| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Roma Dönemi Seramiği | ARK 403 | Türkçe | Zorunlu | 7. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 3,0 | 
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans | 
| Dersin Verilişi | Yüz yüze | 
| Dersin Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi SAFİYE AYDIN | 
| Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi SAFİYE AYDIN (Güz) | 
| Dersin Amacı | Roma dönemi seramik üretimi ve seramik geleneğinin öğretilmesi | 
| Dersin İçeriği | Dersin tanımı ve içeriği Roma seramiğinin üretim teknikleri (Roma ve eyaletlerinde) Roma dönemi amphora üretimi Doğu Terra Sigillataları (DSA, DSB, DSC, DSD), Pontik Sigillataları Batı Sigillataları Geç Roma Kırmızı astarlı seramiği Roma Dönemi günlük kullanım kapları | 
| # | Öğrenme Kazanımı | 
| 1 | Roma dönemi seramiklerinin dönemsel gelişimini açıklar. | 
| 2 | Roma dönemi seramiklerinin temel özelliklerini açıklar. | 
| 3 | Roma dönemi ticari ve kültürel hayatının seramik üzerindeki etkilerini açıklar. | 
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem | 
|---|---|---|
| 1. Hafta | Roma seramiğine giriş | Sunum (Hazırlık), Görüşme | 
| 2. Hafta | Roma seramiğinin üretim teknikleri (Roma ve eyaletler) | Sunum (Hazırlık), Görüşme | 
| 3. Hafta | Terra Sigillata: Batı Sigillataları | Görüşme, Sunum (Hazırlık) | 
| 4. Hafta | Terra Sigillata: Doğu Atölyeleri / DSA | Sunum (Hazırlık), Görüşme | 
| 5. Hafta | Terra Sigillata: Doğu sigillata / DSB | Sunum (Hazırlık), Görüşme | 
| 6. Hafta | Terra Sigillata: Doğu sigillata / DSC | Görüşme, Sunum (Hazırlık) | 
| 7. Hafta | Terra Sigillata: Doğu sigillata / DSD | Sunum (Hazırlık), Görüşme | 
| 8. Hafta | Ara sınav | |
| 9. Hafta | Terra Sigillata: Karadeniz / Pontik sigillata | Sunum (Hazırlık), Görüşme | 
| 10. Hafta | Geç Roma Kırmızı astarlı seramikleri I | Görüşme, Sunum (Hazırlık) | 
| 11. Hafta | Geç Roma Kırmızı astarlı seramikleri II | Görüşme, Sunum (Hazırlık) | 
| 12. Hafta | Roma Dönemi amphora üretimi I | Sunum (Hazırlık), Görüşme | 
| 13. Hafta | Roma Dönemi amphora üretimi II | Görüşme, Sunum (Hazırlık) | 
| 14. Hafta | Roma Dönemi: Günlük kullanım kapları | Sunum (Hazırlık), Görüşme | 
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Arkeolojinin temel ve güncel düzeydeki bilgilerine bir arada sahip olma | ✔ | |||||
| 2 | Arkeolojinin kuramsal ve Uygulama becerilerini arazide uygulayabilme | ✔ | |||||
| 3 | Arkeolojik verileri ve materyalin dönem, stil ve kronolojik sorunlarını ayırt edebilme | ✔ | |||||
| 4 | Arkeolojik verileri görsel ve sözel olarak teknolojik altyapıyı da kullanarak kayıt altına alabilme | ✔ | |||||
| 5 | Arkeolojik sorunların çözümünde bireysel çalışma ve bağımsız karar verme yetkisine sahip olma | ✔ | |||||
| 6 | Students will be able to make independent decisions and studies during the analysis of the archaeological problems | ✔ | |||||
| 7 | Arkeolojide edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri değerlendirip yorum getirebilme ve tarih, antropoloji, mimarlık vb farklı bilimsel disiplinlerin verilerini arkeolojik sorunları çözmede kullanabilme | ✔ | |||||
| 8 | Alanındaki güncel gelişmeleri izlemenin gerekli olduğunun bilincine sahip olarak Türkçe ve yabancı dildeki kaynakları tarayabilme, kullanabilme ve yaşam boyu öğrenme alışkanlığı | ✔ | |||||
| 9 | Temel düzeyde İngilizce bilgisi edinerek alanındaki bilimsel çalışmaları izleyebilme ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilme | ✔ | |||||
| 10 | Arkeolojik uygulamalar için gerekli çağdaş teknikleri ve araçları kullanabilme | ✔ | |||||
| 11 | Arkeolojik verilerin yazılı ve görsel olarak değerlendirildiği depo/laboratuar ortamında disiplin içi ve disiplinler arası ekip çalışması yapabilme. | ✔ | |||||
| 12 | Arkeolojik materyalin korunmasını ve topluma tanıtımını turizm ve çevre ilişkisi içinde yapabilme. | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | 
|---|---|---|---|
| PY1 | 4 | 4 | 4 | 
| PY2 | 5 | 5 | 5 | 
| PY3 | 4 | 4 | 4 | 
| PY4 | 4 | 4 | 4 | 
| PY5 | 4 | 4 | 4 | 
| PY6 | 4 | 4 | 4 | 
| PY7 | 4 | 4 | 4 | 
| PY8 | 4 | 4 | 4 | 
| PY9 | 4 | 4 | 4 | 
| PY10 | 4 | 4 | 4 | 
| PY11 | 5 | 5 | 5 | 
| PY12 | 5 | 5 | 5 | 
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. | 
|---|---|
| Diğer Kaynaklar | 
                                            
  | 
                                
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
| 
                                                    Sınavlar  | 
                                            Ara Sınav 1 | 1 | 2 | 2 | 
| Ödev 1 | 2 | 13 | 26 | |
| Final | 1 | 2 | 2 | |
| Uygulama DS | 1 | 18,5 | 18,5 | |
| Sınıf İçi Etkinlik | 14 | 2 | 28 | |
| Toplam İş Yükü | 76,5 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 3,0 | ||