Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Yiyecek İçecek Servisi II | TOİ4190 | Türkçe | Zorunlu | 4. Yarıyıl | 2 + 2 | 3,0 | 5,0 |
Ön Koşul Dersleri | |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Verilişi | Yüz-yüze |
Dersin Koordinatörü | Doç. Dr. Züleyhan BARAN |
Dersi Veren(ler) | |
Dersin Amacı | Dersin esas amacı, öğrencilere genel olarak bardaki çalışma sasları ve kuralları konusunda bilgi vermektetir. Misafir ilişkileri hususunda da yeterli düzeyde davranış kuralları konusunda bilgilenrimeler yapılmakla birlikte, her misafir grubuna yönelik davranışlar geliştirmesine yönelik yönlendirmeler yapılmaktadır. Ayrıca öğrencilerin barda, hızlı ve göze hoş gelen estetik çalışma prensipleri konularında da açıklayıcı bilgiler edindirilmesi hedeflenmektedir. Bunlara ilaveten, uluslar arası düzeyde alkollü ve alkolsüz kokteylleri hazırlama konusunda yetişmiş ve kendi spesiyalitelerini üretebilen öğrenci profilinin oluşması temel olarak hedeflenmektedir. |
Dersin İçeriği | Derste, öğrenciye, bar çeşitleri hakkında bilgi verilir, yiyecek içcek malzeme ve ekipmanları detaylı ifade edilir, Mutfaktaki hiyerarşik yapı tanıtılır, kılık, kıyafet, temizlik hijyen ve iş bölümleri konusunda bilgiler sunulur, Kokteyl reçeteleri, öğretilir ve oluşturma konusunda örnekler verilir, barda denetim ve maliyetleme konusu gösterilir, yoğunluklu uygulamalarla ders pekiştirilir. |
# | Öğrenme Kazanımı |
1 | Yiyecek İçecek İşletmelerinin işleyişini öğrenmek |
2 | Organizasyon sistemini oluşturmak |
3 | Yiyecek İçecek üretimi hakkında bilgi sahibi olmak |
4 | Servis işlemlerini planlamak ve yürütmek |
5 | Yiyecek içecek maliyet hesaplamalarına vakıf olmak |
6 | Hijyen ve sanitasyon kurallarını uygulamak |
7 | Müşteri ilişkilerini yönetmek |
Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
---|---|---|
1. Hafta | İŞLETMECİLİK İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR | |
2. Hafta | İŞLETMENİN ÇEVRESİ VE İŞLETME YÖNETİMİ | |
3. Hafta | YİYECEK İÇECEK İŞLETMELERİNDE DEKORATİF VE İŞLEVSEL TASARIM | |
4. Hafta | YİYECEK İÇECEK İŞLETMELERİNİN SINIFLANDIRILMASI ve ORGANİZASYON YAPILARI | |
5. Hafta | ÇALIŞAN PERSONELİN ÖZELLİKLERİ VE İŞ TANIMLARI | |
6. Hafta | YİYECEK İÇECEK SERVİSİNDE KULLANILAN MALZEMELER | |
7. Hafta | YİYECEK İÇECEK İŞLETMELERİNDE HİJYEN - SANİTASYON - İŞ GÜVENLİĞİ | |
8. Hafta | ARA SINAV | |
9. Hafta | YİYECEK İÇECEK İŞLETMELERİNDE MİSE EN PLACE (ÖN HAZIRLIK) | |
10. Hafta | YİYECEK İÇECEK İŞLETMELERİNDE REZARVASYON, SERVİS YÖNTEMLERİ, SERVİS AKIŞ DÜZENİ | |
11. Hafta | SERVİS DEPARTMANINDA İLETİŞİM VE İŞBİRLİĞİ | |
12. Hafta | İÇECEKLERİN SINIFLANDIRILMASI ve SERVİSE HAZIRLANIŞ ŞEKİLLERİ | |
13. Hafta | YİYECEK İÇECEK ÜRETİM SÜRECİ MALİYET VE SATIŞ ANALİZLERİ | |
14. Hafta | GENEL TEKRAR |
No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | 1. Turizm ve otel işletmeciliğinin bileşenlerini, sosyolojik, ekonomik, kültürel sonuçlarını ve farklı disiplinler arasındaki etkileşimi ve bağıntıyı öğrenir. | ✔ | |||||
2 | Turizm ve Otelcilik sektöründeki departman ve departmanlar arası işleyişi ve çalışma esaslarını kavrar. | ✔ | |||||
3 | Mesleki araç ve gereçleri uygulamalı olarak kullanabilme becerisini elde eder. | ✔ | |||||
4 | Mesleki terimleri ve jargonları öğrenerek, teorik bilgileri kullanabilir | ✔ | |||||
5 | Turizm ve otelcilik sektöründeki yenilikleri gelişmeleri takip ederek, değerlendirme yapabilme becerisi geliştirir ve meydana gelen olaylar karşısında yorumlamada bulunur. | ✔ | |||||
6 | Çözümsüzlük ve kriz anlarında aktif çözümleme ve doğru karar verebilme becerisine sahip olur. | ✔ | |||||
7 | Yönetimin fonksiyonlarını, etkin kullanmayı öğrenerek, girişimci ve yaratıcı düşünebilme kabiliyetini elde eder. | ✔ | |||||
8 | Turizm ve Otelcilik endüstrisini oluşturan unsurlar ve mevzuat hakkında detaylı bilgilere vakıf olur. | ✔ | |||||
10 | Analitik düşünme kabiliyetini geliştirme aynı zamanda karmaşık konularda analiz yapabilme konusunda turizm sektörünün kendine has özelliklerini kavrar. | ✔ | |||||
11 | Turizm ve otelcilik sektörü içerisinde yer alan birimlerde iletişim kanallarını usulüne uygun kullanabilme ve beşeri ilişkileri en üst noktada tutabilme bilgisine sahip olur. | ✔ |
Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | DK6 | DK7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
PY1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
PY2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
PY3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
PY4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
PY5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
PY6 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
PY7 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
PY8 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
PY10 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
PY11 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
---|---|
Diğer Kaynaklar |
|
AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
---|---|---|---|---|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 14 | 4 | 56 |
Ders Dışı |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 14 | 2 | 28 |
Araştırma | 14 | 1 | 14 | |
Diğer Faaliyetler | 14 | 1 | 14 | |
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 0,5 | 0,5 | |
Sınıf İçi Etkinlik | 14 | 1 | 14 | |
Toplam İş Yükü | 127,5 | |||
*AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 5,0 |