| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Roma Dönemi Heykel Sanatı | ARK 401 | Türkçe | Zorunlu | 7. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 3,0 | 
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans | 
| Dersin Verilişi | Yüz yüze | 
| Dersin Koordinatörü | Doç. Dr. Ahmet BİLİR | 
| Dersi Veren(ler) | Doç. Dr. Ahmet BİLİR (Güz) | 
| Dersin Amacı | Roma Cumhuriyet Dönemi eserlerini tanımak. Augustus ve Iulio Claudiuslar Dönemi portre özelliklerini anlamak. Flaviuslar ve Antoninler Dönemi portre özelliklerini anlamak. | 
| Dersin İçeriği | Cumhuriyet Dönemi, Erken, Orta ve Geç Roma İmparatorluk Dönemi eserlerini yakından incelenmesi. Politik karakterler ışığında dönemin siyasi tarihinin öğretilmesi. | 
| # | Öğrenme Kazanımı | 
| 1 | Roma heykeltıraşlığının karakteristiğini ve oluşumuna katkı sağlayan unsurları bilme. | 
| 2 | İtalya'daki yerel atölyeleri ve Etrüsk heykeltıraşlığının ana unsurlarını kavrayabilme. | 
| 3 | Roma cumhuriyet dönemi heykeltıraşlığının özelliklerini bilme. | 
| 4 | İmparatorluk dönemi boyunca heykeltıraşlıktaki stilistik gelişimi kavrayabilme | 
| 5 | Roma politik yaşamındaki gelişimlerin heykeltıraşlık sanatına yansımalarını bilme. | 
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem | 
|---|---|---|
| 1. Hafta | Roma heykeltraşlığına giriş | |
| 2. Hafta | Roma eklektizmi, İtalik ve Etrüsk heykeltraşlığının özellikleri | |
| 3. Hafta | Cumhuriyet dönemi heykeltraşlığı | |
| 4. Hafta | Augustus dönemi portre sanatı | |
| 5. Hafta | Augustus dönemi resmi devlet kabartmaları ve Plebien sanat | |
| 6. Hafta | Iulio-Cladiuslar dönemi portre sanatı | |
| 7. Hafta | Iulio-Cladiuslar dönemi portre sanatı | |
| 8. Hafta | Ara Sınav | |
| 9. Hafta | Flaviuslar dönemi portre sanatı ve kadın portreciliği | |
| 10. Hafta | Nerva dönemi heykeltraşlığı | |
| 11. Hafta | Traian dönemi heykeltraşlığı-kabartma sanatı | |
| 12. Hafta | Hadrian dönemi heykeltraşlığı-kabartma sanatı | |
| 13. Hafta | Antoninler dönemi heykeltraşlığı-İmparatoriçe portreleri | |
| 14. Hafta | Antoninler dönemi kabartma sanatı | 
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Arkeolojinin temel ve güncel düzeydeki bilgilerine bir arada sahip olma | ✔ | |||||
| 2 | Arkeolojinin kuramsal ve Uygulama becerilerini arazide uygulayabilme | ✔ | |||||
| 3 | Arkeolojik verileri ve materyalin dönem, stil ve kronolojik sorunlarını ayırt edebilme | ✔ | |||||
| 4 | Arkeolojik verileri görsel ve sözel olarak teknolojik altyapıyı da kullanarak kayıt altına alabilme | ✔ | |||||
| 5 | Arkeolojik sorunların çözümünde bireysel çalışma ve bağımsız karar verme yetkisine sahip olma | ✔ | |||||
| 6 | Students will be able to make independent decisions and studies during the analysis of the archaeological problems | ✔ | |||||
| 7 | Arkeolojide edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri değerlendirip yorum getirebilme ve tarih, antropoloji, mimarlık vb farklı bilimsel disiplinlerin verilerini arkeolojik sorunları çözmede kullanabilme | ✔ | |||||
| 8 | Alanındaki güncel gelişmeleri izlemenin gerekli olduğunun bilincine sahip olarak Türkçe ve yabancı dildeki kaynakları tarayabilme, kullanabilme ve yaşam boyu öğrenme alışkanlığı | ✔ | |||||
| 9 | Temel düzeyde İngilizce bilgisi edinerek alanındaki bilimsel çalışmaları izleyebilme ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilme | ✔ | |||||
| 10 | Arkeolojik uygulamalar için gerekli çağdaş teknikleri ve araçları kullanabilme | ✔ | |||||
| 11 | Arkeolojik verilerin yazılı ve görsel olarak değerlendirildiği depo/laboratuar ortamında disiplin içi ve disiplinler arası ekip çalışması yapabilme. | ✔ | |||||
| 12 | Arkeolojik materyalin korunmasını ve topluma tanıtımını turizm ve çevre ilişkisi içinde yapabilme. | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | 
|---|---|---|---|---|---|
| PY1 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 
| PY2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 
| PY3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 
| PY4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 
| PY5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 
| PY6 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 
| PY7 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 
| PY8 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 
| PY9 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 
| PY10 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 
| PY11 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 
| PY12 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. | 
|---|---|
| Diğer Kaynaklar | 
                                            
  |