Rapor Tarihi: 22.12.2025 17:51
| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Araştırma Yöntemleri | SBK501 | Türkçe | Zorunlu | 3 + 0 | 3,0 | 7,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisansüstü |
| Dersin Verilişi | YÜZYÜZE |
| Dersin Koordinatörü | Doç. Dr. Ömer LİMANLI |
| Dersi Veren(ler) | Doç. Dr. Ömer LİMANLI (Güz) |
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencilere araştırma yöntemleri ve bu yöntemlerin çeşitli alanlardaki uygulamaları hakkında bütüncül bir bakış açısı kazandırmaktır. Hem nitel hem de nicel yaklaşımların incelenmesi yoluyla, öğrenciler araştırmayı etkili bir şekilde tasarlamak, yürütmek ve analiz etmek için gerekli becerileri kazanacaklardır. |
| Dersin İçeriği |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Bilimsel Araştırmanın Temellerinin Anlaşılması: Araştırma sorunun belirlenmesi, hipotezlerin oluşturulması ve alanyazın taramasının yapılması da dahil olmak üzere araştırma desenlerinin temelleri konusunda sağlam bir altyapıya sahip olmak. |
| 2 | Çeşitli Yöntemlerin Öğrenilmesi: Öğrencilerin, aralarında sözlü tarih, anket, grup görüşmesi ve yarı-deneysel araştırma yöntemlerinin yer aldığı çeşitli yaklaşımlara aşinalık kazanması. |
| 3 | Araştırma Etiğine Uyumun Benimsenmesi: Bilimsel araştırma süreçlerinde sıklıkla karşılaşılan etik ihlallerin anlaşılmasını sağlamak. |
| 4 | Edinimlerin Uygulamaya Dökülmesi: Derste öğrenilen yaklaşımların kullanılarak öğrencilerin araştırma sürecini fikir aşamasından sunum aşamasına kadar deneyimlemelerini sağlamak. |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Araştırma Sürecine Kısa Bir Bakış | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma |
| 2. Hafta | Alanyazın Taraması | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma |
| 3. Hafta | Araştırma Probleminin Oluşturulması | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma |
| 4. Hafta | Değişkenlerin Belirlenmesi | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma |
| 5. Hafta | Hipotez Oluşturma | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma |
| 6. Hafta | Araştırma Deseni ve Desen Seçimi – 1 | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma |
| 7. Hafta | Araştırma Deseni ve Desen Seçimi – 2 | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma |
| 8. Hafta | Veri Toplama Yönteminin Seçimi | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma |
| 9. Hafta | Tutum Ölçeklerini Kullanarak Veri Toplama | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma |
| 10. Hafta | Örneklem Seçimi | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma |
| 11. Hafta | Araştırma Önerisi Nasıl Yazılır | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma |
| 12. Hafta | Veri Toplamada Etik Sorunlar | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma |
| 13. Hafta | Verilerin İşlenmesi ve Sunumu | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma |
| 14. Hafta | Araştırma Raporunun Yazımı | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanında temel araştırmaları yapabilir Kamu ve özel kesimin ihtiyaç duyduğu nitelikli insan kaynağını yeteneklerine sahip olur. | ✔ | |||||
| 2 | Kamu ve özel kesimin ihtiyaç duyduğu nitelikli insan kaynağını yeteneklerine sahip olur. | ✔ | |||||
| 3 | Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanında kuramsal bilgileri analiz etme, değerlendirebilme ve çözüm önerileri üretebilir. | ✔ | |||||
| 4 | Olayları sorgulayan ve alternatif çözümler üreten nitelikli yenilikçi yeteneklere sahip olur. | ✔ | |||||
| 4 | Olayları sorgulayan ve alternatif çözümler üreten nitelikli yenilikçi yeteneklere sahip olur. | ✔ | |||||
| 5 | Ulusal ve uluslararası düzeyde kamu yönetimi, hukuk, siyaset, sosyoloji, kentleşme, çevre sorunları, ekonomi gibi konularda kurumsal ve uygulama alanlarında ortaya çıkan yenilikleri takip eder. | ✔ | |||||
| 6 | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olma, değişime ve yeniliğe açık olma becerisine sahip olur. | ✔ | |||||
| 7 | Güncel kamu yönetimi konularına dair görüşlerini ortaya koyabilme, geliştirebilme ve olayları yorumlamada kullanabilme becerisine sahip olur. | ✔ | |||||
| 8 | Kamu hizmetleri ve kamu politikalarının yürütülmesinde kamu kurum ve kuruluşları, siyasi kurumlar, özel sektör ve sivil toplum örgütleri, halkla ilişkiler ve mali yönetim ve denetim gibi alanları siyasal katılım açısından analiz eder. | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 |
|---|---|---|---|---|
| PY1 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY2 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY3 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY5 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY6 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY7 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY8 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 14 | 3 | 42 |
|
Ders Dışı |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 14 | 1 | 14 |
| Araştırma | 1 | 120 | 120 | |
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
| Ödev 1 | 1 | 1,5 | 1,5 | |
| Toplam İş Yükü | 178,5 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 7,0 | ||