüzde
Dr. Öğr. Üyesi Halil İbrahim YAZGAN Vize 40,00
Dr. Öğr. Üyesi Halil İbrahim YAZGAN Final 60,00
Toplam 100,00
AKTS / İş Yükü Tablosu
AKTS / İş Yükü Tablosu Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders İçi
Ders Saati (14 Hafta) 13 3 39
Ders Dışı
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları 13 2 26
Araştırma 8 2 16
Diğer Faaliyetler 8 1 8
Sınavlar
Ara Sınav 1 1 5 5
Final 1 8 8
Toplam İş Yükü 102
*AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 Dersin AKTS Kredisi 4,0