| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Yabancı Dil I | YDB1113 | Türkçe | Zorunlu | 1. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 2,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| Dersin Koordinatörü | Öğr. Gör. Osman GÖKTAŞ |
| Dersi Veren(ler) | Öğr. Gör. Osman GÖKTAŞ (Güz) |
| Dersin Amacı | Öğrencilere temel gramer yapılarını ilgili konu anlatımları ve egzersizlerin yardımı ile öğretmek ve belirli bir düzeyde İngilizce okuma- anlama- yazma becerilerini geliştirmek. |
| Dersin İçeriği | Dersin ve yabancı dil olarak İngilizcenin tanımı am/is/are: “Olmak” fiilinin tüm öznelere göre çekimi, tekil ve çoğul kullanımların İyelik eki ‘s kullanımı Aile üyeleri (anne, baba, kardeş vb.) Geniş Zaman birinci bölüm İş ve meslekler ve bunların tanımları Geniş Zaman ikinci bölüm “Nerelisin?” sorusu ve cevapları Zaman sıklık zarfları: lways, sometimes, never vb. Tekil ve çoğul halleri ile “var” kalıbı: There is ve there are Bu, şu, bunlar ve şunlar işaret sıfatları: This, that, these, those “Nerede yaşıyorsun?” sorusu ve cevapları Oturma odası, mutfak vb. Ev bölümlerinin adları -e bilmek yapısının (can, can't) olumlu ve olumsuz halleri / olumlu, olumsuz cümle yapıları ve sorular Kelime bilgisi ve telaffuz Olmak fiilinin ve -ebilmek yapısının geçmiş zaman haller: was/were, and could/couldn't. Fiyat sormak: How much...? Geçmiş Zaman Fiillerin düzenli ve düzensiz halleri Olmak (TO BE) fiilinin geçmiş zaman halleri:was, were |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Anahtar kelimeler yardımı ile verilen zamanları ayırt etmek ve kullanabilmek. |
| 2 | Farklı zamanlarda olumlu- olumsuz ve soru cümleleri oluşturabilmek. |
| 3 | Cümledeki karışık ögeleri İngilizce cümle yapısına göre doğru sıralayabilmek. |
| 4 | Temel konularda diyaloglar oluşturabilmek. |
| 5 | Yeni kelimeler öğrenebilmek. |
| 6 | Artan kelime bilgisi ile cümle, paragraf ve metin düzeyinde okuduğunu anlayabilmek. |
| 7 | İlgili konularda verilen kalıpların yardımıyla paragraf ve metin düzeyinde yazma becerilerinin geliştirebilmek. |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Dersin ve yabancı dil olarak İngilizcenin tanımı | Sunum (Hazırlık), Görüşme |
| 2. Hafta | am/is/are: “Olmak” fiilinin tüm öznelere göre çekimi, tekil ve çoğul kullanımları | Sunum (Hazırlık), Görüşme |
| 3. Hafta | İyelik eki ‘s kullanımı | Sunum (Hazırlık), Görüşme |
| 4. Hafta | Aile üyeleri (anne, baba, kardeş vb.) | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 5. Hafta | Geniş Zaman birinci bölüm | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 6. Hafta | İş ve meslekler ve bunların tanımları Geniş Zaman ikinci bölüm | Sunum (Hazırlık), Görüşme |
| 7. Hafta | “Nerelisin?” sorusu ve cevapları Zaman sıklık zarfları: always, sometimes, never vb. | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 8. Hafta | Ara sınav | |
| 9. Hafta | Tekil ve çoğul halleri ile “var” kalıbı: There is ve there are | Sunum (Hazırlık), Görüşme |
| 10. Hafta | Bu, şu, bunlar ve şunlar işaret sıfatları: This, that, these, those | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 11. Hafta | Nerede yaşıyorsun?” sorusu ve cevapları Oturma odası, mutfak vb. Ev bölümlerinin adları | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 12. Hafta | -e bilmek yapısının (can, can't) olumlu ve olumsuz halleri / olumlu, olumsuz cümle yapıları ve sorular | Sunum (Hazırlık), Görüşme |
| 13. Hafta | Kelime bilgisi ve telaffuz Olmak fiilinin ve -ebilmek yapısının geçmiş zaman haller: was/were, and could/couldn't. Fiyat sormak: How much...? | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 14. Hafta | Geçmiş Zaman Fiillerin düzenli ve düzensiz halleri, Olmak (TO BE) fiilinin geçmiş zaman halleri:was, were | Sunum (Hazırlık), Görüşme |
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | DK6 | DK7 |
|---|
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 11,5 | 11,5 |
| Final | 1 | 11,5 | 11,5 | |
| Sınıf İçi Etkinlik | 14 | 2 | 28 | |
| Toplam İş Yükü | 51 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 2,0 | ||